Gå til innhold

Old School anlegg

Ranger emnet


Rockford Seat

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nostalgisk ja!! code til Pioneer ja.... tror jeg husker enno hvordan den kan fikses... ellers hadde jo Sansui noen bra forsterkere, mitt første DLS amp kjøpte jeg den gange da den hadde 4 kraftige utgangs transistorer med direkt 12 volt fra batteriet som driver spenning, ved 1 ohms ble det liv i den gitt. Alpine hadde noen fine equilizer med innebygd forstekere og. Bygde/solgte mye RCA overganger til Pioneer og Kenwood og gitt.. kiddie men støy på Kenwood var standar...

 

Nakamichis sin 2x75watters var på menyen og... og den måtte "virkelig" monteres på en tre plate for å ikke støye ved kontakt med chassiset.. hehe..derfor måtte man finne ut hvorfor det var sånt og hvordan dette hengte sammen med jordingspunkter/støy... internett var en ukjent sak der man kunne få/spørre om hjelp... damndamn men den som imponerte meg mest var PPIs power supply med selvregulerende/svingende toroid transformator uten kontrol ic og fantastiske 32 utgangs transistorer på en 2 kanaler og over halv meter lang... wtf?

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil ja... Opel Manta er jo en klassebil som alle som har hatt hockeytorv husker.

Snakk om 80-talls ikon på rånestripa!

-Eller "Frænaporsche" som vi kallte det uti Øksendalen, Lars ove har sikkert hørt den etpar ganger, hehehe :D

 

Eller så må jeg si at dette kan bli meget artige og vellydende saker!

Det er jo så mye bra nevnt her at en lurer på hvorfor folk gidder å kjøpe nytt :P

Skal bli spennende å se hva du ender opp med. Heier litt på McIntosh amper jeg iallefall.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naka ja... hadde den 4x25wattern... fikk den aldri helt støyfri nei. :D Ble lei av jording for en stund der.

 

Er det en TD1200i-spilller du har liggende og slenge?

 

hehe... amatør... :yak:

 

husker ærlig talt ikke, ligger pakket ned et sted... tenkte den skulle kanskje montere den i sengen og hive ut Sansui receiveren.... hehe...god lyd til felles nyttelse hetter det kanskje?... kiddie radio lyden fra Nakan er silkemyk og deilig detaljert. Siste jeg gjørde var å justere azimuten på lydhodet i 1995, tror tok av reimene og... den vil jeg gjerne ha fast montert i kassa mi når jeg ligger et par meter under bakken gitt... hehe...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at Orion hadde noen røde amper en gang i tiden.. HCCA eller noe slikt.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med en liten plan om etterhvert bygge ett skikkelig old school anlegg i en bil. Planen er på sikt å stille opp i Emma med dette prosjektet.

 

Trenger litt inspill på hva dere mener er skikkelig old school komponenter:

 

Det jeg må ha er: (mine forslag i farta. Vet jeg har glemt MYE)

 

Cd spiller (Denon DCT(?)1000,Pioneer ODR, Mc Intosh, Alpine)

Forsterkere(Soundstream A6.0,A10.0,Continium,Da Vinci, Macrom 44.07, Adcom GFA 4404, Mc Intosh)

Frontsett (Morel, Rockford Fosgate, Boston Acoustics)

Sub (Celestion AP/AD, Soundstream SPL)

Passivt delefilter

 

Det som jeg kan bruke:

 

Parametrisk EQ enhet

Linjeforsterker enhet

 

 

Jeg har en eldre PG: ZX 450 liggende. Vet ikke om det er gammelt nok, er noe feil med den, noen loddinger som ikke er helt hundre. Noe som ga en brumme lyd.

 

Har også en Denon cd spiller, gammel den også. Fungerer fint so juling fortsatt, det er den modellen som ikke har forsterker, kun forforsterker.

Bruker de fortsatt daglig i MB'en. Litt dårlige radiosignaler, som blir noe bedre når den blir varm. Husker ikke hva den heter, men er slik Alfa processor sak, skal sjekke. :)

 

Det er en Denon DCT 1000R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en eldre PG: ZX 450 liggende. Vet ikke om det er gammelt nok, er noe feil med den, noen loddinger som ikke er helt hundre. Noe som ga en brumme lyd.

 

Har også en Denon cd spiller, gammel den også. Fungerer fint so juling fortsatt, det er den modellen som ikke har forsterker, kun forforsterker.

Bruker de fortsatt daglig i MB'en. Litt dårlige radiosignaler, som blir noe bedre når den blir varm. Husker ikke hva den heter, men er slik Alfa processor sak, skal sjekke. :)

 

Det er en Denon DCT 1000R

 

Det er den Denon spilleren jeg tenkte på. Den er fet.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sånn hadde jeg i min glade ungdom, HCCA 2250, som jeg mener å huske var på 2x250watt, den dro hvertfall 4 stk 10" Orion bassere uten å blunke:)

 

Det var den jeg tenkte på Pål... fet sak, likner vel litt på Powerhouse ampene egentlig i utseende.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony har vel også noe gammelt og godt når jeg tenker meg om, Jonny B har vel hatt noen XES bånddiskanter som låt bra etter hva jeg husker

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår