Naila Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 På vei hjem fra skolen en dag, kjente jeg at bilen hadde en tendens til å nøkke litt avogtill ved pådrag, uten at jeg tenkte så veldig mye mere på dette parkerte jeg turbovogna. Dagen etterpå når jeg skulle kjøre til skolen, var den tungstartet + den gikk dårlig, dvs ikke på alle sylindrene, med veldig ujevn motorgange. Tenkte kansje det var pluggene og pluggledningene, så dro på volvo og kjøpte nye, etter å ha byttet pluggene samt fyllt 10l bensin på (måleren er litt unøyaktig, så fyllte for å være SIKKER på at det var nokk bensin). Så fikk jeg start, men motoren gikk veldig ujevn og dårlig, som om den bare gikk på 3 cylindrer. Så sjekket jeg at alle pluggene fikk gnist, samt ordna slik at ingen av plugglendingen hadde kontakt med hverandre. Det ble ikke noe forskjell, tenkte så å bytte pluggledningene, men jeg fikk feil fra volvo (noe jeg hadde mistanke om, da jeg har blokkmontert fordeler) Så fikk ikke byttet pluggledningene, noe jeg ikke får gjort før på mandag. Men kan det være dem, iogmed at alle pluggene får gnist? merket i tilleg at når jeg tok av pluggledningen mens motoren gikk, for å finne ut hvilken plugg som evt var gåen, så fikk jeg strøm i meg. Det skal vell ikke skje? Om dette problemet fortsetter etter bytte av pluggledningene og plugger, hva kan det isåfall være? Det var ikke kondens i fordelerlokket, det så ok ut.. Kan det være bensinpumpa som ikke klarer på mate på med nokk suppe?? Evt fått målt trykket? Flott om noen av volvo gutta med peil her kan hjelpe meg, da jeg er serdeles avhengig av turbosleden min;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740 Tic Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Spray med startgass eller bremserens rundt innsugspakninga og hør etter om den ruser seg opp, kan være den som er gåen. Sjekk også bensinfilteret, pumpa, rotor og fordelerlokk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Du skal nok få støt når du tar i pluggledning...Derfor det fins en egen tang til det.. cheers Men ellers kan du sjekke om bensinpumpen leverer nok (1L i halv minuttet)Og at trykket ligger på ca 3bar og at det ikke synker når du slår av tenning. Også om maks trykker er rett. Bare blokke returen og se at han kommer opp i 6 bar. Men må jo ha bensintrykkmåler da... Og når du først sprayer med bremserens/startgass rundt innsugspakningen spray på intercooleren også. De originle har en tendens til å sprekke, og da vil den fuske noe jæ*** med litt ladetrykk og vil jage veldi på tomgang, og som sagt gjerne fuske en del grunnet falskluft.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 sjekk evt. feilkoder! Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Oki, men man må vell på verksted for å bruke diagnoseverktøy, samt måle bensintrykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Hadde samme feil på min, da var det justering av tenning på fordeler lokket som hjalp. En annen gang så var det det at den ene pluggledningen hadde ligget for nærme turbo og smeltetlitt slik at det slo gnister fra den og rett ned i turbo`n.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Justere tenningen på fordelerlokket, kan ikke bare den stå i en possisjon egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 ft har lh2.4 og den kan ikke tenninga justeres på med fordeleren... tenninga er elektronisk.. feilkoder kan du lese av selv hvis du har diagnoseavlesning.. tror det er etter 95 eller noe man må koble til pc.. høres for meg ut som at det er en sensor som er defekt.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Va ute å kjeik på bilen nå, problemet var bare at plugghetta på den fremsta sylindern hadde hoppa av, ikke så lett å se igrunn da den ligger under turboslangen. Komisk at jeg ikke oppdaga det, men det var pga først så stoppa bilen pga tom for bensin, dette så jeg ikke, da målern er unøyaktig, etter å ha fyllt bensin, datt sansynligvis plugghetta av mens jeg undersøkte fordeleren. Jepp jepp, nå skal jeg ut å cruise litt!:) Deilig å få kjøre SKIKKELIG bil, lei av å kjøre jaktbilen til fadern, Suzuki Jimny 1,3 med 83hk;P :iconsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Va ute å kjeik på bilen nå, problemet var bare at plugghetta på den fremsta sylindern hadde hoppa av, ikke så lett å se igrunn da den ligger under turboslangen. Komisk at jeg ikke oppdaga det, men det var pga først så stoppa bilen pga tom for bensin, dette så jeg ikke, da målern er unøyaktig, etter å ha fyllt bensin, datt sansynligvis plugghetta av mens jeg undersøkte fordeleren. Jepp jepp, nå skal jeg ut å cruise litt!:) Deilig å få kjøre SKIKKELIG bil, lei av å kjøre jaktbilen til fadern, Suzuki Jimny 1,3 med 83hk;P :iconsm Fint når ting er enkle å fikse! Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 ft har lh2.4 og den kan ikke tenninga justeres på med fordeleren... tenninga er elektronisk..feilkoder kan du lese av selv hvis du har diagnoseavlesning.. tror det er etter 95 eller noe man må koble til pc.. høres for meg ut som at det er en sensor som er defekt.. J har 93 mod FT med diagnose uttak, og er ikke noe problem å lese ut feilkoder der selv... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet November 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 er vell samme oppsett da, gidder du å forklare hvordan man leser av feilkoder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pana Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Siter 07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack 65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18 x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE Selger: B28E kam (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet November 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Thanks! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.