Gå til innhold

Mandel: Peugeot 206 - Bruksbilprosjekt

Ranger emnet


Mandel

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

treringer ja.. 15mm eller 18mm, 6 lags plate mener jeg det var.

 

okey,lager du hull på forhand da eller bare borrer du rett igjennom med treskruer?kommer sjølv til å lage noe nesten likt...stå på!;)

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy fasan fredrik, dette ble jo dritbra!!!! :wave

Du må lære meg dette en gang!

Men hadde ikke det vært kult å funnet filt i ca samme farge som bagasjen da?slik at det ser litt mer "integrert" ut...bare en ide :)

 

Hvor mye kosta det for all glassfiber greiene du brukte? vurderer å lage hattehylle jeg, ble så jævla gira når jeg så hva du hadde lagd :D

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk mr.sleepy ;)

 

jeg har vurdert filt opptil flere ganger, men jeg har så lyst og lakke.hehe..ser så stilig ut når kassa er lakka. Men blir resultatet dårlig når kassa er lakka, så trekker jeg den i filt eller skai.

 

Er ikke så altfor dyrt, men det tar så sabla lang tid. Mest venting igrunn. Det absolutt kjipeste er all pussinga, men har du pussemaskin kommer du unna relativt billig

 

glassfiber armeringsmatte - 50,-

glassfiber 300 grams - 34,50,-

Polyester og herder - 110,-

glassfibersparkel - 69,50,-

finsparkel - 69,50,-

3 pk pensler - 35,-

 

Sum: - 368,50 ,-

 

Annet enn det har det blitt litt mdf til 2 av veggene, trering,smeltelim

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk mr.sleepy ;)

 

jeg har vurdert filt opptil flere ganger, men jeg har så lyst og lakke.hehe..ser så stilig ut når kassa er lakka. Men blir resultatet dårlig når kassa er lakka, så trekker jeg den i filt eller skai.

 

Er ikke så altfor dyrt, men det tar så sabla lang tid. Mest venting igrunn. Det absolutt kjipeste er all pussinga, men har du pussemaskin kommer du unna relativt billig

 

glassfiber armeringsmatte - 50,-

glassfiber 300 grams - 34,50,-

Polyester og herder - 110,-

glassfibersparkel - 69,50,-

finsparkel - 69,50,-

3 pk pensler - 35,-

 

Sum: - 368,50 ,-

 

Annet enn det har det blitt litt mdf til 2 av veggene, trering,smeltelim

hmm..ikke så ille det da! tror dessuten mamma eller pappa har masse treplater så det er ikke store problemet..hehe !

Men var det vanskelig å lage de mdf ringene eller ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mdf ringer gikk greit.

Best med overfres og sånn, men jeg brukte stikksag.

 

har sitti og finpussa kassa i omtrent 2 timer, og da alt er fint og flott legger jeg på grunning. og da var ikke tinga like fine lengre..:(

grunninga reagerte med sparkelen, og alt kokte..

lettere irritert var det og begynne på nytt, og det gikk med en god time med pussing for og få alt bra igjen. Da prøvde jeg med spraysparkel , og pussa ned det. for så og lakke rett oppå..

Men neida, det gikk heller ikke. Så jeg gnei av all maling, og har bestemt meg for og trekke den i lik filt som bagasjen ellers.

 

Leit når sånnt skjer, for det går med mye tid og rette opp igjen sånne mangler.

 

Måtte prøve kassa når malingsrestene var tørre, og jeg må si jeg er veldig positivt overasket over forsterkeren. trøkka skikkelig..

 

Kassa derimot må nok fikses noe. Det har ikke blitt skikkelig tett på baksida av kassa, så jeg lurer på om jeg skal skjære ut noe av glassfiberen bak på det verste stedet, og erstatte med mdf plate.

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra tråd , blir nok bra denna anleggsbygninga.

kunne jo vært stilig å bygd en slags plate på venstre side i bagasje rommet med et nedsynk til forsterkern å trekt den i likt stoff som kassa.

hvis du skjønner hva jeg mener,sånn at den bruker tom rommet der du prøvde å skru den fast men penetrerte hjul bua hehe.. noe sånn klarer sikkert du å fikse i glasfiber å det hadde blitt utrolig porno.

 

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke jeg skal drive på med så mye mer glassfiber. Har støvsugd hele garasjen for slipestøv og det var ikke barebare :D tok jævla lang tid

 

Vil ha størst bagasjeplass som mulig, da både kjøter og matvarer må ha et sted og oppholde seg fra A til B

 

hehe du har blitt så alt for fornuftig mandel(a). :D

 

men kassa di blir porno!

 

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det blitt gjort litt mht til stereo.

 

Basskassa som jeg så tappert forsøkte og lakkere, endte opp med samme utseende som ansiktet på en pubertal 15 åring med høyt sukkerinntak.

Mao vedig boblete da lakken reagerte med grunning og sparkel.

Etter 2 forsøk med lakking ga jeg opp på det, og fant ut at kassa skulle trekkes.

Siden lommeboka er rimelig slank om dagen ble det trekking i grå filt, matchende med resten av bagasjerommet.

Heller ikke dette skulle gå knirkefritt :D men grunnen er nok aller helst at jeg kjøpte spraylimet på biltema. Etter en hel drøss lag lim, på både filt og kasse fulgte jeg anvisningene om og vente 15 min slik at limet skulle hefte skikkelig.

Som en del av produktene til biltema, var limet noe av det verste jeg har jobbet med. Det nektet og hefte, så i stor irritasjon gikk jeg ut igjen med delene for og spraye på enda litt mer lim. Og da var selvfølgelig dysa tett, så da ble til at jeg måtte lete etter ny dyse ( spesiell hanndyse med "snabel" ) Fant en gammel tom boks med spraylim og prøvde denne. Denne var også tett, men jeg fortsatte og klemme på dysa i håp om at det skulle løsne.

Plutselig flyr hele toppen av sprayboksen av, og jeg får hele trynet fullt av det resterende ( 40% av inneholdet boksen ) limet i fleisen og på klærene pluss metalltoppen av sprayboksen rett i panna. Fikk sjokk som faen, og løp inn for og berge klærene i det minste. Dynket det i zalo og slengte det i vaskemaskina. Ansiktet derimot var et helvette og få rent well

 

Etter vasking i ca 30 min gikk jeg ut og prøvde med hårføner for og "blåse liv" i det tørre limet. Det viste seg at dette var metoden og fikse det på. Så nå er kassa trekt, kabler gjemt og alt er bare bra !

 

skal slenge inn bilder senere i dag !

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår