Gå til innhold

VW Golf II vs Mitsu Lancer

Ranger emnet

VilleW

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal plassere denne tråden, så jeg bare legger den her inne...

Jeg har fått tilbud om og bytte min kjære Golf II mot en Mitsu Lancer. Og forskjellene ser vel omtrent slik ut

Golf:

89-mod

1.6 l

75 hk

231k km

Lancer:

92-mod

1.5 l

105 hk

240k km¨

Lanceren har ødelagt girkasse og bremsene er veldig skeive. Dette er deler jeg alltids klarer og skaffe gratis med hoggern. Golfen har en direkte funky clutch og girkasse, en del mer rust enn Lanceren og intereøret ser ikke ut i tåka engang. Golfen har også veldig mye greier som man må fikse på, som løse baklykter, ødelagte sideblinkers, mye omlakkering etc... Lanceren er noen lunde mer skikkelig..

Derfor lurer jeg på;

er dette et smart bytte?

Jeg har ikke peiling på Lancer. Er dette en bil som ofte bryter sammen, er plaget med mange problemer, dyre deler etc...

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type Lancer er det? Er det den 88(?)-92 Lancer'n, eller maken til den jeg har i signaturen min?

Den jeg har har jeg i hvertfall aldri hatt noen problemer med de åra jeg har hatt den. Delepriser utover bremseklosser og lignende vet jeg ikke, rett og slett fordi jeg aldri har vært nødt til å kjøpe noen ;)

Var jeg deg ville jeg bytta, men siden begge virker som litt slitne eksemplarer tror jeg egentlig jeg ville latt tilgangen på deler avgjøre. Men ifølge Folksam er Lancere fra den tiden over gjennomsnittlig kollisjonssikker i sin klasse. Pluss at den har bedre plass og sansynligvis går en brøkdel bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke den som du har, men altså; er de så veldig forskjellige da? Jeg har litt problemer med og tro at en versjon av en bil har store problemer, mens den andre går strøkent... Men jeg falt veldig for lancer`en, det skal jeg innrømme... Men jeg hørte noe snakk om at Lancer-kasser er generelt sett svake...

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke den som du har, men altså; er de så veldig forskjellige da? Jeg har litt problemer med og tro at en versjon av en bil har store problemer, mens den andre går strøkent... Men jeg falt veldig for lancer`en, det skal jeg innrømme... Men jeg hørte noe snakk om at Lancer-kasser er generelt sett svake...

har vel litt med behandlinga å gjer.....lancer tikker og går og går til den rusta opp------mora mi har ein 95modell lancer, skifta et par lyspærer også reg-reima i år------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kjent med at kassa er noe særlig svak. Det er ikke uvanlig at Mitsubishier som er 10 år gamle og eldre kan være litt trøblete å få i revers og 1. gir, men at det er noe vanlig problem at de er direkte svake har jeg aldri hørt.

Tror nok du vil få et mer problemfritt bilhold med Lancern enn med Golfen dersom du bare fikser de åpenbare feilene.

Du kan alltids spørre på forumet til http://www.mitsubishi-klubben.no hvis du skulle være i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider