Audi quattro turbo Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Har i dag vært å handlet meg sccoter.Det ble en Peugeot Speedfight 2 WRC Edition i sølv,falt helt for den med en gang jeg kom inn i butikken!!!! Gikk rett på kontoret å signa papirer......hehe!! Lurer på da litt trimtips til denne scooteren,hva er det av plomberinger originalt?? Hvor får man kjøpt div. trimdeler slik som sylinder,forgasser,effektanlegg osv osv. Motoren på WRC utgaven er vannkjølt og ikke luftkjølt slik som vanlig utgaven. Tips mottas med takk....... Hilsen en 28 åring med scooter-dilla :D :D :D :D :D :D Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 http://www.crash.no og http://www.mc-deler.no Gratulerer med ny Scooter da! var aldri no fan av scooter jeg, gikk for TSX jeg :D Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet April 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Hehe,flere "gamlinger" som også kjører moped altså?? Mc Deler,ligger de på Vartdal ??? Husker et firma fra mine glansdager når jeg var 16 år,det ligger jo rett over fjorden for der jeg jobber!!!! Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Originally posted by Audi quattro turbo Hehe,flere "gamlinger" som også kjører moped altså?? Mc Deler,ligger de på Vartdal ??? Husker et firma fra mine glansdager når jeg var 16 år,det ligger jo rett over fjorden for der jeg jobber!!!! MC-Deler er en av de aller beste trimsjappene, de ligger på Vartdal. Men ærlig talt, bruke så mye penger på noe så døvt som scooter...? 28 år?? Se på ride.as , der har de sylinder som antakeligvis passer. Den er iallefall for treig med bare fjernet plombering/efektannlegg. http://www.ride.as/Uthenting/presentBekledning.asp?table=trimmop&ID=22 Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet April 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 triggerhappy: hva jeg bruker penga mine på skal vel du gi en lang marsj i ??? Har jo en bil jeg driver å bygger dyr turbomotor til.Så det så...........scooteren kjøpte jeg kun for moro!!! Til og fra jobb og slikt Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Originally posted by Audi quattro turbo triggerhappy: hva jeg bruker penga mine på skal vel du gi en lang marsj i ??? Har jo en bil jeg driver å bygger dyr turbomotor til.Så det så...........scooteren kjøpte jeg kun for moro!!! Til og fra jobb og slikt Det jeg mente er at 25 000 (?) er jo veldig mye å bruke på moped når man allerede har bil. Og iallefall et sånt prosjekt, ruller jo fort ut noen kroner der. Om det var så lurt å kjøpe den vannkjølte kan jo deiskuteres, er mye dårligere utvalg i sylindre til den. Kjør den veldig pent inn med den sylinderen du skal beholde! Har mange kompiser med Speedfight, de har tapt seg 15-20 km/t i toppfart fra de var nye pga dårlig innkjøring. Du vil aldri få den til å gå like fort som en girmoped. En kompis sylindertrimma sin (luftkjølt), den gikk ikke bedre enn min effektannleggtrimma. Men spander iallefall på effektannlegg, ikke nøy deg med å ta ut plomba fra orginalen. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 En speedfight med sylinder, effektanlegg og litt triksing med variatorn' gjør glatt 90-100 på flata. Du finner kanskje nokke snadder på http://www.mc-deler.no. Og de ligger i vartdal ja. Men nå må du ikke bli tatt i 90 i 50 sona å miste lappen din!! Vil gjerne se den bilen din på veien i løpet av sommmeren;) Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Originally posted by triggerhappy Det jeg mente er at 25 000 (?) er jo veldig mye å bruke på moped når man allerede har bil. Og iallefall et sånt prosjekt, ruller jo fort ut noen kroner der. Om det var så lurt å kjøpe den vannkjølte kan jo deiskuteres, er mye dårligere utvalg i sylindre til den. Kjør den veldig pent inn med den sylinderen du skal beholde! Har mange kompiser med Speedfight, de har tapt seg 15-20 km/t i toppfart fra de var nye pga dårlig innkjøring. Du vil aldri få den til å gå like fort som en girmoped. En kompis sylindertrimma sin (luftkjølt), den gikk ikke bedre enn min effektannleggtrimma. Men spander iallefall på effektannlegg, ikke nøy deg med å ta ut plomba fra orginalen. hva har det å si om det er automat eller girped da? Eneste forskjellen er att man må gjøre noe med variatorne for å få den til å få høyere toppfart når du har trimma litt:) Skjønner egentlig veldig godt att han kjøpte skuter jeg, sånn til til og fra jobben og sånt er det jo perfekt til(så lenge jobben er innen en viss radius og man slipper motorvei og mye 80sone;) ) Mc-deler har jeg vert veldig fornøyd med når jeg har kjøpt crossdeler der. De sender det raskt og har ikke hatt noe feil derfra Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Originally posted by maxgets hva har det å si om det er automat eller girped da? Eneste forskjellen er att man må gjøre noe med variatorne for å få den til å få høyere toppfart når du har trimma litt:) Skjønner egentlig veldig godt att han kjøpte skuter jeg, sånn til til og fra jobben og sånt er det jo perfekt til(så lenge jobben er innen en viss radius og man slipper motorvei og mye 80sone;) ) Mc-deler har jeg vert veldig fornøyd med når jeg har kjøpt crossdeler der. De sender det raskt og har ikke hatt noe feil derfra Kjører girpæd til å fra skolen, syns det er mye bedre. Mye mer stabilt, kan holde 90 over fartsdumper, man tryner ikke/blir ikke slått i hjel av små hull i asfalten osv. Man la oss ikke starte den diskusjonen nå:) Audi-fyren: Ring til Mc-Deler, og Crash & Burn, det er de beste trim-forhandlerne i Norge. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet April 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 En trimma scooter med variator-drift kan være mye raskere i aksen enn en gir-moped!! Tenk logisk så skjønner du det :) En variator-drevet moped ligger i det optimale turtalls-området hele tiden!! Tror jeg må ta en tur over til Vartdal når jeg får Wrc`en ja.........men den skal kjøres fint inn først før jeg rører noe som helst!!!!! Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Originally posted by Audi quattro turbo Hehe,flere "gamlinger" som også kjører moped altså?? Mc Deler,ligger de på Vartdal ??? Husker et firma fra mine glansdager når jeg var 16 år,det ligger jo rett over fjorden for der jeg jobber!!!! hehe, kjører ikke moped lenger, gått over til svensk traktor isteden :D Du kan bestille på nett fra http://www.mc-deler.no så får du det i posten/på døra, alt etter ønsker. Du kan og bestille fra http://www.crash.no (eller på tlf) Lykke til med trimminga da Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Originally posted by Audi quattro turbo En trimma scooter med variator-drift kan være mye raskere i aksen enn en gir-moped!! Tenk logisk så skjønner du det :) En variator-drevet moped ligger i det optimale turtalls-området hele tiden!! Tror jeg må ta en tur over til Vartdal når jeg får Wrc`en ja.........men den skal kjøres fint inn først før jeg rører noe som helst!!!!! Teori er noe annet en praksis, og praksis har vist tusentalls av ganger at scootere ikke går like fort som girmopeder. Hvorfor kjører man ikke drag med reimdrift/variator? Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet April 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Originally posted by triggerhappy Teori er noe annet en praksis, og praksis har vist tusentalls av ganger at scootere ikke går like fort som girmopeder. Hvorfor kjører man ikke drag med reimdrift/variator? Har sett flere klipp fra nett og andre plasser hvor snøscootere (variator-drift) har dratt fra diverse motorsykler med geardrift. Du kan jo på en måte kalle automatgear for variator-drift.Se på de fleste drag-biler,flesteparten av de har automatgear.Utenom de helt ekstreme med luftgir og div annet dill. Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Originally posted by triggerhappy Kjører girpæd til å fra skolen, syns det er mye bedre. Mye mer stabilt, kan holde 90 over fartsdumper, man tryner ikke/blir ikke slått i hjel av små hull i asfalten osv. Man la oss ikke starte den diskusjonen nå:) Audi-fyren: Ring til Mc-Deler, og Crash & Burn, det er de beste trim-forhandlerne i Norge. Man tryner vel ikke av variatordrift? aldri jeg merka noe til vertfall:) Hvorfor kan man ikke kjøre like fort over fartsdumper med variatordrift? Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Originally posted by maxgets Man tryner vel ikke av variatordrift? aldri jeg merka noe til vertfall:) Hvorfor kan man ikke kjøre like fort over fartsdumper med variatordrift? Reima hopper opp og pisker deg på ræva om det går for fort. Kverrulant;) Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.