rse Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 -------------------------------------------------------------------------------- Hei Jeg har levert min Renault Clio 95-modell på verksted, og har fått beskjed om endel ting som bør rettes på: - høyre linkarm foran - høyre- og venstre topplagring foran, m/gummi - rust innside venstre bremskeskive foran (skifte skiver og klosser) Hvor viktig er det å gjøre dette raskt? Det vil koste rundt 7000 kr å gjøre det på verkstedet sa de, derfor lurte jeg på om jeg har tid på meg til å vente litt... Og hvor "skummelt" er det å kjøre med den nå. Skal på tur i helga. Kjøre 1 time hver vei... Har liten peil på bil... Kanskje blir jeg lurt av verkstedet også... Burde kanskje sende en mann neste gang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zero Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 tror ikke det er noen fare med å kjøre en times tid med den. regner med det er svinglagre i støtdempertopp det er snakk om ? og du minster neppe bremsene på turen pga rust på skiva :D angående linkarmen, så tør jeg ikke utale meg... noen andre ??? rett meg om jeg tar feil folkens. Siter Audi A4 - 2.0 TDI B8 Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Bremser er alltid greit å ha i orden. De andre tingene er ikke kritisk, men de påfører bilen mer slitasje. Stikk på lokale bilrekvisita-butikk å kjøp delene billigere for å spare penger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Tut og kjør, ikke kritisk noe av det der! Ta det når du får råd. Er mekaniker Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 eh? bremseskiver ruster jo for et godt ord da... Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Vel, det er jo bare overflaterust som du ser på vanlige bremseskiver.. Den typen rust som det kickes på her er av den typen som går dypere inn i skiva. Da vil du kun klare å få kontakt på bremseklossene der det ikke er rust = mindre friksjon. Regner med at slikt utvikler seg gjerne om bilen får stå i fred over lengre tid. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.