Brandtenborg Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Det hele startet en dag fatter og jeg hadde en runde og tittet på biler for morroskyld. Vi hadde tittet på en del biler i forskjellige butikker i Ski, og var klare for å dra hjem da vi så en ensom liten Golf stå nede i en bakke med lapp i ruta... Vi stoppet og tittet på bilen. Det viste seg at det var en 86 modell med en 1,8 liters motor. Den hadde heller ikke ruslet mer enn 158.000 km! Takluke hadde den også! Bilen var veldig pen å se på, men var noe lurvete teknisk. Jeg ga fyren et bud, og etter mye om og men fikk jeg bilen til det jeg ville ha for den. Det som var galt med bilen er: Vann på gulvet inni Defekt eksos Løs støtfanger foran Defekt motorfeste (fremre festet) Vannet er i fer med å tørke opp og årsaken er funnet og rettet! Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Fant ut at jeg hadde en Jetta front liggende også! Det må jeg jo sette på! Det første jeg fant ut var at plasen på støtfangeren var strippset på... Var da ikke noe problen å ta av selvsagt! Men når den løse plasten var fjernet fan jeg ut at bilen var kollisjonskadet! Jernter under var noe bøyd og ødelagt... Men det er ikke noe problem! Får tak i nytt i morgen! Fikk av det stygge jernet og hele frontramma og da blei ikke Guffen pen lenger... Når jeg hadde fått av det var det bare å begynne på motorfestet... Tror det var ganske defekt... Er ikke sikker på hvordan det skal være, men tror ikke jeg skal kunne dra det opp slik: Men nå er alt demontert og da er det bare å vente på morgendagen med nye deler og olje... Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Nå har jeg vært ute å handlet: Støtfanger Jetta grill Deksel over varmeapparatet i motorrommet Dings til oljepeilepinnen Motorfeste Olje og oljefilter Lakk og sandpapir Da er det ut i garasjen! Bilder fra prosessen kommer! Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 lookin good! skal følge ivrig med :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 heftige saker. er det du som hadde en fiesta for lenge sia, med noen spesielle felger å dekal trim? vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momocorse Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 blir bra d der! Siter Golf 1,6 83mod (Prosjekt) x- Audi A4 98mod 1,8 20v x- Golf 3dørs 87mod (festbil) :P x- Golf 4dørs 86mod rustdødn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 heftige saker. er det du som hadde en fiesta for lenge sia, med noen spesielle felger å dekal trim? vemund Stemmer det! Så morro at noen husker det!!! Nå blei jeg glad!! Her er et bilde man kan mimre til: Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Da er deilig fridag slutt, og jeg har mekket i hele dag! Var relativt tidlig oppe for å dra ut å handle deler... Siden bilen min ikke var kjørbar etter gårsdagens demontering, måtte jeg låne bilen til fatter! Den er noe bedre å kjøre enn min så jeg var ikke lei meg for det! Endelig tilbake og delene lempet ut av bilen! Klar til dyst! Siden hele fronten var borte var det naturlig å starte med motorfestet. Den jobben var mye enklere enn noe av det andre jeg gjorde med bilen. Et nytt motorfeste ser slik ut: Når det var gjort, byttet jeg olje.. Tok ikke bilder av det. Er vel litt begrenset hvor artig det er å se på! Hehe! Men så begynte morroa! Når jeg monterte frontstykket oppdaget jeg at passformen ikke var helt god... Det gamle frontstykket passet jo helt perfekt siden den var ferdig bulket! Hehe! Men til slutt fikk jeg på shitten! Hehe! Da var det tid for det morsomste; lakkeringen!! Endelig ferdig med fronten!!! Jippi!!! Den gamle skaden gjorde seg gjeldende. Ting passer ikke helt i forhold til hverandre... Men det driter jeg litt i! Det er jo mekkinga som er morro!! Hehe! Men til slutt ble den seendes ut som dette: Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 jettafront på Golf er liksom litt.. ja.. feil.. ikke det at det ikke kan se bra ut.. men det skurrer desverre litt Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 mangler jo bare blodsenk og duckbill leppe nå (golf 1 gti leppe...) :cab Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Har potensiale den der :) Savner golfen min litt akkurat når det gjelder ting som kan gjøres med den i forhold til renaultn. men men. andre planer da? plast/lyd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 var det du som hadde den gamle røde passaten før ell var det en kompis av deg? Noe på E? vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 var det du som hadde den gamle røde passaten før ell var det en kompis av deg? Noe på E? vemund Det var en kompis av meg ja. Erik! Har potensiale den der Savner golfen min litt akkurat når det gjelder ting som kan gjøres med den i forhold til renaultn. men men. andre planer da? plast/lyd? Har vel egentlig ikke så mye planer... Kjøpte den mest for å kunne skru litt igjen! Det er alltid morro! Jeg tar ting som det kommer! Er ikke så ofte hos foreldrene mine som har garasjen... Er litt kjipt å skru i ei gate med lukeparkering! Hehe! Men det blir vel noe mer småfiks tenker jeg! ;) Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Glemte en liten ting som utgjør en ganske stor forskjell for oss som legger merke til hver eneste 2'er på veien! Bakrute pusseren la jeg også ned! Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djman Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Hvordan la du ned pusseren? Siter I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg