Gå til innhold

Kjørelys

Ranger emnet


Muzaki

Anbefalte innlegg

Jepp, det gjør den... men vanligvis kjører jeg på park og tåkelys..

 

Jeg kan jo venne meg til å vri den andre veien, når jeg stopper, så jeg slipper å få bot for å kjøre uten lys..

 

Er mest sansylig bare og bytte selve lysbryteren. Det gjorde jeg på min og da kunne jeg gjøre som de norske :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... BCRAZY... Grøftelys og parklys er lovlig som kjørelys. Så ikkje syt... Er fullt lovlig...

Det er sikkert lovlig, selv om jeg mener at det ikke bør være det. Why? Fordi absolutt alle har grøftelys som er helt rævva justert, som går folk rett i trynet og i tillegg reflekteres ekstra bra fra veibanen. sikkerhet om kvelden? jada. :hammer

 

edit: nettopp blitt gjort oppmerksom på http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102062 som understreker nøyaktig det jeg mener her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert lovlig, selv om jeg mener at det ikke bør være det. Why? Fordi absolutt alle har grøftelys som er helt rævva justert, som går folk rett i trynet og i tillegg reflekteres ekstra bra fra veibanen. sikkerhet om kvelden? jada. :hammer

 

edit: nettopp blitt gjort oppmerksom på http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102062 som understreker nøyaktig det jeg mener her.

Men hva med alle de idiotene som klarer å sette pæra i hovedlyset feil da? Bør vel forby vanlige lys også da! :thumb :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med alle de idiotene som klarer å sette pæra i hovedlyset feil da? Bør vel forby vanlige lys også da! :thumb :hammer

Folk som ikke kan montere vil det alltid være, og de bør da få seg et smekk i bakhuet, forklaring på hvordan det monteres rett, og flere smekk i bakhuet hvis de ikke fikser på det. Lys må man ha på bilen uansett, det går ikke under kategorien "jeg vil kjøre med det fordi jeg synes det ser så mye kulere ut" som tåkelys generelt sett gjør.

 

Tåkelys kan jeg gå med på når man kjører om dagen (selv om jeg synes det ser relativt stupid ut), fordi da sjenerer det ikke så mange, men om kvelden og natten så har det bare ulemper med seg i forhold til de andre trafikantene, samt at øyet også justerer seg i forhold til hva som er det mest lyssterke i synsfeltet ditt. Hvis da veien 10-20m er for lyssterkt, så ser man jo ikke fotgjengerne (... jeg mener fartshumpene :P) før det er altfor sent. Hvis det er en mørk vei uten veilys, og oppmerkinga ikke er helt hundre, så kan man også få litt senere indikasjon på at nå svinger veien. :drive2

 

Men dette emnet her kommer vel alltid til å være todelt, hvor begge sidene spiller sin vise. violin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ser ikke bedre, men da vet de andre at det er meg... Bilen min er egentlig ganske anonym ellers....

 

Når det gjelder kjøring med spredere og park generelt, så mener jeg det er verre med de idiotene som er så sikker på at det ikke er lovlig at de blinker med lysene og leker politi. Det er faktisk mer ulovlig enn å kjøre på park og spreder.

Park og spredere er tillatt i dagslys, og på veier med gatelys.

 

Parklys skal IKKE justeres etter hovedlysene. Og hadde folk fattet det, så hadde det ikke blitt noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ser ikke bedre, men da vet de andre at det er meg... Bilen min er egentlig ganske anonym ellers....

 

Når det gjelder kjøring med spredere og park generelt, så mener jeg det er verre med de idiotene som er så sikker på at det ikke er lovlig at de blinker med lysene og leker politi. Det er faktisk mer ulovlig enn å kjøre på park og spreder.

Park og spredere er tillatt i dagslys, og på veier med gatelys.

 

Parklys skal IKKE justeres etter hovedlysene. Og hadde folk fattet det, så hadde det ikke blitt noe problem.

 

A M E N ! ! bare blnker igjen jeg:D folk skal blinke når det er snut på kommende vei, ellers bør en passe på seg selv:) mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår