Majestet Skrevet Mai 16, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2002 Hei! Har et lite problem: I bilen min sitter det en cdskifter, og denne styres da fra "kjørecomputeren", dvs at det ikke er noen utganger til forsterker. Går det ann å bruke forsterker ut å ha utganger til dette? (Som f.eks. å bruke høyttalerkabelene som signalkabler på en måte). Mvh Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2 Skrevet Mai 16, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2002 Er rimelig sikker på at det skal gå. Kjøpte noe slikt til en Focæs jeg hadde, men fikk aldri prøvd det bytta bil før jeg kom så langt Kosta ca 150,- Husker ikke hvor jeg kjøpte det da Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2 Skrevet Mai 16, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2002 Hei igjen Snakket akkurat med montørn min. Han sa at det er bare å dra innom et bilsterio sjappe å forklare hva du skal ha. De aller fleste litt store har dette. Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Mai 16, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2002 Originally posted by RS2 Hei igjen Snakket akkurat med montørn min. Han sa at det er bare å dra innom et bilsterio sjappe å forklare hva du skal ha. De aller fleste litt store har dette. Flott, tusen takk for hjelpen! Mvh Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Mai 16, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2002 Pass bare på å ha en forsterker som tåler mye Volt, da høytaller ledningene lager små strøm signaler. Mener det var millivolt. Men det er vel mange år siden jeg dreiv med detta. Så det er nok ikke noen fare med "pik'ing" lengre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 16, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2002 Originally posted by volvofasII Pass bare på å ha en forsterker som tåler mye Volt, da høytaller ledningene lager små strøm signaler. Mener det var millivolt. Men det er vel mange år siden jeg dreiv med detta. Så det er nok ikke noen fare med "pik'ing" lengre. Siden høytalerledningen driver elementene, er det selvfølgelig vekslende spenning der, den vil være ganske høy, mye høyere enn på signal kabelen. Trur ikke det er så egnet for bruk som 'signalkabel'. Høyere spenning inn = høyere forvrengning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Mai 16, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2002 De Fleste slike overganger jeg har sett, Så er det en liten box med et spole system og phono plugger ut, slik at du slipper å tenke på spennings/strømproblemer Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Mai 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2002 Originally posted by HiiP De Fleste slike overganger jeg har sett, Så er det en liten box med et spole system og phono plugger ut, slik at du slipper å tenke på spennings/strømproblemer Så det er å få kjøpt ferdige greier ja.... Men det er jo ille bra for de som trenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Mai 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2002 Takk for hjelpen alle sammen :) En annen ting: Hørt at JL audio skal ha noen gode elementer, noen som har erfaringer med de? Har tidligere hatt Cerwin Vega 12", men er interessert i noe litt "lettere". Hvor stor forsterker trenger jeg? Holder 4*50? (tenker på å ha en 8" baki) Mvh Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Mai 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2002 Originally posted by Ibizaturbo Takk for hjelpen alle sammen :) En annen ting: Hørt at JL audio skal ha noen gode elementer, noen som har erfaringer med de? Har tidligere hatt Cerwin Vega 12", men er interessert i noe litt "lettere". Hvor stor forsterker trenger jeg? Holder 4*50? (tenker på å ha en 8" baki) Mvh Marius Kan desverre ikke hjelpe deg med det gitt. Men hvorfor 8" ?? Hadde vel vært litt mere gøy med 10". 4 ganger 50, hmm brokoble to av kanalene så kanskje det blir noe trøkk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Mai 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2002 Originally posted by volvofasII Kan desverre ikke hjelpe deg med det gitt. Men hvorfor 8" ?? Hadde vel vært litt mere gøy med 10". 4 ganger 50, hmm brokoble to av kanalene så kanskje det blir noe trøkk.. Jeg er ikke ute etter det aller største trøkket, men vil bare ha litt fyldigere lyd, da nåværende anlegg er helt flatt. Planen var å kjøpe en 4-kanals forsterker, brokoble to kanaler til bassen, og kjøre resten på de to andre kanalene. (to 5,5" + to tweetere dørene foran, 2*ukjent størrelse bak i kupeen), alternativt kjøre høyttalerene foran på hver sin kanal alene, og la bakhøyttalerene spille rett fra originalanlegget. I tillegg er jeg interressert i å holde både penge og plassforbruket til et minimum :D Mvh Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Mai 23, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2002 Originally posted by Ibizaturbo Jeg er ikke ute etter det aller største trøkket, men vil bare ha litt fyldigere lyd, da nåværende anlegg er helt flatt. Planen var å kjøpe en 4-kanals forsterker, brokoble to kanaler til bassen, og kjøre resten på de to andre kanalene. (to 5,5" + to tweetere dørene foran, 2*ukjent størrelse bak i kupeen), alternativt kjøre høyttalerene foran på hver sin kanal alene, og la bakhøyttalerene spille rett fra originalanlegget. I tillegg er jeg interressert i å holde både penge og plassforbruket til et minimum :D Mvh Marius Da ville jeg angående de baki bilen di koblet dem i mono og bare hatt 500hz og oppover der bak.. Dette pga. Det er ikke vits med no bass, det er heller ikke noe vits med lyd bakfra når du sitter helt der framme.. Bakhøytaler er bare for folk som sitter bak og er tung hørte eller lei donkiti donk..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffen Skrevet Juni 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2002 Det finnes forsterkere som har innebygget høy-nivå inngang, som for eksempel rockford fosgate. Da er det bare å koble dem vanlige ledninga rett inn på forsterkeren via "spesialpluggen" som følger med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Juni 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2002 anbefaler Kicker impulse serien.... passer bra til det anlegge du beskriver... ix406 er en gulle forsterker Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg