Biff Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Hei, Skulle bytte ut spilleren i bilen idag, fra en kenwood sak som sto i, til en pioneer p-80mp som jeg hadde fra før. Koblet til alle kabler, slo på tenning og den sto på i noen sekunder, før den slo seg av igjen. Den gjorde dette noen ganger. Så fikk jeg den ikke på i det hele tatt. Hva kan være feil? Dårlig strøm, eller feil på spilleren (den har ligget i 10 måneder uten å bli brukt)? Og er dette noe som kan repareres (evt om det går på garanti)? Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Jeg vil gjette på at du har koblet noe feil... Har opplevd dette en gang for lenge siden, men det er såpass lenge siden at jeg faktisk ikke husker hva det var. Hehe. Men tror det var en ledning som hadde byttet plass med en annen. Dobbelsjekk alle koblinger, evt. prøv med den andre spilleren med eksakt samme koblingsmetode! :) Lykke til! :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biff Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Hei, Takk for svar. Har sjekket koblingene at de er som de skal, og det ga ikke noe resultat. Er ikke så mye som kan kobles feil heller, tross alt bare de to isokontaktene. Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 prøv å ta jord og strøm direkte fra batteriet... samme skjedde meg med min pioneer... prøvde direkte på batteriet og da funket den fint... så jeg la bare opp ny strøm og jord. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Hei, Takk for svar. Har sjekket koblingene at de er som de skal, og det ga ikke noe resultat. Er ikke så mye som kan kobles feil heller, tross alt bare de to isokontaktene. såvidt jeg vet går ikke 4mm2 jordingen innom isokontakten.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biff Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 såvidt jeg vet går ikke 4mm2 jordingen innom isokontakten.. Hørte noe om dette her. Det blir vel den sorte kabelen bak på spilleren? Var heller ikke kobla opp i gamlebilen, der den funka fint i 4 mnd, men hvor får den isåfall jord ifra da? Antennekabelen? Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Har selv kobla opp en splitter NY spiller av samme type... ikke noe problem hos meg i allefall.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 For å eliminere sjansen for at du selv har bæsjet på leggen, er det vel kjekt å legge opp ny strømkabel til spilleren (med sikring, så klart). Og ny jording. Om nødvendig til batteriet, om du er usikker på hvor du skal feste den! :) Har for øvrig lik spiller selv, og den er fin, den... :) - Jan Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biff Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Takk for svar alle sammen. Vært mye jobb den uka her, så har ikke hatt tida til mer feilsøking. Men i helga skal jeg finne ut av det. Hvor stor kabel anbefales dersom jeg skal strekke nytt? Mener å huske P80-MP har en mulighet for å kjøre på 4x60W, og da trengte den større sikring, og større kabler? Hva mente du med å strekke jording til batteriet? Det er vel ikke helt lurt, jording skal vel være kortere enn +, og absolutt ikke festes i batteriet? :) Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Takk for svar alle sammen. Vært mye jobb den uka her, så har ikke hatt tida til mer feilsøking. Men i helga skal jeg finne ut av det. Hvor stor kabel anbefales dersom jeg skal strekke nytt? Mener å huske P80-MP har en mulighet for å kjøre på 4x60W, og da trengte den større sikring, og større kabler? Hva mente du med å strekke jording til batteriet? Det er vel ikke helt lurt, jording skal vel være kortere enn +, og absolutt ikke festes i batteriet? :) Du skal absolutt IKKE jorde til batteriet nei, spesielt ikke om du har forsterkere osv i tillegg. Finn en grei plass i nærheten av spilleren. Om du trekker ny plusskabel bruk en 8mm2 fra batteriet til spilleren.. Rød og gul kobles da til denne nye plusskabelen. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagZor Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 kan godt hende det er antenna di som ikke sitter så godt. er vertfal slik med sony spillere. huska at spileren min slo seg av å på heletiden helt til jeg sjekka og teipa fast antenne kabelen fast i spilleren. nå funker den finfint Siter FAEN: copsen kom me handcops å så sa jeg bare hvatthefak:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Du skal absolutt IKKE jorde til batteriet nei, spesielt ikke om du har forsterkere osv i tillegg. Finn en grei plass i nærheten av spilleren. Fordi...? Bare lurer på hva slags grunnlag du har for å si noe slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biff Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Da funker spilleren som den skal :) Var som flere foreslo problem med jord, så jeg strakk ny ledning til et saklig jordingspunkt, og da fungerte det herlig. Takk til alle som kom med gode tips :) Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Litt ot, men det er mange som sier at man skal jorde alt i samme punkt. Altså jorde forsterkere, cd-spiller equalizer osv i samme punkt. Har dette stort for seg i hvilket som helst annlegg? Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg