Dr_S Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Har hatt sommerdekk hele tiden jeg..siden i våres :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Ja, hvis det ikke hadde vært for at bilen stoppet i går ville jeg vel snart ha satt på sommer dekk igjen, men nå har jeg skrudd nokk for noen dager:) Den starta kl 01:15, så vi får bare slite på den gummi'n vi har (tog'du'an?).. cheers Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 har nye piggdekk. alle piggene har dotte ut... går det ann å sette inn nye pigger i gamle hull? gjør dekksjappene dette?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Jeg tror det er lov å ta ut piggene, men ikke sette de inn igjen? Correct me if I'm wrong Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 har da hørt om flere dekksjapper som pigger opp igjen dekk. Jeg har samme problemet som trygveleo, Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flat Out Accord Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 har nye piggdekk. alle piggene har dotte ut... går det ann å sette inn nye pigger i gamle hull? gjør dekksjappene dette?? Kjørte du inn de nye dekkene. Helst 20 mil under 60km/t. Hvilken type dekk er det. Har kjørt både Conti og Gislaved. Disse mista piggene. Men Nokian har firkantig plate i enden av piggen, så de sitter bedre. Det er fullt lovlig å ta ut pigger av dekk og omså bruke dem som sommerdekk, så lenge det står m+s(mud & snow) på dem. Har aldri hørt at det ikke er lov å sette i nye pigger. Men problemet er vel at det ofte er umulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Apropo, vurderer å kjøpe piggfritt, for det ser visstnok dårlig ut ang snø i vinter, vurderer Toyo SnowProx (eller no). Bra dekk? Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 har da hørt om flere dekksjapper som pigger opp igjen dekk.Jeg har samme problemet som trygveleo, Ja, biltema selger ulovlige spacere, du kan få "plugget" et dekk det er hull i, noe som heller ikke er lov,(må lappes fra innsiden egentlig, men hvem gidder vel det?) du kan få kjøpt pærer det ikke er lov til å bruke. Ikke alt du kan kjøpe er lovlig i bruk :hammer Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2bb1nordli Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Jeg tror det er lov å ta ut piggene, men ikke sette de inn igjen? Correct me if I'm wrong Du har ikke feil, så da er det vel neppe noe å rette på! :cocain: Siter Østfold Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Ja, biltema selger ulovlige spacere, du kan få "plugget" et dekk det er hull i, noe som heller ikke er lov,(må lappes fra innsiden egentlig, men hvem gidder vel det?) du kan få kjøpt pærer det ikke er lov til å bruke. Ikke alt du kan kjøpe er lovlig i bruk :hammer horer selges, men er ikke lovlige i bruk... :thumb har noen knallgode eskimo S2 dekker(pigg), eneste som virker kjent med de er s2 delen... sikkert kanllgode dekk til 2,2 20v turbo bilen :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 horer selges, men er ikke lovlige i bruk... Ikke? I Norge er de iaf det. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Sier dere "dekker" når dere snakker også? :) Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Sier dere "dekker" når dere snakker også? :) hehe...det har jeg også lurt på...ett dekk - flere dekk - alle dekkene....hmmm... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Du har ikke feil, så da er det vel neppe noe å rette på! :cocain: Isåfall lurer jeg på hvorfor Nokian reklamerer med at de pigger opp dine gamle dekk? Såvidt jeg vet er det låv men det er ikke låv å sette i flere pigger en det som dekket kom med standar. For jeg hadde planer om å pigge i dobbelt så mange for å bruke på is kjøring men fikk beskjed om at han kunne pigge opp de jeg hadde mistet men ikke mere! Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2bb1nordli Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Isåfall lurer jeg på hvorfor Nokian reklamerer med at de pigger opp dine gamle dekk? Da kan det hende at de setter de inn fra innsiden igjen... ikke bare kjører dem inn fra utsiden... :wonder Såvidt jeg vet er det låv men det er ikke låv å sette i flere pigger en det som dekket kom med standar. For jeg hadde planer om å pigge i dobbelt så mange for å bruke på is kjøring men fikk beskjed om at han kunne pigge opp de jeg hadde mistet men ikke mere! Det finnes regler for hvor mange pigger ett dekk kan ha. Vet ikke om det er lov å øke antall pigger hvis dekket/dekkene skal brukes kun i forbindelse med løp... Devil Siter Østfold Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg