VectraIsTheShit Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Hei, er fersk på forumet her.. Har en svart Vectra A 2,0i. Jeg har kjøpt sotefilm til bakrutene på Vectraen min og har pelt av nesten all innmaten på høyre bakdøra for å komme til steder der man får løsnet selve glasset. Men så er det ett feste igjen som er til selve heisen til vinduet. Den sitter klemt på ganske så hardt rundt tuppen på vinduet og jeg vet ikke om jeg tør vippe den løs for da kommer den jo ikke til å sitte hardt igjen.. Det festet kan rulles horisontalt bortover heisen og jeg lurer på om jeg kan kanskje rulle vinduet ut derfra, men det er det for trangt til, hvertfall etter det jeg har prøvd.. Trenger hjelp... Jeg tør ikke egentlig gå videre herfra for jeg vil ikke ødelegge noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 tror du må ta ruta ut fra den "skinna" det var det jeg fikk høre når jeg skulle sote... og den er visst limt fast Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VectraIsTheShit Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 tror du må ta ruta ut fra den "skinna" det var det jeg fikk høre når jeg skulle sote... og den er visst limt fast Du fikk høre det.. Men var det det du gjorde? I såfall bare jekka du den ut med en skutrekker ellernoe sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 vær varsom med å løsne ruta fra skinna, ruta kan sprekke, og dette sitter ganske hardt.. snakker av erfaring.. måten er vel å vri ruta, så skinna sporer av? Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VectraIsTheShit Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 vær varsom med å løsne ruta fra skinna, ruta kan sprekke, og dette sitter ganske hardt.. snakker av erfaring.. måten er vel å vri ruta, så skinna sporer av? Ja jeg er ganske skeptisk til å løsne den fra skinna selv.. Jeg prøvde å få skinna til å spore av men det er såpass trangt at det gikk omtrent ikke.. Jeg skal prøve igjen imorra. Håper det går.. Uansett flere tips hadde vært fint.. Har ikke gjort detta før, hehe.. Edit: Fikk endelig løs ruta ^^. Måtte bare ta av resten av vinduslistene og lirke ruta ut.. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VectraIsTheShit Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Nå har jeg fått løs alle rutene og er snart klar for å legge på filmen.. Men jeg har tenkt å legge film på bakruta også, vil det være et problem med tanke på de varmetrådene som fins der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda_Power Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 det er ikke noe problem med varmetrådene, dette fikk jeg høre av en opel mekaniker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VectraIsTheShit Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 det er ikke noe problem med varmetrådene, dette fikk jeg høre av en opel mekaniker! Najs! Da slipper jeg å bekymre meg for det.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 I stedet for å sote bakruten, ville jeg heller ha satt inn en rullegardin. Enklere, mer praktisk og ser ikke særlig annerledes ut heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VectraIsTheShit Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Jeg skal hvertfall prøve og se hvordan det blir.. Hadde vært fetest å ha sota, hvis det blir bra resultat da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sidelengs Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Har du noen bilder av resultatet eller, VectraIsTheShit? babyhmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VectraIsTheShit Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Har du noen bilder av resultatet eller, VectraIsTheShit? babyhmm? Jeg kan ta noen bilder ja.. Det ble ikke 100% for det ble masse små luftbobler pga at jeg ikke rengjorde ruta med vindusskrape, tror hvertfall det er det.. Også ble det noen rifter når jeg satt i rutene igjen.. Hvis man ikke går helt inntil ser det faktisk ganske greit ut.. yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VectraIsTheShit Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Her er resultatet. Litt våt bil da så de boblene som er der syns ikke på bildet, men det ble ganske bra egentlig.. Må bare justere litt i kantene for det har presset seg inn litt luft.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 så da greit ut det der... noen andre planer for bilen da eller? Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaisen Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Blei jo bra, er ikke kjempe fan av soting, men bra ble det jo. Tok du ut de bakerste side rutene også? Siter Honda Integra Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg