Gå til innhold

Koblingsproblemmer av DVD spiller (får ikke opp bilde på skjermen)

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg InDash DVD spiller fra QXL, noe billige greier fra Kina med andre ord.. Regner med at jeg har koblet det riktig, men den gang ei.. Prøver å spille av en DVD og det kommer ikke opp noe bilde, men bare lyd.. Hva er feilen?

Dessuten hører jeg heller ikke basseren min og syns lyden er av noe crappy kvalitet, muligens pga innstiller på spilleren? Men er det ikke meninga at RCA kablene fra forsterkern til basseren min skal inn i hullene til "Woofer out"?

32c7cae5.jpg

Heeelp me! hellothere

Link..

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal kobles der pga. du bare kan bruke skjermen når bilen står parkert..

Har samme greia på min Pioneer-dvd, men jeg tok ganske enkelt bare å la denne kabelen til jord, og vips, bilde når du kjører :)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal kobles der pga. du bare kan bruke skjermen når bilen står parkert..

Har samme greia på min Pioneer-dvd, men jeg tok ganske enkelt bare å la denne kabelen til jord, og vips, bilde når du kjører :)

Så jeg skal bare legge "denne hvite" ledningen til jord? Som resulterer til at jeg får bilde? m'm Men hva med basseren min da? Har jeg kobla feil der, eller skal jeg justere på innstillingene når jeg får opp bilde på skjermen?

Btw: AV-IN = hva brukes det til?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om du skal koble den hvite direkte til jord, eller om den skal til +.

"This lead must be connected to the power supply side of the parking brake switch". På min spiller måtte jeg koble til jord..

Andre som har inspill her?

Koble fra Sub-out (woofer out) på spilleren din, til forsterkeren som du har basselementene på.

Om lyden er "crappy" kan det bla. være pga. for høy gain-instilling på forsterkeren. Still denne ned, og hør om det blir forskjell.

Prøv i første omgang å still av alt som heter Loudness, bass-boost osv. på spilleren, og prøv deg frem derfra hva som låter best i dine ører :)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite skal nok kobles til pluss i det tilfelle her ja. Slik at spilleren tror brekket er på. AV-IN kan f.eks brukes til PS eller Xbox...

Du må muligens inn i menyene og slå på sub-utgangen der. Men de ser du jo ikke før du får bildet opp, så... tålmodighet nå... ;)

Hehe, okey.. Hva blir + i dette tilfelle da? Der jeg får strøm til spilleren og receiveren? hellothere

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk inn Reset-knappen som sikkert finnes et eller annet sted... du må ha en tynn kulepenn e.l.

Yes, skal prøve på den! Skal jeg resete mens spilleren er av, eller skal jeg gjøre det når den er på?

Andre innspill hvis ikke det skjer noe da? Skal gå igjennom alle koblingene nøye og se, hvis ikke må det være spilleren!?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle. Ta det gjerne mens den er på, så du ser at det skjer noe.

Gul og rød er begge koblet til pluss?

Både gul og rød er kobla til samme plussen, har den blåe ledningen også, men den spiller vel ikke SÅ stor rolle? Har kobla den på, men er ikke 100% sikker på at den skal være AKKURAT der..

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider