hc_TK Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Her er den nye Hertz bassen som kommer snart? 12" DVC 2+2 Rated power 1800 Watt - 100dB SPL 15" DVC 2+2 Rated power 2000 Watt - 101dB SPL Hertz bassene er jo kjent for å spille pent, og denne kan vel spille noe jævlig! mr.sq har sikkert litt mer å si om denne! Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Her er den nye Hertz bassen som kommer snart? 12" DVC 2+2 Rated power 1800 Watt - 100dB SPL 15" DVC 2+2 Rated power 2000 Watt - 101dB SPL Hertz bassene er jo kjent for å spille pent, og denne kan vel spille noe jævlig! mr.sq har sikkert litt mer å si om denne! Joda, er et spennende element. Vi får se hvordan elementet fungerer etter litt ytterligere utprøving. Jeg har foreløpig kun vært borte i en pre-production enhet, men dem skal ikke avvike særlig fra denne. Vi ikke si så mye mer, annet at den er svært interessant. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
505v6 Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 :respect Mycket mycket spennande!!! er det forresten mange dB basser med så høy følsomhet pdd??? cheers hmm? blir prisen på denne mon tro??? :wave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 :respect Mycket mycket spennande!!! er det forresten mange dB basser med så høy følsomhet pdd??? cheers hmm? blir prisen på denne mon tro??? :wave Jeg har aldri sett en bilbass med så høy følsomhet før! det nærmeste er vel soundstream splx 15'' med 99.9db og generelt alt fra hertz, har jo veldig høy følsomhet. Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Ja der var de kommet:) har bare hørt fortellinger om disse før nå. håper noen tester disse ut slik at vi får vite hva de er gode for Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Jeg har aldri sett en bilbass med så høy følsomhet før! det nærmeste er vel soundstream splx 15'' med 99.9db og generelt alt fra hertz, har jo veldig høy følsomhet. Du må ta den oppgitte følsomheten med en liten klype salt. For meg ser dem en liten smule optimistiske ut. De er følsomme absolutt, men det ser ut som 100 og 101dB er litt mye. Dette underslår på ingen måte potensialet som ligger i bassene. Resten av Hertz sine følsomhetsoppgivelser ser ut til å stemme rimelig bra. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 blir prisen på denne mon tro??? :wave Vet ikke om jeg har lov til å fortelle prisen her på forumet, men det er jo kun en opplysning. HXS300D: 3590,- HXS380D: 3990,- Ganske konkurransedyktig med andre ord. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
505v6 Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Kan veldig høy følsomhet være negativt?? I noen som helst sammenheng?? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Kan veldig høy følsomhet være negativt?? I noen som helst sammenheng?? :confused: Om jeg ikke tar helt feil så vil det gå utover dypbass gjengivelsen? Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 http://www.hertzaudiovideo.com/news_detail.asp?idnews=50 Her kan de som er gode på italiensk få litt lesestoff! De tåler jo en god del effekt ,men blir vel ikke den lengste slaglengden. Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 med lav følsomhet får man en mindre impedans stigning. Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Om jeg ikke tar helt feil så vil det gå utover dypbass gjengivelsen? Det er vel mer enn myte etter mine erfaringer.. Ser du på FS'n på HXS elementene så sier det noe annet.. Her snakker vi dyyyyyp bass... ;) Gleder meg til å teste disse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Kan veldig høy følsomhet være negativt?? I noen som helst sammenheng?? :confused: Jupp, det kan være negativt om du har støy på systemet. Ellers er det en kjennsgjerning at følsomme elementer ofte sliter litt helt nede i dypbassen, ofte pga lav masse. Derfor må man gjerne kompensere med membrananreal. Se bare på PA elementer hvor man gjerne må opp i over 15" for å få respons under 40Hz. Nå skal det sies at bilkupeen har godt med forsterkning slik at dette skjeldent er noe stort problem her. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
505v6 Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Vi snakker utfordrer i dbdrag her ja... Får ikke lurt fram når disse entrer markedet vel??? hellothere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Vi snakker utfordrer i dbdrag her ja...Får ikke lurt fram når disse entrer markedet vel??? hellothere Håper jeg har dem i slutten av mnd eller begynnelsen av neste. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg