Gå til innhold

Ombygging av Audi A3 8L fra halogen til Xenon!

Ranger emnet


Moj0^

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg har stilt opp bilen ved sidenav en audi med 3400k orginalt på en mørk vei og testet forskjellene fra 3400 K til 6000K. 6000K er betraktelig MYE bedre:)

 

Leste bare om tester mellom 4500 og bedre. hvordan 3400 stiller seg i forhold vet jeg ikke.. jeg kommer til å gå for 6000 eller 8000 selv skal jeg bytte siden blått lys passer til blå bil

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har ser sinnsykt blåe ut, og de lyser drit skarpt. Jeg bygde om på maks 45 min, så det er en simpel operasjon. Ble stoppet av politiet her for litt siden, spurte meg masse spørsmål. Det sies at det skal være lyktespylere, og justerbare lykter (Ikke justeres fra førersete). ELlers var alt okey:D

 

Leste bare om tester mellom 4500 og bedre. hvordan 3400 stiller seg i forhold vet jeg ikke.. jeg kommer til å gå for 6000 eller 8000 selv skal jeg bytte siden blått lys passer til blå bil

 

Mvh

Steinar Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte det av en fyr på vwaudi-forumet.. Er bare nærlys.. Skal kjøpe fjern lys rett etter jul :p Må bare få økonomi til det først :p Jeg ga 1900kr for det.. Skal vist være ubrukt og så sånn ut.. Det er vist kjøpt fra dybvik racing.. Er kjempe fornøyd med det :D Få på facelift lykter til våren så blir det bra :D Jeg har 1997 modell :D

2006 A4 2.0TDI S-line Misanorød ;)

 

x - 1997 A3 1.8 Ambition "Facelift"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra NBS sine sider.

Det blå-hvite xenonlyset reflektere veimarkeringer og skilt langt bedre enn halogenlykter og er utvilsomt med på å øke trafikksikkerheten. Pga. et mye bedre og lengre lysmønster, vil du kunne oppdage evt. farer i mørket flere sekunder tidligere enn du ville ha gjort med vanlige halogenlykter. Eks: Ved 100km/t beveger du deg 28m/s. Når du ser 100m lenger fremover, gir dette deg 3 sekunder ekstra på å reagere.

 

Er ikke dette et kit for nærlys?? for hvis nærlysene dine nå lyser 100m vil du snart bli stoppet, i værstefall sendt til biltilsynet. evt få en bot.

Nærlys skal lyse 40m

hentet fra NBS sine sider

Men er hovedlyktene dine riktig justert vil det ikke plage andre, for lysmønsteret blir likt bare sterkere.

 

likt lysmønster?? dvs at lysene alikavel ikke lyser 100m, men bare 40?

synes det er vel mye luft i dette.

 

men sikkert kjekt i fjernlysa...da er jo uansett meningen å slå dem av for møtende trafikk.

 

gla jeg har xenon-pluss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet i en helt vanlig rutinekontroll.

Det første politibetjenten(Kvinne) spurte om var om jeg kjørte med fjernlys, noe jeg ikke gjorde, så jeg svarte nei det gjør jeg ikke.

Da spurte hun om xenon var orginalt på denne bilen, da svarte jeg at nei, det var det ikke, at de var ettermonterte. Deretter fikk jeg spørsmål om hvilke krav som ble stilt til å ha xenon. Jeg svarte såklart ja og tok en sjangse, svarte at det skulle være lyktespylere og høydejustering. Men det hun ikke viste var at det skulle være automatisk høydejustering som ikke skal kunne justeres fra bilen. Men der kan man krangle for det står ikke veldig spesifikt i vegtrafikkloven heller:) Så var det, det vanlige, førerkort/vognkort og hvor jeg hadde vært og tenkt meg:P

 

Kan du være mer spesifikk på hva de spurte om? Og hva du svarte?

Steinar Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stusset over det selv! De skriver jo imot seg selv på en måte. Men jeg kan bekrefte at det ikke er samme lysmønster:P De lyser bedre enn mine orginale fjernlys:P

 

Hentet fra NBS sine sider.

Det blå-hvite xenonlyset reflektere veimarkeringer og skilt langt bedre enn halogenlykter og er utvilsomt med på å øke trafikksikkerheten. Pga. et mye bedre og lengre lysmønster, vil du kunne oppdage evt. farer i mørket flere sekunder tidligere enn du ville ha gjort med vanlige halogenlykter. Eks: Ved 100km/t beveger du deg 28m/s. Når du ser 100m lenger fremover, gir dette deg 3 sekunder ekstra på å reagere.

 

Er ikke dette et kit for nærlys?? for hvis nærlysene dine nå lyser 100m vil du snart bli stoppet, i værstefall sendt til biltilsynet. evt få en bot.

Nærlys skal lyse 40m

hentet fra NBS sine sider

Men er hovedlyktene dine riktig justert vil det ikke plage andre, for lysmønsteret blir likt bare sterkere.

 

likt lysmønster?? dvs at lysene alikavel ikke lyser 100m, men bare 40?

synes det er vel mye luft i dette.

 

men sikkert kjekt i fjernlysa...da er jo uansett meningen å slå dem av for møtende trafikk.

 

gla jeg har xenon-pluss :)

Steinar Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår