Gå til innhold

Billigste av det billige.

Ranger emnet


trønder

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe meg en guttebil (Golf 1) ved siden av den Familiebilen jeg har(Passat GT stv), og den skal jeg prøve å lage god lyd med det billigste av det billige. Jeg har et dyrt anlegg i Passaten (RF Power+ Alpine osv.), så nå skal jeg lage no noe bra av det billigste på markedet i Golfen. Fra før har jeg en gammel Clarion spiller og en Arisona eagle 4*50 Watt.

Noen forslag på noe mega billige høytalere (frontsett 6,5 tom+sub).

Da er det snakk omm det billigste av det billige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal kjøpe meg en guttebil (Golf 1) ved siden av den Familiebilen jeg har(Passat GT stv), og den skal jeg prøve å lage god lyd med det billigste av det billige. Jeg har et dyrt anlegg i Passaten (RF Power+ Alpine osv.), så nå skal jeg lage no noe bra av det billigste på markedet i Golfen. Fra før har jeg en gammel Clarion spiller og en Arisona eagle 4*50 Watt.

Noen forslag på noe mega billige høytalere (frontsett 6,5 tom+sub).

Da er det snakk omm det billigste av det billige.

 

Moro å bygge prosjekter ut av billige komponenter, men vær klar over at i de laveste klassene finnes det mer møkk, enn ting som fungerer.

 

Er ikke moro å bygge billig, om det låter grusomt.

 

Legg heller litt ekstra i det, med en gang. ikke ta det første og billigste med en gang. Kjenner du markedet finnes det et par go'biter der ute som ikke koster alverdens.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal være så billig at det ikke gjør noe omm jeg kan kaste det hvisdet låter ræva, og det jeg vet hva som låter bra av litt dyrere ting., så det skal helst ikke koste mere enn 1000 kr komplett subb og frontsett.

for noen år siden , så hadde en kompiss av meg en pyramid 12 tom liggende til 125 kr, som vi prøvde. Vi bygde en kasse etter dem parameterene til den subben, og etterpå fikk jeg regelrett sjokk, for en mere behagelig bass enn det tror jeg at jeg ikke har hørt etter det. men vi tok fort knekken på den, for da vi prøvde med en RF monoblokk, så ble det fort stille i den kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salgs og leveringsbetingelserReturvilkårPrisendringer

Antall Produktnr. Produkt Pris inkl mva Total pris

DY9712 dynaBel DB-12 Subwoofer 4 ohm NOK 498.00 NOK 498.00

DY9006 dynaBel 6" komponentsett, pris pr. par NOK 498.00 NOK 498.00

BF0752 SAGA USC9975 - 2x75 Watt RMS Bilforsterker NOK 898.00 NOK 898.00

BI2790 Delefilter sub bil, TRI-100 NOK 348.00 NOK 348.00

BI7510 Sikringsholder for AGU sikring NOK 49.00 NOK 49.00

BI7640 Sikring 40 A NOK 5.00 NOK 5.00

BI7910 Ringkabelsko M4-10mm2 (for 12V SAGA), 1par NOK 9.00 NOK 9.00

BI7950 Gaffelkabelsko M4-6mm2 (for høyttalerledning), 1par NOK 9.00 NOK 27.00

SU2975 Supra Octopower 8 sort, metervare NOK 20.00 NOK 20.00

SU2970 Supra Octopower 8 rød, metervare NOK 20.00 NOK 120.00

SU2010 Supra Classic 1.6 , metervare NOK 16.00 NOK 192.00

PL0605 dynaBel stereo signalkabel 5m, par NOK 198.00 NOK 198.00

PL8026 Tilslutningspanel NOK 28.00 NOK 28.00

Totalt NOK 2890.00

 

Sub liker seg fint i 35 - 45L lukka kasse, skulle funke greit i en golf.

Dette skulle være alt du trenger - spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår