Gå til innhold

Spaz sin første bil : E30 320i

Ranger emnet


Limkork

Anbefalte innlegg

da, ENDELIG, etter flere måneders leting, tuller ikke engang, så fant jeg den perfekte bilen.

det er en 1985 320i med trimkam,luftfilter,hydraulisk clutch,hjemmelaget eksos(??)

senket 60/40 med cobra sett. 16" sommerfelger med 55 profil bak og 45 forran, ser jalla ut, men er visst for at den skal være mer brukbar over dumper. 15" på vinter. fikk også med litt ekstra deler, som lykter og lyktelister(skal monters så fort som mulig) og noe annet dill. er også neon rundt hele bilen, blått. max harry, men jeg gidder ikke fjerne det.

ellers er det litt småplukk her og der i interiøret, litt løse deksler her og der. hull i dashbordet(bitte lite). noen lys i dash`n som ikke virker. service lys skal det visst være. ellers er det bare småting.

skal også bytte foringene til pollyforinger, fikk helt nye med på kjøpet. det er 1 ting som faktisk ikke er så småplukk, og det er at høyre drivaksel bak er gåen, så den må byttes.

må si jeg er storfornøyd. har lett etter e30 så lenge, så finner jeg denne rett ved der jeg bor.

kommer mer oppdateringer etterhvert, og flere bilder. dette er bare de bildene som er tatt av selgeren, de for holde for nå, for det er ikke gjort noe mer etter at disse er tatt.

 

320nmin.jpg

 

320n4.jpg

 

320n2.jpg

 

320n1.jpg

 

320n3.jpg

 

chrome speil glemte jeg å nevne

På utkikk etter turbobil.

 

x83 Wolfsburg Einzer GTI.

x85 E30 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

grattis! fet E30!

min mening, men chrome speil har jeg aldri likt....

 

er det ikke andtho sin gammle btw?

 

det er det vettu, han solgte den til en annen, vet ikke om han er medlem her, kaller seg iallfall Waal the one på team sideways. han hadde visst fikset den opp for den var ikke i helt topp form når han fikk den.

ja, jeg er ikke helt sikker selv hva jeg synes om de speilene. tror kanskje jeg skal bytte tilbake til de orginale.

 

planene framover er å kjøpe anlegg. det fulgte ikke med spiller eller noen høytalere, så alt det må kjøpes nytt( eller brukt hvis noen har noen gode tilbud ;) ) motormessig så har jeg tenkt på å kjøpe nytt luftfilter ettersom at det gammle er litt slitent. har også tenkt på å kjøpe ny eksos. simons kanskje?? noen som har noe til salgs?

 

også lurer jeg på om noen har noen gode råd for å få mer bunndrag, skjer ikke mye før ca 3600,men da går det ganske greit også, så jeg klager ikke. men kan aldri få nok bunndrag.

På utkikk etter turbobil.

 

x83 Wolfsburg Einzer GTI.

x85 E30 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlebilen min dette ja.. Solgte prosjektet til en kamerat etter et innbrudd som resulterte i store skader i bakenden på bilen etter noe som kunne se ut som herjing med brekkjern eller spett.. Vel uansett så hadde jeg verken tid, penger eller utstyr til å fikse den opp igjen.. Bilen er nå nyrestaurert med rustsveising, ny bakplate og ny lakk.. Dempere og fjører er også helt nytt, siste jeg rakk å montere før innbruddet..

 

Gratulerer med fet bil, med feeet lyd.. Skjønner ikke hvorfor du vil bytte potta? Sånn godlyd får du ikke av ferdigsystem.. kiddie

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst medlemm her jeg gitt! he he...

 

Bra du er fornøyd med bilen!

Noe småplukk var du vel klar over at det kom til å være, men ikke noe mer enn at det er gjort på en helg!

Småplukk er vel det som gjør bilen litt mer til din egen bil er det ikke? kiddie

 

Kan da ikke gjøre noe med eksosen, er jo bare sååå herlig lyd a gitt!!!

 

 

Som nevnt over her er det andtho sin gamle bil, som jeg kjøpte, fjerna rust, bytta bakplate, sparkla opp hele begge sidene og lakkerte og tapte masse penger på :cool: Eller gikk mer eller mindre i null da! :tannløs

M.v.h Petter Waal | 92228986 | pwaal@nokab.no

84 manta GSI 16V | 85 Manta GT 2.2i+ | 58 olympia 1500 | 02 Galant AVANCE stv 2.0 | 85 volvo 240

http://www.teamsideways.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er IKKE keen på å miste lyden, men det jeg kunne tenke meg er 2 enderør isteden for 1, synes det er mer fancy, men lyden må jeg bare ha....må ha det, bare må ha det.

ja, var fullt klar over småplukk. og det er jeg litt glad over for da, som du nevner, så får jeg et eget preg på bilen. da er det mer min bil.

må bare vente litt til jeg har fått noen lønninger så skal det skje ting. første er vel anlegg, kan bli litt monotont med den konstante duringen. har 10000 å blåse bort. noen forslag????

 

ellers så står fortsatt spørsmålet om bunndrag åpent. bare å komme med innslag.

På utkikk etter turbobil.

 

x83 Wolfsburg Einzer GTI.

x85 E30 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duhar pm, har litt anlegg liggende hvis du er interresert ;)

er IKKE keen på å miste lyden, men det jeg kunne tenke meg er 2 enderør isteden for 1, synes det er mer fancy, men lyden må jeg bare ha....må ha det, bare må ha det.

ja, var fullt klar over småplukk. og det er jeg litt glad over for da, som du nevner, så får jeg et eget preg på bilen. da er det mer min bil.

må bare vente litt til jeg har fått noen lønninger så skal det skje ting. første er vel anlegg, kan bli litt monotont med den konstante duringen. har 10000 å blåse bort. noen forslag????

 

ellers så står fortsatt spørsmålet om bunndrag åpent. bare å komme med innslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydraulisk clutch er det på alle e30, iværtfall 6syl. Meget pen bil! Det er sant at man må pjuske litt med bilen selv for å føle at det virkelig er din bil. Hvis du virkelig vil sette ditt eget preg på bilen, så var det en reportasje om en m3 i bmw tuning (tysk) for et halvt år siden. Det var noen HELT spesielle baklykter... Eiern hadde helsveist bakenden, fra koffertlokket til bakfangeren, slik at det ble helt flatt. Flytta skiltet ned på fangeren og laget til runde lykter (kanskje 15cm i diam) ved å borre inn dioder. Styggtøft! Det er iværtfall mitt vinterprosjekt.

Bravo, Mike, Whiskey!

 

-E30 327 turbo

- 97 Octavia 1,9tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen bil. Bare å melde seg inn i e30klubben nå. har du tenkt på noe mer motor da?

 

been there, done that, går under nicket Limkork.

jeg så jo på 325 før jeg falt for denne, men jeg ble hel slaktet på forsikringen, og faren min gadd ikke å sette den på seg. så for nå, og gjennom vinteren så blir det 2 liter`n. får se hva som skjer utpå våren

På utkikk etter turbobil.

 

x83 Wolfsburg Einzer GTI.

x85 E30 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydraulisk clutch er det på alle e30, iværtfall 6syl. Meget pen bil! Det er sant at man må pjuske litt med bilen selv for å føle at det virkelig er din bil. Hvis du virkelig vil sette ditt eget preg på bilen, så var det en reportasje om en m3 i bmw tuning (tysk) for et halvt år siden. Det var noen HELT spesielle baklykter... Eiern hadde helsveist bakenden, fra koffertlokket til bakfangeren, slik at det ble helt flatt. Flytta skiltet ned på fangeren og laget til runde lykter (kanskje 15cm i diam) ved å borre inn dioder. Styggtøft! Det er iværtfall mitt vinterprosjekt.

 

det er det ja... :( ( men samtidig :D ) og jeg som trodde jeg var mannen i gata. ja,ja.

de lyktene på en e30 hørtes sykt fett ut, men tror ikke jeg skal kaste meg over min lille blå med vinkel sliperen enda....men skal nok få et eget preg over den...

På utkikk etter turbobil.

 

x83 Wolfsburg Einzer GTI.

x85 E30 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår