Ras-Andre Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Go dag... Jeg er nå blitt stolt ny eier av en 91 modell Kadett E.. 1,8 i.. Kikker litt rundt da, og lurer på om noen har noen enkle tips til hva jeg kan gjøre for at bilen går enda litt bedre... Har planene lagt for utseende, men har ikke kommet så langt som hva som skal værra under panseret, men det må helst ikke være for mye komplisert, ettersom jeg ikke er veldig flink med mekking av bil... på forhånd takk.. Siter - 97 Rover 214 SI X - 95 SEAT Ibiza GTI X - 92Opel Kadett E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 sports filter og efektanlegg er jo et sted å begynner.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ras-Andre Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 jee.. takk.. Gir det noe HK btw?? Siter - 97 Rover 214 SI X - 95 SEAT Ibiza GTI X - 92Opel Kadett E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p0mpel Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Har en porta og plana topp liggende.. Er ikke vanskelig å bytte.. Få på grenrør oxo så går den bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ras-Andre Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Hvor mye kommer det på a tror du?? Luftfilter og effektanlegg er hvertfall aktuellt.. Siter - 97 Rover 214 SI X - 95 SEAT Ibiza GTI X - 92Opel Kadett E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrblonde Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 kvassere kam, grenrør, porting og planing, og luftfilter og eksosanlegg mest for lyden sin skyld. :) skal du porte og plane toppen, og bytte kam, så kan du vurdere en større bensinpumpe, og diverse mods. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ras-Andre Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 såppas?? hehe det baller på seg... Noen som vet om luftfilter til Gsi 1.8 passer på min standar 1.8i? Siter - 97 Rover 214 SI X - 95 SEAT Ibiza GTI X - 92Opel Kadett E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p0mpel Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Overhode ingen vits i å bytte bensinpumpe hvis du trimmer toppen.. Er samme pumpe på bilen din som på calibra turbo så den holder lenge! Hadde denne toppen med grenrør, effektanlegg(simons) og kn luftfilter i ascona c, gikk bra i forhold til orginalt. Kan få toppen av meg for 1000kr, jeg kjøpte den for 2500kr for 2-3år sia. Er lite brukt, kjørte vel en 2-3000km for jeg tok ut motoren. Siden har den bare stått og støva.. Har også kn-filter sats som passer rett på bilen din.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ras-Andre Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Må se ann den litt (dårlig med innkommende penger i forhold til utgående) men skal tenke på det.. Blir hvertfall et åpent filter med det første og så se hvor jeg går fra der.. skal også bruke litt cash på utseende og veigrep og slikt.. Siter - 97 Rover 214 SI X - 95 SEAT Ibiza GTI X - 92Opel Kadett E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p0mpel Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Okei.. Du får si fra hvis det blir aktuelt da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ras-Andre Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Det skal jeg gjøre vetu.. :) Siter - 97 Rover 214 SI X - 95 SEAT Ibiza GTI X - 92Opel Kadett E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Sikkert MANGE som har noe og si mot meg nå, men husk en ting ang. effektanlegg. Alle motorer trenger motstand på eksosen, bytter du til større rør er det ikke garantert at bilen går bedre. Heller tvert i mot... Jeg villet gått for chip, kvassere kammer og portet topp. Og ang. sportsfilter. Går du for åpent filter, husk at den trenger KALDLUFT, mange glemmer dette. Da kan du like gjerne beholde ditt gamle filter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ras-Andre Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 har tenkt på det.. og plaserer det helt forran.. god plass og veldig gode muligheter for å få inn luft.. :) Har lest en del rundt på forumet og andre sites.. og kommet fram til det samme som det ang. størrelse på effekt anlegg og slikt.. vi får se hva tiden bringer.. :) Takk for tipsene btw.. :) Siter - 97 Rover 214 SI X - 95 SEAT Ibiza GTI X - 92Opel Kadett E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Godt og høre noen er enig iallefall :thumb Noe av det verste jeg vet er idioter som skryter på seg 10-20hk på og bytte til større eksos. For det er så enkelt som at hvis det ga noen stor forskjell på hk så ville alle fabrikater bruke større rør. Og de fleste biler ville hatt samme str på rørene. Men hvert eksosanlegg er laget som det beste til den bilen. Samme greia gjelder fjerning av katalysator også... :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ras-Andre Skrevet November 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Yeh.. det er jo logisk det da... Well.. en fugl sa til meg at det var litt dumt å bytte til åpent filter nå, mht at det blir vinter og FOR kald luft... noen som har noen invendiger på det??? Siter - 97 Rover 214 SI X - 95 SEAT Ibiza GTI X - 92Opel Kadett E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.