Gå til innhold

Noen råd om hvordan jeg kan ousse bakkbremser?

Ranger emnet


StianToyota

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hva du vil gjøre, men du skal slipe skivene? for å fjerne rust eller? På skolen(Rud Vgs) har vi en spesiell dreiebenk for å slipe skiver, funker som faen. Kobberfett må du aldri ta på skivene! Det tåes på klossene for å hindre at bremsene skriker når du bremser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du vil oppnå? Vil du bare pusse på bremsene? Skal du bytte skiver/klosser?

 

Ta for all del ikke noe kobberfett på skivene! Det har man på baksidene på klossene når man bytter.

 

306 er ikke akkurat noen ny bil. Og bremser er ikke noe hightech.

 

306 cc....hmmm...nå tenkte jeg faktisk på 307cc...den er fin den..hihihihi..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du rengjøre bremsene bak kan du jo gjøre dette:

SKIVE MED TROMMEL H.BREKK:

Er det skiver bak men trommel brekk så kan du begynne med og ta av skiven og pusse trommel huset inni med ett grovt pusse papir, og bruk f.eks. bremse rens til og få ut bremse støv og drit inni trommel huset, derretter kan du pusse litt lett over bremse skoene og smøre opp div ledd inni bremsemekanismen med kobber fett eller noe lignende. Du kan også kjøpe ett monterings sett som inneholder alle fjører og pinner som du trenger for og montere bremsesko osv..

 

Bilde av bremse rens:

brake_change_clean_rotors_big.jpg

 

 

SKIVE:

Er skivene litt rusten så kan du pusse lett over de og derretter spyle over med bremserens, er skiven over ca 70% rusten så bør den byttes ut. Du bør også måle skivens tykkelse og se om de ikke er for mye slitt, info om hvor tykk skivene er får du vite om hos forhandleren.. For og måle tykkelsen kan du bruke ett skyvelær

 

(Bildet under viser ett skyvelær)

caliper%20(Small).jpg

 

(Og om skivene ser slik ut så ville jeg byttet de ut :) )

lincoln600.jpg

 

 

H.BREKK PÅ CALIPPER:

Hvis H.brekk mekanismen befinner seg på calipper så hender det ofte att armen hvor wieren er koblet er godt rusten og full av drit, spyler du ledde i denne armen godt med rustløstner så får du muligheten til og skyve denne armen fram og tilbake til du føler den glir fint uten unormal motstand, smør derretter den med kobber fett..

 

BREMSE KLOSSER:

Bremseklosser er ikke så svindyrt så om du allerede har tatt av calipperen så kan du jo bytte dette, hvis man ikke har rå så kan man pusse lett over klossene og spraye de med bremserens, sørg for att klossen er slitt rett og ikke sjevt samt att de ikke har blitt slitt ned til metallet. Hvis du klatter kobber fett på baksiden av begge klossene så slipper du bremse skrik om ikke klossene allerede har antiskrik plater på baksiden..

 

(Bilde av EBC green stuff, litt dyrere enn ordinære klosser men funker som f'en.)

7nm3021.JPG

 

 

BREMSEKLOSSE "HOLDEREN" (caliper-carrier)

Bremseklossene er som oftest i en "holder" under calipperen, denne kan du pusse de skinnene hvor klossene flyter, smør disse 2 skinnene med kobber fett for lengst holbarhet.

 

(Bildet under viser bremseklosse holderen (caliper-carrier) og områdene som skal pusses ned.)

brake_change_caliper_bracket_rusty_big.jpg

 

GLIDERHYLSENE PÅ CALIPPER:

Det befinner seg 2 stk glider hylser som du kan presse ut og evnt. pusse lett på samt smøre inn med kobber elns. Ikke alle biler har glidene calippere bak men det ser du lett...

 

(Bilde av glidehylsene)

brake_change_inspect_caliper_sliders_big.jpg

 

 

Denne guiden kommer desverre bare fra egne erfaringer, men funker fett for meg :)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår