Bilskalle Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Noen som har sett dette ? :fire: Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 synes det høres kjekt ut jeg.. men da må de få lov til å gå opp i motorvolum. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Rallyen blir vel like ødelagt som formel1 :fire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Hovrfor blir det såå mye billigere med n\a? (se på formel 1) Er det snakk om veldig mye restriksjoner? De burde da klare å dra ut litt av 2,0l(250-300hk??) men det blir jo ikke det samme dreimomentet.. Men fiiin lyd Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Det må være litt sladding og action i rally-VM, mener John Haugland. Jeg er så enig :pray Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Blir nok samme grunn som formel 1 at de stoppet turboer. Det begynte å gå alt for fort og ulykkene bare økte noe sinnsykt. I tillegg holdt ikke motorene og de blåste de i hytt og pine. Men nå går de like fort igjen som i turbotiden så motorutviklingen er konstant (og aerodynamikk selvfølgelig) Men å gjøre dette uten kunne øke motorvolumet kan bety døden for WRC. WRC handler om fart og spektakulær kjørestil. Fjerner de dette blir det kjedelig. og folk gidder ikke å se på det = mindre reklamekroner = 0 WRC Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Blir nok samme grunn som formel 1 at de stoppet turboer. Det begynte å gå alt for fort og ulykkene bare økte noe sinnsykt. I tillegg holdt ikke motorene og de blåste de i hytt og pine. Men nå går de like fort igjen som i turbotiden så motorutviklingen er konstant (og aerodynamikk selvfølgelig) Men å gjøre dette uten kunne øke motorvolumet kan bety døden for WRC. WRC handler om fart og spektakulær kjørestil. Fjerner de dette blir det kjedelig. og folk gidder ikke å se på det = mindre reklamekroner = 0 WRC Så hadde jo de heftigste F1 bilene 1500hk en stund, mens alle WRC bilene har maks 300... Dette vil være å drepe sporten. Større motor = mer vekt, og mindre bra respons = mindre spennende. Huff. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 litt kjipt for de bilprodusentene som bruker wrc til å markedsføre toppmodellene sine, som f. eks mitsu. lancer evo og subaru 'preza wrx. hvis firmaene da velger å fjerne turboene i wrc kopiene også, blir det litt mindre hester ute og går på norske veier, og mange ombygginger (hvis noen skjønner tankegangen min, fant ut at det blei knotete å formulere seg...) JA til turbo :fire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 ufff.... blir ikke like morro å se på wrc nå da... men å høre på lydene kan bli kos :p Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Så hadde jo de heftigste F1 bilene 1500hk en stund, mens alle WRC bilene har maks 300... Dette vil være å drepe sporten. Større motor = mer vekt, og mindre bra respons = mindre spennende. Huff. Det er ingen av dagens WRC biler som har max 300hk. Utvikling trosser restriktorene. Et reelt tall på Subaru's 2004 bil var uoffesielt 370hk (og godt over 600Nm) mener jeg å huske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 og mindre bra respons = mindre spennende. Huff. Det er som regel mye bedre respons i en sugemotor enn en turbomotor. Men generelt er jeg enig i at turbo hører med i WRC. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sea_West Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Uff. håper virkelig ikke de kutter turboen. det vil aldri bli det samme. Nyter motorlydene i WRC bilene sånn som de er nå med turbo jeg. Har jo egentlig ikke vært så veldig mye store ulykker i WRC de siste årene. Så tviler på at det er grunden. men men. Siter "Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond. - BMW E30 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 jaja...detta kommer til å gå samme veien som rally etter at gruppe B ble lagt ned..... :w00t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 de må få tilbake gruppe b eller slike ekstrem-biler som det er på WRC4.... :fire: :fire: :fire: :fire: Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 alle kan få mye hk ut av turbo bil. Jeg syns det er mye kulere å se på bilen med skikkelig trimma sugemotor. Men blir vell andreledes i wrc da de ikke har så mye kubbikk å få cylindre. Hvis turbo blir forbudt så vil jo utviklingen gå enormt raskt på sugemotorene å man vill etter en stund ikke se store forskjellen. ( tror jeg ). bare se på f1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.