Gå til innhold

Pioneer P-80MP som ikke vil virke

Ranger emnet

Biff

Anbefalte innlegg

Hei,

Skulle bytte ut spilleren i bilen idag, fra en kenwood sak som sto i, til en pioneer p-80mp som jeg hadde fra før. Koblet til alle kabler, slo på tenning og den sto på i noen sekunder, før den slo seg av igjen. Den gjorde dette noen ganger. Så fikk jeg den ikke på i det hele tatt. Hva kan være feil? Dårlig strøm, eller feil på spilleren (den har ligget i 10 måneder uten å bli brukt)? Og er dette noe som kan repareres (evt om det går på garanti)?

'85 BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjette på at du har koblet noe feil...

Har opplevd dette en gang for lenge siden, men det er såpass lenge siden at jeg faktisk ikke husker hva det var. Hehe.

Men tror det var en ledning som hadde byttet plass med en annen. Dobbelsjekk alle koblinger, evt. prøv med den andre spilleren med eksakt samme koblingsmetode! :)

Lykke til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takk for svar. Har sjekket koblingene at de er som de skal, og det ga ikke noe resultat. Er ikke så mye som kan kobles feil heller, tross alt bare de to isokontaktene.

såvidt jeg vet går ikke 4mm2 jordingen innom isokontakten..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Vært mye jobb den uka her, så har ikke hatt tida til mer feilsøking. Men i helga skal jeg finne ut av det.

Hvor stor kabel anbefales dersom jeg skal strekke nytt? Mener å huske P80-MP har en mulighet for å kjøre på 4x60W, og da trengte den større sikring, og større kabler? Hva mente du med å strekke jording til batteriet? Det er vel ikke helt lurt, jording skal vel være kortere enn +, og absolutt ikke festes i batteriet? :)

'85 BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Vært mye jobb den uka her, så har ikke hatt tida til mer feilsøking. Men i helga skal jeg finne ut av det.

Hvor stor kabel anbefales dersom jeg skal strekke nytt? Mener å huske P80-MP har en mulighet for å kjøre på 4x60W, og da trengte den større sikring, og større kabler? Hva mente du med å strekke jording til batteriet? Det er vel ikke helt lurt, jording skal vel være kortere enn +, og absolutt ikke festes i batteriet? :)

Du skal absolutt IKKE jorde til batteriet nei, spesielt ikke om du har forsterkere osv i tillegg. Finn en grei plass i nærheten av spilleren.

Om du trekker ny plusskabel bruk en 8mm2 fra batteriet til spilleren.. Rød og gul kobles da til denne nye plusskabelen.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider