Gå til innhold

LIB-1212, kopi av Dynabel DY-9412?

Ranger emnet


Jan Erik Johansen

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er jo ikke det samme innholdet om de ikke har samme spoler. og at de har dobbel spole gjør de jo ikke nødvendigvis bedre. kan være en veldig stor ulempe med det også, nemmelig impedansen. de fleste med en brokoblet 2-kanaler får jo rett og slett ikke utnyttet forsterkeren sin med et 4+4 ohm element da de fleste ikke tåler lavere enn 4 ohm brokoblet, og man må kjøre i 8 ohm og mister derfor opp til 50% effekt.

burde heller vært sånn at den kom i Både enkelt Og dobbeltspolet sånn at kunden selv kan velge hva som passer best. men nå har man jo på en måte det valget da, siden det i og for seg er samme sub, bare spolen som er endret, så klager absolutt ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikke det samme innholdet om de ikke har samme spoler. og at de har dobbel spole gjør de jo ikke nødvendigvis bedre. kan være en veldig stor ulempe med det også, nemmelig impedansen. de fleste med en brokoblet 2-kanaler får jo rett og slett ikke utnyttet forsterkeren sin med et 4+4 ohm element da de fleste ikke tåler lavere enn 4 ohm brokoblet, og man må kjøre i 8 ohm og mister derfor opp til 50% effekt.

burde heller vært sånn at den kom i Både enkelt Og dobbeltspolet sånn at kunden selv kan velge hva som passer best. men nå har man jo på en måte det valget da, siden det i og for seg er samme sub, bare spolen som er endret, så klager absolutt ikke. :)

Ja, du har jo virkelig skjønt poenget... :hammer

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hva er poenget da, hvis jeg tok så virkelig feil? :wonder

Jeg gidder ikke komme med en lang forklaring på det nå...

Du får tenke litt nøye gjennom den tankegangen din, så kanskje du finner det ut ;)

Bare kverulering det der.

 

Noe å tenke på:

- Er det virkelig ønskelig å laste ned en forsterker så mye som mulig?

- I hvilken rekkefølge bør man handle utstyr?

- Er virkelig en 2-kanaler beregnet til å drive subber?

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lest igjennom flere ganger alt, men samme det.. :P

 

1. hvis man er ute etter effekt/trykk for lavest mulig pris og kanskje ikke setter lydkvaliteten på topp - ja.

2. den har du rett i. men hva om man allerede har en god forsterker man ikke vil bytte ut?

3. ja, veldig mange 2-kanalere er faktisk laget for å drive subber eller veldig kraftige høyttalere. for eks zapco 9.0 er en 2-kanaler... ;) men selvfølgelig, er mange frosterkere som er helt elendige til det også.

 

men gidder ikke å fortsette å kverulere om dere tolket det som kverulering, alt jeg hovedsaklig lurte på var jo om det var samme elementet, og det har jeg allerede fått svar på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lest igjennom flere ganger alt, men samme det.. :P

 

1. hvis man er ute etter effekt/trykk for lavest mulig pris og kanskje ikke setter lydkvaliteten på topp - ja.

2. den har du rett i. men hva om man allerede har en god forsterker man ikke vil bytte ut?

3. ja, veldig mange 2-kanalere er faktisk laget for å drive subber eller veldig kraftige høyttalere. for eks zapco 9.0 er en 2-kanaler... ;) men selvfølgelig, er mange frosterkere som er helt elendige til det også.

 

men gidder ikke å fortsette å kverulere om dere tolket det som kverulering, alt jeg hovedsaklig lurte på var jo om det var samme elementet, og det har jeg allerede fått svar på. :)

Eneste som er verd å kommentere her:

9.0'en er ingen vanlig 2-kanaler... Det er nok en grunn til at den leveres i både 2 Ohms og 4 ohms utgave.

Den driver uansett hva det skulle være så lenge lasten ikke er altfor lav.

 

Men:

Aldri i livet om jeg hadde latt en 9.0 drive slike subber!

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne kjøpe det fra Eltek, men du sparer penger om du kjøper det fra oss. Og ja det er samme "innhold" i subene.

 

Sparer penger? Javel...

Hos Eltek: 1598,- pluss porto (maxpris) 69,-

Totalt: 1667,-

 

Hos dere: 1500,- pluss porto (pr. stk) 268,-

Totalt: 1768,-

 

Hvor er det jeg regner feil??

 

Blir jo enda større forskjell på totalprisen ved kjøp av to eller flere element!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår