volvo850 Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 ok, husker jeg nylig så en 96 mod 75 motor med automatkasse også, men finner den ikke nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 hehe ja det tenker jeg nok..du har sett den 740flmen som ble lagt ut på media forunet? den svenske sorte med 530 gamp..får frysninger av sånnt! da begynner jeg å bli sugen på å handle..men gruer meg til kablene:( og det å handle med svenskene..veit ikke helt hva jeg kan forvente meg.. Budsjett? Ønsket HK? Åssen motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo850 Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 jo stemmer med den C70 motoren..sendte mail til han men kom ingen svar..[/quote er en del på bildelsbasen.se også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 hmm budsjett..er vel det vanskeligste..veit jo ikke helt når jeg aldri har bygget før..så vet jeg ikke helt hva jeg kan få det til for.. fant to "b5234t'er" i sverige, men de var gått LANGT og skulle ha 11lapper for den ene og 15 for den andre..og ettersom jeg forsto var det kun motor, og alt det andre kom utenom/i tillegg, og nå maxis kommer å gnikker inn(hhe) med at han hadde git 8 for sin komplett med alt mulig som fulgte med, så blir jeg litt i tvil.. og ønsket antall hk: over 300;)men om jeg ikke runder 400 gråter jeg ikke for det;) men en plass midt imellom hadde det ihvertfall vært fint å fått vite ca hvor mye cash jeg bør ha klar for å greie.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boof Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 s90r - mye arbeid md d elektriske a? du vet ingen som kan gi en totalpris på ett evt motorbytte(md å uten at jeg har motoren) fix færdig, slik at dt bare er å sette nøkkelen i tenning å kjøre..... noen som vet hva jg kan få for en glt-motor som er gått ca 188'?? Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 s90r - mye arbeid md d elektriske a?du vet ingen som kan gi en totalpris på ett evt motorbytte(md å uten at jeg har motoren) fix færdig, slik at dt bare er å sette nøkkelen i tenning å kjøre..... noen som vet hva jg kan få for en glt-motor som er gått ca 188'?? du får vel 1500-2000kr for motoren din, komplett. om det er 240 GLT alså.. 850 glt vet jeg ikke :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Den motoren er ikke noe særlig verdt. Prøv å annonser den, og hvis det ikke er noen interesse for den, så tar du kamakslene fra den og putter de inn i turbomotoren. Tjener noen ekstra hester på det. Kan ta hele jobben med bilen din jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boof Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 pris a? Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ega Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Hei boof. gå inn på http://www.bcb.no og ring til dem. De får inn T5 motorer i ny og ne og de kan kanskje også ta din motor i innbytte. Vurderte selv å bytte til T5 motor for en stund siden men fant ut det ble litt dyrt,så kjøpte meg heller en T5 istedet og er storfornøyd.problemet er at ledningsnettet mest sannsynlig må byttes og der er det en del jobb som koster en del peng å få gjort. En slik motor i god stand ligger på rundt 20 lapper..mvh eivind Siter egaT5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Ontopic: Et turbooppsett vil alltid, uansett og hele tiden ha potensiale for å yte bedre (og som oftest for mindre penger) enn et oppsett med kompressor - det ligger i sakens natur nettopp fordi en turbo koster "ingenting" å drive rundt, mens kompressoren trekker energi ut av motoren for å virke. Og hva gjelder Volvo 850 og Volvos fantastiske rekkefemmere, er påstanden min enda mere aktuell siden du kan plukke ned fra hylla en B5234T som med enkle midler kan fås til å yte nesten hva enn det skal være av hester. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 B5234T5R er ikke så sprk motor da, blei skuffa jeg til å være 240hk, men er jo potensiale da. Hva med en T6 maskin, er ihvertfall litt krefter. Alt er relativt Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 kompressor på 850 er jo ikke så vanlig da ,og det er jo litt stas å prøve noe annet enn turbo da. Lysholm kompressor koster ca 15000 sek ,og den er den eneste som klarer å holde konstant trykk uten tap. skal ha kopressor på min jeg så..... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 er du gær'n? hehe...det er jo turbo som gjelder på 850 da, hør på s90r å kjøp en T5 motor, da er trimmings mulihetene MYE større... Går an å prøve litt andre muligheter også ,er ikke bare turbo som er mat... Tror jeg skal skru opp matetrykk og turbotrykk på naboen din sin Hilux... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Går an å prøve litt andre muligheter også ,er ikke bare turbo som er mat... Igjen dette med å gå over bekken etter vann. Turbotrimming av B5234T er det jeg klassifiserer som et "velprøvd konsept". Du finner gatelangs, på plakater og oppslag, i avisas artikler, og her på Bilforumet, enkle og lettutførte forslag/hints & tips til trim av pjäsen. Når det er så enormt mange mennesker som på et tidligere tidspunkt har pirket med akkurat denne motoren er det bare slik det kan ende opp - du får ei oppskrift som et samlet bilsamfunn kan være enig i er den beste løsningen for mest mulig hester for minst mulig penger, du koker opp bilen etter oppskrifta, og vips, plutselig går bilen din dobbelt så bra som den ville gjort med en "alternativ løsning" (les: kompressor og den slags fysaker). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boof Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 takker for alle råd å tips, men er litt enig med V940R6 at det hadde vært mosomt, pga av at alle skal ha turbo, men det er få som har komp. man skiller seg litt mere ut da, men en t5 er under meget sterk vurdering:) Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg