LLH Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 skal kjøpe en mono blokk til og ha på et Rockford fosgate T2 powerer element. det som er spørsmålet er hvilken forsterker jeg bør kjøpe til dette elementet. vis jeg kjøper rockford fosgate power 30001 fikk jeg vel nesten ikke lov til og kjøre den ned i 2ohm. måtte kjøre den i 4ohm og være meget fosiktig med volum knappen.... denne forsterkeren gir ca 1600 watt i 4 ohm. vil det bli bedre om jeg kjøper en forsterker som gir ca den samme watten men i 1 ohm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Du mister jo alt av headroom om du durer på med full gass i 1 ohm. Hvilken T2 er det snakk om? Uansett tipper jeg en Deep Blue 100.2, Earthquake eller en brukt Hammer H-1 som er til salgs brukt på forumet som her ikke skal nevnes ved navn vil tyne suben til den ber om nåde :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dani Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Du mister jo alt av headroom om du durer på med full gass i 1 ohm.Hvilken T2 er det snakk om? Uansett tipper jeg en Deep Blue 100.2, Earthquake eller en brukt Hammer H-1 som er til salgs brukt på forumet som her ikke skal nevnes ved navn vil tyne suben til den ber om nåde :D hvem selger hammer og for hvor mye? (fant den ikke på kjøp/salg sidene) dani Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Merk ordene "Forumet som her ikke skal nevnes med navn" (G4t3b|lf0rum dått nett ;)) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 du skjønner det at det står rockford stempla i panne brasken min....... så andre merker er ikke aktuelt i denne gangen det er denne her det er snakk om: http://www.rockfordfosgate.com/products/ez2rockford/ModelInfo/ModelInfo.asp?ItemKey=10065572&CategoryDesc=Power%20Subwoofers må velge om jeg skal ha 2ohm eller 4 ohm før jeg bestiller en sånn en vil jeg tro. i og med at den finnes i begge (kan ikke og lage link som virker så venligst kopier=lim inn) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Ok Skal du ha kun èn sub så er nok 2x2 ohm mest hensiktsmessig. Altså er det snakk om 1 eller 4 ohm. En T15002 vil gjøre jobben aldeles fint, det vil også en 3001BD, dog vil nok førstnevnte ha mulighet for å spille hakket penere. En T15004 vil også kunne brukes om denne er konstruert slik at den kan kobles til en DVC sub. Har du nok strøm til dette da...? (Du må se til å få vaska panna di forresten, viser til en liten sticker bak på en viss EMMAbil som var en tur til Athen her tidligere :D) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 den skal ikke vaskes får rockford er prøvd :D og hva er det folk har i mot dem egentlig? dyrt? spiller dårlig? vet ikke jeg. men ingen får forandre meninga mi akkurat nå hadde en vis anelse om at det kom til og komme noen komentarer på akkurat merke valg når jeg starta denne tråden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 må ha 50mm2 kabel gjennom hele bilen og oppgradere alle kabler i motorommet.nytt batteri forann. skal kjøpe 40farads kondensator. håper og slippe unna batteri i bagasjen. vis det ikke finnes noen super lette super batterier og få fatt i da. bilen min er ikke akkurat noen racing maskin fra før så. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dani Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Merk ordene "Forumet som her ikke skal nevnes med navn" (G4t3b|lf0rum dått nett ;)) HAHA! måtte le litt av den ass...skjønnte den ikke med en gang... dani Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 @dani Seint på kveld og huet har slått seg av vettu :D ------------------------ Sats heller på ett skikkelig batteri fremme enn 40F kondis. Den 40F saken er som en fjert i orkan å regne mot effekten du får rent strømmessig ved oppgradering til et PC 1700. En kondis er den aller siste tweaken for å få ut det siste lille, ikke en drahjelp pga dårlige strømressurser. Bruk heller de penga på skikkelige saker i front, monteringshjelp, bedre spiller el.l er mitt råd :) RF er aldeles ok det, så kjører du gjennomført stil og bygger skikkelig så vil det låte bra. Men gå for noe annet enn RF på spillern! Hyundaidrev og heller skranglete konstruksjon er ikke å anbefale, sats heller på noe fra Pioneer, Clarion eller Alpine. Dette er ikke kritikk av RF, men bare et vennlig råd ;) Har du dempa bilen behørig? Husk at uten demping vil du få tidenes skranglesjokk når du vrenger opp volumet her. I tillegg vil demping føre til en reduksjon av ytre støy så mye at du kanskje ikke trenger å skru opp mer enn halvparten så mye etter fullstendig demping som før for å få med deg alle detaljer i musikken. Det virker jo ellers som du har ting under kontroll mhp at du satser på et solid fundament for anlegget. Uten skikkelige saker i bånn og grundig oppbygning vil en aldri få utnytta sakene maksimalt, men det ser ikke ut til å bli noe problem her :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 har hatt RF spiller, var tre ganger på service på ca halvt å. fikk ny, solgte den for 700kr,. koster egentlig 2300. var mektig lei den... har nå en alpine 9851R. kommer sikert til og bytte den inn i noe enda bedre for og få litt mere muligheter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg