WingDude Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 86 og 30 er jo sammenkobla og får strøm så snart bryteren er aktivert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 86 og 30 er jo sammenkobla og får strøm så snart bryteren er aktivert Ja, mulig det vil fungere. Det så bare ikke ut som dem var sammenkobla på tegningen.. Men uansett, har laget et forslag jeg er rimelig sikker på skal fungere..: Så lenge av/på bryteren er åpen får ikke kretsen +12v og ingen alarm går av. Når man legger inn den bryteren, slår jo releet inn og mater resten av kretsen med +12v. Dersom nå dørbryteren lukkes(døra åpnes) så slår det andre releet inn, og dermed slår også det tredje releet inn. Da får sirena +12v og denne blir også matet tilbake på styrespenninga på siste releet, så dette vil ligge inne og drive sirena intil av/på bryteren åpnes. Da slås alarmen av igjen.. Edit: Jo, ser det nå..Når 30 og 86 er sammenkoblet, vil også kretsen din fungere.. Jeg pleier iallefall å sette en prikk på der kryssende ledninger er koblet sammen, det mangler på denne sammenkoblingen, da trodde jeg disse ikke var koblet sammen... Men da er det iallefall gode muligheter for å få til dette.. :thumb The Edge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet November 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Noen som vet hvor man kan få tak i et fjernkontrollert rele (rele som styres med fjernkontroll, f.eks til neonlys osv), som kan brukes til dette da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg