Gå til innhold

Min røde --VENTO-- TDK

Ranger emnet


Amitraxx

Anbefalte innlegg

Da tenkte jeg at det kanskje var på tide å lage en tråd om bilen min.. har jo tatt en godt tid før jeg orket. Et år værså cheers

Det er en 1993 VW Vento 1.9 TDK GL. Jeg kjøpte den juli 2004. Bilen var en gang kjøreskolebil i Oslo-området, så den har vært med på mye rart, men den har iallefall blitt fulgt service på :) Jeg kjøpte bilen til en veldig bra pris, men dermed var det og veldig mye arbeid med den. Hehe! Jeg har gjort veldig mye som egentlig ikke synes med denne bilen, fordi forrige eier (hadde den 3 års tid, men sto i 1,5 år) gav fullstendig f i den. Ikke så sikkert at jeg husker og nevne alt, men det er vel kanskje ikke så viktig heller... På sommeren står bilen på Borbet CB 16" felger med 205/45-16" dekk. Om vintern har'n 14" stålfelger og fete kapsler hehe med Nokian Hakapelitta 4 :)

Bilen har elektrisk justerbare og oppvamede speil, setevarmere, Thermotronic, spredere, DEFA-alarm (dritt). Bakluka er "noe" matt og skal lakkeres, men skal først sveise igjen dokk til emblem.

 

Til oktober 2005:

*Ny eksos

*Ny frontrute

*Overhalt motor (vinter 2004/2005)

*Nye kanaler

*Diverse foringer skiftet

*Bremser og dekk er forbruksvare på den... Hehe! :)

*Senket 60/40 med JP sportfahrwerke fjærer og Bilstein dempere

*Ordnet en del elektrisk jallamekk

*Boss MP3-spiller

*Axton C402 forsterker

*2 stk GAS 12" subwoofere

*Originale høytalere i fremdører, bakdører og dashbord

*Stoffmatter foran og bak

*Hvite instrumentskiver

*Turbotrykksmåler og oljetrykksmåler på a-stolpen

*Kortet girstang

*Konisk luftfilter m/innsugsrør i stål

*Emblemfri grill

*Panserforlenger (Bad-look list)

*Lakkert plate for skilt mellom baklyktene

*Sotet øverste del av baklyktene

*Klare sideblinklys

 

Sikkert mye mer... Bilder:

 

De to første bildene er ikke av min bil, men av identiske biler. Den så nemlig slik ut da jeg kjøpte den:

 

vento001_original.jpg

vento002_original.jpg

 

Med ny grill, felger, lakkerte ting i bakstussen, men før senking og med løst bremselys hahaha!:

vento003_v01.jpg

vento004_v01.jpg

vento005_v01.jpg

vento006_v01.jpg

vento007_v01.jpg

 

Etter senking:

vento008_v02.jpg

vento009_v02.jpg

vento011_v02.jpg

vento012_v02.jpg

 

Instrumentskiver:

vento010_v01.jpg

 

Senkesettet ved skifte til vinterhjul :( :

vento013_v02.jpg

 

Tilpassing av panserforlengeren ved hjulskift:

vento013_v03.jpg

 

 

Bilen er som regel skitten når jeg kommer på at jeg skulle tatt bilder hehe. Kommer flere bilder siden, bla. a. av målerne på a-stolpen, anlegg, panserforlenger med lakk m.m. :)

 

Håper på både positiv og negativ kritikk, så lenge den er konstruktiv :) :drive2

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra at du har opprettet en tråd, bra at det kommer litt aktivitet på Vento siden også.

den spoiler aktige greie ved takluka må du få vekk:)

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har opprettet en tråd, bra at det kommer litt aktivitet på Vento siden også.

den spoiler aktige greie ved takluka må du få vekk:)

Helt enig i at den vindavviseren ser helt jævlig ut hehe. Men er veldig kjekk. Slipper slik blafrelyd i bilen. Også er det slik at man kan "tvangsfore" luft inn i bilen via to slike "flapper" hehe. Godt om sommeren. Planen er dog og fjerne den og heller montere AC :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hei! fin bil!=)

 

Har du bytta ut grøftelysa/blinklyse/dekkselet i fram fangaren?

om du har så er eg interisert i og kjøpe dei gammle..

Dama har samme bil og mangler grøftelys og dekksela....

hvis han ikke har de skal jeg selge mine til våren da kommer det nemlig fanger uten hull til blinklys og slikt men begge glassa på tåkelysa er spukket, litt kjipt men de funker fortsatt. Må bare si deg Amitrax du har noen av de feteste instrumentene jeg noen gang har sett!!! de er så rå at en kamerat av meg la bildet som bakgrunn på pc`n sin tross det`s dårlige kvalitet. hvor har du fått tak i disse? hvis du ikke vil rope det ut så send meg gjerne en pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! fin bil!=)

 

Har du bytta ut grøftelysa/blinklyse/dekkselet i fram fangaren?

om du har så er eg interisert i og kjøpe dei gammle..

Dama har samme bil og mangler grøftelys og dekksela....

Hei. De var med bilen de :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis han ikke har de skal jeg selge mine til våren da kommer det nemlig fanger uten hull til blinklys og slikt men begge glassa på tåkelysa er spukket, litt kjipt men de funker fortsatt. Må bare si deg Amitrax du har noen av de feteste instrumentene jeg noen gang har sett!!! de er så rå at en kamerat av meg la bildet som bakgrunn på pc`n sin tross det`s dårlige kvalitet. hvor har du fått tak i disse? hvis du ikke vil rope det ut så send meg gjerne en pm

 

Takk for det! De har jeg selv designet :)

Jeg kan gjerne legge ut her jeg, men må først vite om du vil ha slags turteller og speedo du vil ha. (diesel, bensin - hva begynner speedometer på? hva slutter det på? maks tall på turteller). jeg kan jo gjøre om til annet speedometer siden det ikke tar så lang tid :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! De har jeg selv designet :)

Jeg kan gjerne legge ut her jeg, men må først vite om du vil ha slags turteller og speedo du vil ha. (diesel, bensin - hva begynner speedometer på? hva slutter det på? maks tall på turteller). jeg kan jo gjøre om til annet speedometer siden det ikke tar så lang tid :)

jeg husker ikke helt hva turtelleren går til er som en vanleg bensin 7 eller 8 men hva har du printa det på og siden du har åpnet instumentene vet du om det er bakrunns belysning eller sidebelysning på de digitale displaya? jeg har lyst til å lage instrumenter i børsta stål med motiv sånn som du har og bygge om til blått lys i instrumenter og alle brytere med lys, i bilen. tror det kunne tatt seg bra ut til cd spilleren, men vurderer å bytte til annen pioneer hvis det kommer noen nye tøffe modeller med bluetooth over nyttår. tenkte jeg skulle begynne bed stereo bygginga så det er klart til våren for da hadde jeg tenkt å ta resten av stylinga. å hvis jeg er skrekkelig heldig og flink til å spare så skal jeg sende bilen til en salmaker og få sydd lyst skinn interiør og kle dash og ratt. vile helst bytte ratt men hvis jeg skal ha sportsratt med airbagg så koster det en fomue så jeg finner heller på noe spennende med det rattet jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette ser jo bra ut. Er det skivene som du fikk av meg du har brukt og modda?

Men kor du kobla inn oljetrykk tingen, nede på oljefilteret?

Sleng ut et bilde om du gidder da

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo bra ut. Er det skivene som du fikk av meg du har brukt og modda?

Men kor du kobla inn oljetrykk tingen, nede på oljefilteret?

Sleng ut et bilde om du gidder da

Jepp er de jeg har modda. Var litt mye modding med diesel turteller, men det gikk :) Kan se om jeg får tatt bilde på tirsdag, for da har vi hobbykveld på verkstedet :) Blir så mørke bilder ellers.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår