oey Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Noen som vet om det er forskjell på dempere og fjærer til 1977mod og 1979mod? Fant endel gewinde-sett på ebay der det står "Baujahr 09.79->".Betyr det at dette settet ikke passer på min 1977mod? Trodde det var likt jeg. Kan kanskje være noe med godkjenning? Evt noen som vet hvor jeg finner gewinde som passer? Siter 92 VW Golf III GL 1.8 77 VW Golf I GLS 1.6 (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Jøss, har du en 77 gls? sleng ut bilder eller en prosjekttråd, stor interesse her ;), fattern hadde en sånn en før, og det kryr ikke av dem! Det jeg vet er at frontfjærene på ->79 er at de er helt like oppe som nede. 79-> fjærene blir mindre på toppen. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oey Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 77 gls ja. kjøpte den for en måned siden, med tanke på oppussing, så den står hjemme i garasjen. Bor på hybel 12mil unna, så blir bare skruing i helgene. Kommer kanskje prosjekttråd etterhvert. fant mer rust enn jeg hadde håpet, men ikke noe alvorlig. Skal handle sveiseapparat snart, og levere en bestilling hos veng. Se om jeg får ut noe bilder til helga.. Men ontopic; det er altså forskjell da.. må vel finnes gewinde til pre79 også? Litt vel høyt nå, spes uten motor i :P Vil helst ha justerbart.. edit; er forresten Dakotabeige farge originalt, men er omlakkert utvendig sølv metallic. Brunt interiør, og chromefanger bak. Plast fremme foreløpig.. :/ Siter 92 VW Golf III GL 1.8 77 VW Golf I GLS 1.6 (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 77 gls ja. kjøpte den for en måned siden, med tanke på oppussing, så den står hjemme i garasjen. Bor på hybel 12mil unna, så blir bare skruing i helgene. Kommer kanskje prosjekttråd etterhvert. fant mer rust enn jeg hadde håpet, men ikke noe alvorlig. Skal handle sveiseapparat snart, og levere en bestilling hos veng. Se om jeg får ut noe bilder til helga.. Men ontopic; det er altså forskjell da.. må vel finnes gewinde til pre79 også? Litt vel høyt nå, spes uten motor i :P Vil helst ha justerbart.. edit; er forresten Dakotabeige farge originalt, men er omlakkert utvendig sølv metallic. Brunt interiør, og chromefanger bak. Plast fremme foreløpig.. :/ Brunt interiør, siklesikle, det hadde vi og, forøvrig var pappas panamabrun da (siklesikle), og han hadde sikkert samme interiør som deg. Si fra om du skal selge det, må ha....hehe. jeg vet om endel steder der rusten er et sikkelig problem, så bare send en pm om du lurer på noe, nettopp ferdig med en 78`ls selv, også får vi møtes på einsertreff når din er ferdig ;) Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Kan ikke skjønne annet enn at det passer. Jeg har ikke sett noen åpenbare forskjeller på '76-'83 modeller ihvertfall. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Kan ikke skjønne annet enn at det passer.Jeg har ikke sett noen åpenbare forskjeller på '76-'83 modeller ihvertfall. Fint, lurte på det samme jeg også... FK- har nemlig bare oppført gewinden jeg vil ha til 79-> Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 frontfjærene på etter 79 skrår inn øverst, den øverste "sirkelen" på fjæra. fram til 79 så bare er fjæra lik oppe som nede Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW2 Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 frontfjærene på etter 79 skrår inn øverst, den øverste "sirkelen" på fjæra. fram til 79 så bare er fjæra lik oppe som nede Hvis han skal ha gewind sett, har det vel ikke så mye å si åssen fjørene ser ut, da bytter man jo demper+fjører mot gewind settet :) Siter Pirelli P-slots til salgs 15" høyglanspolerte. Send pm Vw Golf Mk3 cab http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88161 Vw Golf Mk2 GTI = solgthttp://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81468 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 ja, vet ikke helt, men ville tro det ville blitt noe tull med den øvre fjærskåla da......? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 De originale fjærskålene blir historie i det øyeblikk du monterer gewinde. Det mer interessante er derimot tykkelsen på innfestinga mellom fjærbein/hjullagerhus. De gamle har tynnere innfesting (du må ha distansestykker inne i "kloa" på fjærbeinet når du skal feste dette til hjullagerhuset. Da jeg monterte gewinde på en 1977 LS for ikke lenge siden så jeg at det avviker ca 2mm på hver side. For øvrig er det ulik diameter på bærekulene på Einser før/etter 1979. Om du har den gamle typen er det bare å montere hjullagerhus fra den nyere typen (og dermed bytte bærekuler også, selvfølgelig). Da slipper du problematikken med distansestykker/manglende slike også. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg