Gå til innhold

Montering av frontsett i 35i...hjelp!

Ranger emnet


BimmerFanatic

Anbefalte innlegg

Har lyst til å oppgradere lyden litt i Passaten, og har foreløpig bare satt inn en liten 13-liters Sony sub (aktiv 200w, 1 stk. 8"). Spilleren er en 3-4 år gammel Pioneer RDS Radio/CD som virker helt kurant...har ingen planer om å bytte ut den med det første. Originalhøyttalerne i dashbordet er av tidligere eier byttet ut med coaxial-høyttalere fra Boston Acoustics...men disse er altfor små (passer inn i originalrommene), og jeg savner en kraftigere mellomtone (nå drukner den spinkle mellomtonen i drønnene fra sub'en, så lyden preges av kraftig bass og stikkende diskant). Har liggende et Boston Acoustics frontsett (med separate komponenter) fra den forrige bilen min, og dette syntes jeg låt veldig bra. Kunne godt tenke meg å bygge inn bass/mellomtone-elementet i dørene, men dørene i min Passat har ikke høyttalerplassering her fra før av...så her må jeg kanskje bygge noe. De små, separate diskantene kan jeg lett skru fast i a-stolpene...

 

Tips/ideer til hva jeg kan gjøre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom med et lite prisoverslag da.. hvor mye kan vi hjelpe deg med å bli kvitt (penger).. hehe
Eh, er i første omgang ute etter gratis tips/råd...ikke sette bort installasjonen til andre. Skal som nevnt bare montere mitt Boston Acoustics frontsett i dørene foran...men trenger lure tips til hvordan det bør gjøres (modifisering av dørsidene, bygge kasser, kjøpe andre dørsider e.l.). Min bil har bare plastlommer (5-6 cm. dype) i dørsidene, og ikke ferdige høyttalerkasser fra fabrikk slik enkelte Passat-modeller har. Det ser ut som det kanskje kan la seg gjøre å bygge kasser i disse lommene...skal skyte et par bilder av dem og poste...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alternativ er å se på hoggerier om du finner de dørene som har høytalere i dørene. Det er da kun den nedre plastikk delen som må byttes. Har like i min og fungerte utmerket å bytte ut høytalerene der til komponentsett
Det var igrunn et sånt svar jeg var på jakt etter! ;) Kjenner du til hvilke spesifikke modeller som har denne type dørtrekk? Er det fra en spesiell årserie, GT, eller...?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var igrunn et sånt svar jeg var på jakt etter! ;) Kjenner du til hvilke spesifikke modeller som har denne type dørtrekk? Er det fra en spesiell årserie, GT, eller...?

 

mange som har sånne, gl osv .

men en ting du har cl ikke sant samme interiør som meg sånn blått aktig, de som du setter der me høytallere i er svarte... er litt stygt syns jeg i alle fall.

da liste verk og alt sånn er blått.

jeg har bytta ut på dashen til nye men er jo bare 4" men syns det er ok.

Å jeg kjører me 2x12" men spiller faktisk pent :)

 

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som har sånne, gl osv .

men en ting du har cl ikke sant samme interiør som meg sånn blått aktig, de som du setter der me høytallere i er svarte... er litt stygt syns jeg i alle fall.

da liste verk og alt sånn er blått.

Stemmer, jeg har en CL med blått interiør. Det går kanskje an å lakkere denne plastdelen i omtrent samme blåfarge, eller evt. trekke det med skai eller stoff i blått?
jeg har bytta ut på dashen til nye men er jo bare 4" men syns det er ok.

Å jeg kjører me 2x12" men spiller faktisk pent :)

Mulig mine Boston Acoustics 4-tommere er litt slitne...for de mangler MASSE i mellomtone-registeret. Det skjærer i øra når jeg guffer på litt... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min modell er en Arriva med masse tilleggsutstyr, men vet at den finnes i forskjellige GL, GT, family utgaver og lignende. Vet at de har for den ene døra her nede i Kr.sand. Men du vil nok ha begge sidene på engang tenker jeg.

 

passatdor.jpg

Slik ser de ut, men jeg har jo satt inn en annen mellomtone.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, jeg har en CL med blått interiør. Det går kanskje an å lakkere denne plastdelen i omtrent samme blåfarge, eller evt. trekke det med skai eller stoff i blått?

Mulig mine Boston Acoustics 4-tommere er litt slitne...for de mangler MASSE i mellomtone-registeret. Det skjærer i øra når jeg guffer på litt... ;)

 

joa godt mulig det går ann å lakke , går ann å montere å se da vet du.

klart du får ikke no skikkelig mellom bass av 4" men du kan jo ja noe bak feks for å få inn mellom bassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alternativ løsning som er like bra som alt annet er å fjerne hele nedre plasten. Du bruker dem som søppelbøtter uansett. Og lage en plate nederst av kryssfiner eller spon som du trekker med sky eller høytalertrekk. Der plasserer du mellomtonen din. Gjorde det på Jettaen min og resultatet ble meget bra.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alternativ løsning som er like bra som alt annet er å fjerne hele nedre plasten. Du bruker dem som søppelbøtter uansett. Og lage en plate nederst av kryssfiner eller spon som du trekker med sky eller høytalertrekk. Der plasserer du mellomtonen din. Gjorde det på Jettaen min og resultatet ble meget bra.
I så fall er det vel kanskje greit å bruke MDF-plater, både spon og kryssfiner er skjøre greier.

 

Noe i denne stilen kanskje:

 

passat_dor_hoyttaler.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg interiør med mulighet for høyttalere i dørene, men det var pinglete greier.. prøvde å feste høyttalerne i den luka, bare skrangling!

Sagde ut ei MDF plate som passa bak luka, limte den fast, og fylte opp med byggeskum irundt. Dempet også den luka og baksida av selve kartlomma med asfaltmatter. Da ble det saker. :)

 

Like greit å bare bruke de kartlommene du har bimmerfanatic. Hvis du først har forbredt deg på å tilpasse litt. :)

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår