FK_Bimmer Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Hei! jeg har et par 12" subber som jeg gjerne ville skiftet farge på. så lurer jeg på om det går an og lakkere selve elementet? eventuelt få nordekor eller noe slik til og legge på folie ect.? noen som har erfaring med dette? for nå er subbene oransje men kunne tenkt og lakke dem i samme farge så bilen nemlig candy aqua blue. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpontaN520i Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 kommer ann på vilke stoff de er men uansett anbefaler jeg IKKE lakering. dette er et uflexsibelt beleg som vil sprekke o evnt ødelegge sub stoffet. Folie vil nok funkere vis underlaget er riktig. åssen subber og åssen stoff er det i skålen? Siter SO LONG 520i RIP Fiesta Vectra A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb^ Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Tror nok ikke det er noen god ide å lakkere elementene, men jeg utelukker ikke at det lar seg gjøre. Skjer med dysleksi på han andre fyr'n der a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpontaN520i Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Andreas klapp igjen snøvla :P du snakker faktisk med en norsk pedagog her Siter SO LONG 520i RIP Fiesta Vectra A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Hei! Har vurdert dette selv, faktisk, med tidligere elementer. Som dyslektikeren (sorry) over her påpeker, har det litt å si med materialet, men så lenge du bruker riktig primer/grunning og riktig lakk, kan du egentlig lakke hva som helst. Nå er det ikke særlig gunstig at en høyttalermembran "flexer", da det gir forvrengning, men dette vil skje med de aller fleste (for ikke å si alle) høyttalere ved et visst lydtrykk. Derfor vil jeg anbefale å snakke med en profesjonell lakkerer, da jeg vet de har veldig fleksible produkter til lakkering av plast-deler på bilene (støtfangere, f.eks.). En annen ting, som Hi-Fi-folkene sikkert vil påpeke, er at det i utgangspunktet ikke er særlig ønskelig å øke den bevegelige massen på en høyttaler, for egenskapene forandres. Men jeg tror neppe du hører det så lenge det er en basshøyttaler! :) mvh Jan Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 var jo ikke uvanlig før å lakkere bassen for å få en strammere bass.. gjelder papp .. (70 og 80 tallet).. tror ikke det kan bli særlig problem om du lakkerer dem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000cs Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 har sjøl lakka to 12" polk bassere og det var ikke noe problem. Spilte like bra etter på :dj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Hei! Har vurdert dette selv, faktisk, med tidligere elementer. Som dyslektikeren (sorry) over her påpeker, har det litt å si med materialet, men så lenge du bruker riktig primer/grunning og riktig lakk, kan du egentlig lakke hva som helst. Nå er det ikke særlig gunstig at en høyttalermembran "flexer", da det gir forvrengning, men dette vil skje med de aller fleste (for ikke å si alle) høyttalere ved et visst lydtrykk. Derfor vil jeg anbefale å snakke med en profesjonell lakkerer, da jeg vet de har veldig fleksible produkter til lakkering av plast-deler på bilene (støtfangere, f.eks.). En annen ting, som Hi-Fi-folkene sikkert vil påpeke, er at det i utgangspunktet ikke er særlig ønskelig å øke den bevegelige massen på en høyttaler, for egenskapene forandres. Men jeg tror neppe du hører det så lenge det er en basshøyttaler! :) mvh Jan Rune Vil bare rette på en ting: Alle membraner bryter opp ved en viss FREKVENS uansett lydtrykk. morph Ellers kan jeg tilføye at en høyere bevegelig masse kan i noen tilfeller være ønskelig fordi det øker Q-verdien og senker egenresonansen på elementet. Problemet er at man ofte famler litt i blinde hva angår resultatet. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 vet ikke om det bare var meg, men hva mener du med selve elementet. ser alle andre antar membranet.. men tenkte du membran eller selve chassiet? Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FK_Bimmer Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 heisann! jah det va selve membranet jeg tenkte på subbene er av merke cadence ultradrive. men jeg vet ikke hvilket stoff de er laget av heller.....det føles vertfall ganske glatt når jeg tar på det samtidig som det er relativt "tynt" for siden instalasjonen bai blir i glassfiber og lakkes i bilen sin farge så kunne jeg tenkt meg en annen farge på elementene en oransje. vurdere og og kankje gå litt videre med den den spanse stilen og trekke litt baki der i tynt zebra skinn :) men slapp av dette blir ikke noe bål harry biltema zebra skinn :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg