-Rønningen- Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Er det noen her som kan svare meg på hvor mye turbotrykk en 91modell 1,6 turbo diesel motor tåler med et standard motor oppsett? har hørt om mange som kjører med 1.0 - 1,4 bar? :confused: Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Skal gå fint å kjøre med litt over 1 bar, men pass på at motoren får nok diesel i tillegg. Har hørt om folk som kjører 1,5bar, men det er vel maks det den orginale turboen klarer etter det jeg har hørt. Er også viktig at du har intercooler når du skal trimme ! Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Skal gå fint å kjøre med litt over 1 bar, men pass på at motoren får nok diesel i tillegg.Har hørt om folk som kjører 1,5bar, men det er vel maks det den orginale turboen klarer etter det jeg har hørt. Er også viktig at du har intercooler når du skal trimme ! okey, men hvor mye skal jeg skru opp diesel pumpa da? og wastegaten min er ikke justerbare pga skruen er ødelalgt så går det ann å setta på en strupe ventil på vacumet til wastegtaten for å justere vacum trykket? for med mindre vacum trykk, lader turboen mer? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Går ikke WG på trykket av eksosen da...? Er det ikke ei fjør som åpnes ved et visst trykk... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 okey, men hvor mye skal jeg skru opp diesel pumpa da? og wastegaten min er ikke justerbare pga skruen er ødelalgt så går det ann å setta på en strupe ventil på vacumet til wastegtaten for å justere vacum trykket? for med mindre vacum trykk, lader turboen mer? Jeg har kjørt på 1 bar i noen mnd nå.. funker fin fint det=) jeg satte inn en strupeventil på slangen som går fra turbo til WG.. til mere den blir strupet til høgere blir trykket ut fra turbo.. jeg har stilt dieselen slik at det ryker når bilen ladder 1 bar.. ryker ganske godt når jeg botner gassen på lavere turtall da men:P Noen mener også at man burde ha litt 2-takts olje i dieselen.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet November 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Går ikke WG på trykket av eksosen da...? Er det ikke ei fjør som åpnes ved et visst trykk... Wastegaten er styrt i fra vacumet på turboen... Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet November 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Jeg har kjørt på 1 bar i noen mnd nå.. funker fin fint det=) jeg satte inn en strupeventil på slangen som går fra turbo til WG.. til mere den blir strupet til høgere blir trykket ut fra turbo.. jeg har stilt dieselen slik at det ryker når bilen ladder 1 bar.. ryker ganske godt når jeg botner gassen på lavere turtall da men:PNoen mener også at man burde ha litt 2-takts olje i dieselen.. okey.. hvor mye har du skrudd opp diesel pumpa da? halv omdreining? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 tja.. noe der ja trur jeg.. men gamle eieren hadde også stilt på litt.. husker ikke helt hvor mye jeg stilte.. måtte stille ned tomgangen vartfoll.. den sto på 2000r/min etter på.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Pass på å ikke skru opp for mye diesel, det er motsatt av en bensinmotor, så jo mer diesel den får, jo varmere går den. Bedre å ha litt magert enn for fett, stikk motsatt av bensinmotoren.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 hmm.. mener å ha lest her at man må stille opp dieselen for at forbrenningskammerene ikke skal brenne seg.. men merket best at jeg stilte opp dieselen.. en annen ting som kanskje kan være negativt med for masse diesel er vell at ting kan sote igjenn? off topic, men du med GTD, hvor masse ligger tempratur målernen din på ved normal kjøring? blir den varmere når du gaser litt på? min sin stiger opp til det første streket og holder seg der.. auansett hvordan jeg kjører.. bare lurer på om det er riktig.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Regg deg på VW-audi forumet, og send PM til Tom Rune Fristad(?), han lekte seg litt med plombene i dieselpumpa på gtd'en til en kompiss, og whips.. med litt mods.. Den lada 1,9bar:P gikk faen meg bra til å være en gammel diesel sliter;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 hmm.. mener å ha lest her at man må stille opp dieselen for at forbrenningskammerene ikke skal brenne seg.. men merket best at jeg stilte opp dieselen.. en annen ting som kanskje kan være negativt med for masse diesel er vell at ting kan sote igjenn? off topic, men du med GTD, hvor masse ligger tempratur målernen din på ved normal kjøring? blir den varmere når du gaser litt på? min sin stiger opp til det første streket og holder seg der.. auansett hvordan jeg kjører.. bare lurer på om det er riktig.. nå som den står på helt standard oppsett så, blir den rimelig varm ved hard kjøring.. men med normal kjøring er jeg ikke helt sikker.. bli vel ikke akkurat no bedre av av intercolleren sitter rett ved motoren under panseret..! den for ikke no kald luft omtrent, men jeg for på nytt panser nå med utskjæringer så ordne det seg nok :thumb Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 nå som den står på helt standard oppsett så, blir den rimelig varm ved hard kjøring.. men med normal kjøring er jeg ikke helt sikker.. bli vel ikke akkurat no bedre av av intercolleren sitter rett ved motoren under panseret..! den for ikke no kald luft omtrent, men jeg for på nytt panser nå med utskjæringer så ordne det seg nok :thumb ok.. min går ikke høger enn til det første streket min..jeg lurer på å flytte batteriet der luftfilterboksen sto før(har mekka kon filter) Ville det ikke blitt bedre luftstrømming til IC'en da? er jo noen riller som leder luften dit, men batteriet står i veien :wonder Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 ok.. min går ikke høger enn til det første streket min..jeg lurer på å flytte batteriet der luftfilterboksen sto før(har mekka kon filter) Ville det ikke blitt bedre luftstrømming til IC'en da? er jo noen riller som leder luften dit, men batteriet står i veien :wonder du har en skjerm med riller i? ja det vil jo bli bedre,men hvor mye det veit jeg ikke. Men jeg ville heller tatt å flytta ic-en eller skjært luftinntak i panseret... Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 du har en skjerm med riller i? ja det vil jo bli bedre,men hvor mye det veit jeg ikke. Men jeg ville heller tatt å flytta ic-en eller skjært luftinntak i panseret... ikke i skjermen nei.. men bak hovedlys på høyre side(sett forfra) så er det noen plastik riller.. vet ikke om det er det de er ment for.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg