Gå til innhold

dempematter og innspilling av bil-frontsett på innestereo

Ranger emnet

hardcore86

Anbefalte innlegg

Og jeg som trodde Dynamat Extreme var Dynamat Extreme enten dem lå i ett "trunk kit" eller i ett "door kit" ;) Begge inneholder samme matten, forskjellen i prisen er fordi Trunk kit i tillegg til 2 platene med Extreme (merk: i tillegg) også inneholder to ekstra plater Dynamat Original i 18x32 for bruk i hjulbrønn o.l. (dette er IKKE spesifisert på Morel's side, men dem er i allefall inkludert i trunk kit fra produsenten..).

Ang. BB så oppover har jeg nok aldri hatt mer enn rundt +45-50 på varme sommerdager (svart bil), men vet folk har hatt langt mer enn som så, så det kan nok være noe i det du sier :)

Ser man det, ser man det :) Man lærer så lenge man lever ;) Takker for nyttig info! :)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men to lag me matter i dørene og to lag i i taket... vil jo koste sinnsykt... huff.. har ikke råd.. å bilen må bli ferdig.. hehe ...

er det ikke noen som kan svare meg på om jeg i hele tatt kan bruke dynabel/eltek mattene til vibrasjons demping..?? for er ikke ute etter en så utrolig sinnsyk effekt.. men en grei demping...

Oldsmobile cutlass

volvo 850 2,5

Opel combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men to lag me matter i dørene og to lag i i taket... vil jo koste sinnsykt... huff.. har ikke råd.. å bilen må bli ferdig.. hehe ...

er det ikke noen som kan svare meg på om jeg i hele tatt kan bruke dynabel/eltek mattene til vibrasjons demping..?? for er ikke ute etter en så utrolig sinnsyk effekt.. men en grei demping...

Skal du først kun bruke "asfalt", kjøp dem på Mekonomen.. Heften på dem er faktisk ikke så ille hvis man bruker varmluftpistol og der er prisen bare 56,- for 50x50cm. Måtte bruke slike i motorrommet under noe dall når jeg gikk tom for BB og dem sitter godt enda etter ett år.

Forøvrig kan det sies at Eltek-mattene koster jo nesten 400,- pr m2 (må jo ha "nesten" 4 stk for å dekke 1m2.) Hva med å bare kjøpe en rull Brown Bread først som sist? Eventuellt hør med Anders på Autod (http://www.autod.no) og spør om han har noe på lager, han bruker ha meget fine priser :)

Husk at skal du først demontere "hele" bilen, så er det jo like greit å gjøre arbeidet èn gang og bli fornøyd ;)

Asfalt demper forøvrig "kun vibrasjon" (en sannhet med modifikasjoner), det bør brukes sammen med en annen demping i tillegg for å oppnå skikkelig god effekt i alle frekvensområder.

Har ett tips til deg: Vent til du kan gå for noe skikkelig, først som sist. Har selv gjort tabben èn gang (første gang jeg bygget i en bil) ved å forsøke gå den billige veien - det endte opp såvidt under prisen for skikkelig materiale - i tillegg endte det med at jeg tilsist "så lyset" og nappet ut alt (inklusive løsnede asfaltplater m.m.) og prisen ble vel da rundt doble (iom at jeg rev ut noen tusen i gammel demping) av det det ville blitt om jeg gjorde det skikkelig i første omgang... I tillegg ble det dobbelt så mye arbeid og jeg lærte samtidig at "jo mer man skrur på interiøret sitt, jo verre tilstand blir det" - uansett hvor forsiktig man er så blir det slitasjer og merker av at man plukker ut og setter på plass ting...

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et litt mer retta svar Zettie.... folk svarer å snakker me hverandre så jeg ikke får me meg noen ting jeg har nytte av.. hehe

får armaflex gratis av firmaet jeg jobber i å bruker d som et tredje lag.. demper godt lyd.. er 1,5 cm tykt.. koster 400 kr m2..

Armaflex fungerer meget godt, det ja, ikke brukt det selv, men har hørt biler dempet med det.

Bare pass på at du får noe som er tynnere også slik at du ikke brenner deg på tykkelsen, er enkelte plasser i bilen hvor du på ingen måte klarer presse 1,5cm bakom, så hvis du får tilgang på en ekstra kvadrat eller to med noe tynnere er det ingen ulempe :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider