Gå til innhold

Kjøp av Passat 1,9 TDi

Ranger emnet


cj2002

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om det er noen som har erfaringer med denne bilen.

Vurderer 115 HK 1,9 TDI mellom 1998-2000 (under 160 ' kr).

Helst 4-motion - men det ser ut til at den blir for dyr.

 

Typiske feil? Noe man må passe på? Erfaringer?

 

Vil tippe forstillingsfeil..

Hilsen cj

 

c¨,)

 

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

 

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Lurer på om det er noen som har erfaringer med denne bilen.

Vurderer 115 HK 1,9 TDI mellom 1998-2000 (under 160 ' kr).

Helst 4-motion - men det ser ut til at den blir for dyr.

 

Typiske feil? Noe man må passe på? Erfaringer?

 

Vil tippe forstillingsfeil..

 

 

Har lite peiling på biler, men har en 1.8T Bensin selv. Og den har jeg skifta hele forstillinga på (det er vistnok standard feil på den iallefall). Regner med disel har samme "svakhetene".. Men ellers er det lite på min bil iallefall.. Motor messig mener jeg å ha hørt at WV sin disel motor er bankers!

Feil jeg ble gjort obs på var også dør låsen, den kan oppføre seg litt merkelig(låsedøra kan vistnok føre til at vinduene går ned :). ). Samt at håndtakene kan være litt dårlige (spessielt når det er frost, enda ikke merka noe av dette heller :)).

 

En siste ting som irriterer meg, men som ikke er noe direkte feil, er at bilen døgger ned av og til, spessielt bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite peiling på biler, men har en 1.8T Bensin selv. Og den har jeg skifta hele forstillinga på (det er vistnok standard feil på den iallefall). Regner med disel har samme "svakhetene".. Men ellers er det lite på min bil iallefall.. Motor messig mener jeg å ha hørt at WV sin disel motor er bankers!

Feil jeg ble gjort obs på var også dør låsen, den kan oppføre seg litt merkelig(låsedøra kan vistnok føre til at vinduene går ned :). ). Samt at håndtakene kan være litt dårlige (spessielt når det er frost, enda ikke merka noe av dette heller :)).

 

En siste ting som irriterer meg, men som ikke er noe direkte feil, er at bilen døgger ned av og til, spessielt bakover.

 

Takker og bukker! Hvilken årsmodell har du?

Hilsen cj

 

c¨,)

 

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

 

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna dei tidligere modellene 97-98. Dem var det mye feil på.

 

Selv kjører jeg fattern sin 2000mod Passat 1.9 TDI, 285Nm 115hk. Og den går meget bra. Drar godt fra en 2.0l mondeo f.eks. Holder en G60 godt opp i hastighet. Hva som er bytta på den, av deler og slikt er jeg ikke sikker på. Eller om det er bytta noe som helst. Bilen har rulla 160k ihvertfal. MEGET god bil, vurdere å kjøpe en slik en ved en senere økonomisk bedre anledning! kiddie

 

chip, turbotrykk ++, så går jo bilen så meget mye bedre. Ta et søk om TDI trimming på forumet. Viss du er av den trimme typen.

Audi A4 2.8 Quattro

XAudi 80 1.8e Quattro

XAudi 80 1.8s

 

Audi S1 - Could you understand the beauty of the beast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å holde seg unna 97-98 mod.

De bilene har som regel byttet/rettet de feilene som har

vært opp gjennom årene.

De fleste -97 modeller har vært inne på VW-verksted og

skiftet både forstilling og hjullager.

Merkeforhandlerne bruker å skifte alle hjullager/bærearm på brukte

passater av denne årsmodellen.

(Regner med de får dekt dette av fabrikken)

Kommer du som kunde og vil ha rettet opp de feilene så er

det 50/50 sjanse om du får dekker det.

Men sjekk service historikken på bilen.

Er allt skiftet, så slå til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Kjöp en sånn du, di er bra.Hadde en 99mod 1.8T selv,som jeg solgte her i höst.

Hadde ikke noe större feil med bilen.Fikk byttet lenkarmer i framvogna gikk på 5500,-

ellers så var det problem med sentrallåset.Det viste seg att det var en kabel som hadde erget av i golvet framfor förerstolen.Om det kommer in fukt på golvet,feks fra snö som blir dratt inn på golvet.Det er okså en kjent feil pluss att låskistene kan gi opp.Da er det bare og håpe på att det er ei bakdörr som det blir feil på.Ellers så er det problem i få bort dörrpanelet på framdörrene når de er stengt.Men det finns triks for det okså.Kjörer nå en -01 2,5 tdi 4 motion vilken guld bil.Trivs bedre med diesel enn bensin,mere vri.

V6 tdi 4M

Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår