Gå til innhold

Valg av motor deler til en sprek weber motor.

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

Hei, prøver og samle inn info om hva som egner seg til hva og hva som funker til hva.

 

Planen var og ha en hissig weber motor med godt med hester og en god dose med den herlige lyden fra disse weber motorene..

 

Hører att 1600ccm motorene har mer kvass lyd og skal høres pervers ut, men så har vi jo 1800ccm motorene..

 

Så har vi topp, 8v topp, 16v topp eller 8v crosflow topp. Ville da tro 16v topp egner seg ypperlig med tanke på att weber traktene stikker fram mot radiator osv og dermed får mer luft på den måten, samt det att det er 8v mer da...

 

Så er det størrelsene på selve webere, 40 eller 45? vet ikke helt hva andre som funker fett..

 

Og så har vi grenrør, hva bør man bruke der? er det ganske ett fett hva man velger der?

 

Så kammer osv, en kvass kam er vell ikke bare en kvass kam, hvilken bør man velge her.

 

Girkasse? ser enkelte kjører med 4 trinns kasse på motor med litt sprut, men hvilken kasse bør man bruke om man skal ha en 180hk f.eks.

 

Saken her er att jeg kan tenke meg noe som er så nermt racing motor som mulig og ja, det vil koste hore med penger, men sån er det når man velger den sure måten og få hester på :)

 

Mvh Clony..

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg satsa på 1.8 16v med gassere, det både høres, ser og funker bra til en fornuftig pris.

 

Motor 3-5000

innsugsmanifold 16v 3500,-

gassere 4000-10000,-

+ vaiersett, bensinpumpe etc.

 

Ca. 150-160 HK i effekt...

 

Så kan du fortsette til lommeboka sprenges, modde topp, bunn, turbo osv...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8 16v med 2 doble 45 Weber er helt rått! :)

Gå for det du! :)

Sammen med noen skikkelig kvassekammer og porting av topp, mekaniske løftere etc etc (så langt du har råd).

Skulle jeg starta på nytt i dag, så hadde jeg helt klart bygd 16v gasser-motor istedenfor 16v turbo.

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil bygge en motor som har mye turtall. må du bygge den på 1,5 eller 1,6 og her en link om temaet. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1765753

 

Ja det var det.. syntes det hadde vært artig med en 1,6 men hva er forskjellene mellom den og en 1,8? er jo selfølgelig mer hk og de 0,2literene extra..

 

Denne motoren skal sitte i en bil som skal kjøre på trange svingette veier opp fjell osv m'm

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi folkens! noe jeg ikke forstår her, så på vwvortex nå og der er det noe som heter ITB's, asså Independant Throttle Bodies og att ITB = fuel injected.

 

Leste att en der skrev sa att han likte carbs, og en quotet med->

 

Carbs? We are talking performance here, carbs are not in the running. For those that disagree, you have never driven a fast VW.

 

 

Hva mener man med det?

 

Sorry, er litt blank når deg gjelder non-turbo motorer....

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det.. syntes det hadde vært artig med en 1,6 men hva er forskjellene mellom den og en 1,8? er jo selfølgelig mer hk og de 0,2literene extra..

 

Denne motoren skal sitte i en bil som skal kjøre på trange svingette veier opp fjell osv m'm

 

forskjellen som du så i linken er at du kan få mer turtall, men du får mer moment og litt mindre turtall med 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi folkens! noe jeg ikke forstår her, så på vwvortex nå og der er det noe som heter ITB's, asså Independant Throttle Bodies og att ITB = fuel injected.

 

Leste att en der skrev sa att han likte carbs, og en quotet med->

 

Carbs? We are talking performance here, carbs are not in the running. For those that disagree, you have never driven a fast VW.

 

 

Hva mener man med det?

 

Sorry, er litt blank når deg gjelder non-turbo motorer....

 

han mente vel at itb kan tunes bedre enn weber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår