Gå til innhold

kvassere kam

Ranger emnet


Rekordpowwa

Anbefalte innlegg

Ikke det at trådene er hellige eller noe, men du har starta en del av dem, hva med å samle spørsmåla i færre tråder, kanskje du får bedre svar også?

 

En får kjøpt litt av hvert til gamle Opler, men er den gamle motorn der noe å satse på da?

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange hester får jeg av kvassere kam?noen som har eller vet om hvor jeg får kjøpt det?(opel rekord 2.0)

 

Det varier jo litt. trim kam alene på en utslitt motor er ikke verdt ei krone.. Men om motoren holder mål så kan en jo tjene litt hk ved et kam bytte. Hold deg til milde trimkammer, mye durasjon er ikke alltid lik mere Hk, men mere rpm.

 

Enem er nok det beste alternativet. De sliper om orginalkammer, og dette gjør at prisen på en trimkam blir akseptabel. Det koster vel rundt 1800s.kr for en kam derfra pluss at en må betale norsk moms for å få den inn i landet. (Send den til postkontor på svenske grensa, og reis å hent den. Da slipper man momsen om varens verdi er under 3k.) Til 2,0l ville jeg brukt en kam som ikke krever dobble ventilfjører ol.

Gå inn på http://www.enem.se

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varier jo litt. trim kam alene på en utslitt motor er ikke verdt ei krone.. Men om motoren holder mål så kan en jo tjene litt hk ved et kam bytte. Hold deg til milde trimkammer, mye durasjon er ikke alltid lik mere Hk, men mere rpm.

 

Enem er nok det beste alternativet. De sliper om orginalkammer, og dette gjør at prisen på en trimkam blir akseptabel. Det koster vel rundt 1800s.kr for en kam derfra pluss at en må betale norsk moms for å få den inn i landet. (Send den til postkontor på svenske grensa, og reis å hent den. Da slipper man momsen om varens verdi er under 3k.) Til 2,0l ville jeg brukt en kam som ikke krever dobble ventilfjører ol.

Gå inn på http://www.enem.se

du slipper da ikke mva på den kammen. kjøper du fra enem så tar dem bort den svenske mva. å betaler den norske når du toller den inn ;)

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du slipper da ikke mva på den kammen. kjøper du fra enem så tar dem bort den svenske mva. å betaler den norske når du toller den inn ;)

 

jupp, derfor ca 1850s.kr uten s.moms.. hehe

men så har jeg jo ca 5år gammel prisliste også da.. tror kanskje den ligger på rundt 2k nå for tiden.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår