Gå til innhold

Helix dark blue vs. Rockford Fosgate bd 1001

Ranger emnet

Langerud

Anbefalte innlegg

Da min forsterker nylig forsvant i røyk, må jeg ha ny/nye forsterkere. Vurderer å kjøpe to stykk jbl gti 10" og må ha monoblokk/er for å drive. Har fått en god pris på to stykk RF bd 1001, men siden Helix Dark Blue er rimeligere og gir vel også mer watt, lurte jeg på om noen hadde erfaringer med de forskjellige...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iaf fornøyd med T20001db :)

men veit ikke helt hvordan T10001db funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å si at RF gir lite watt for pengene, er jo ganske enkelt tull. Hva som er angitt av effekt er jo alt etter hvordan det måles.

Har selv kjørt min 12" power hx2 (2000w max) på 2x45 watts RF forsterker, og det var nok til at alle lysene i bilen fulgte bassen, og nok bass var det iogforseg(ikke at dette var noen idell løsning). Ikke at den subben er den mest lettdrevne på planeten heller.

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for helixen du,den er billigere og den yter mere enn 1001bd.Så jeg tror det er en bedre forsterker for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å si at RF gir lite watt for pengene, er jo ganske enkelt tull. Hva som er angitt av effekt er jo alt etter hvordan det måles.

Har selv kjørt min 12" power hx2 (2000w max) på 2x45 watts RF forsterker, og det var nok til at alle lysene i bilen fulgte bassen, og nok bass var det iogforseg(ikke at dette var noen idell løsning). Ikke at den subben er den mest lettdrevne på planeten heller.

Hehe, om det er den jeg tror, så er det en vill liten sak av en forsterker.

Jeg kjørte den på doble 12" kickere, runde sådan, og den dro dem ganske så hardt!

Ikke helt kontrollert men :P

Det spilte, fy F*** det spilte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting kan vi ikke ta på forumet, da sletter de meldingene .

Men om du ønsker tilbud kontakt meg .

Mvh

audioteam@tele2.no

man må da kunne svare veil. pris på et så konkret spørsmål? Er det bare meg eller er forumreglene "litt" for strenge...?

sorry off topic

Lenke til kommentar
Del på andre sider