Gå til innhold

Bagasjeroms planløsning

Ranger emnet

villejan

Anbefalte innlegg

Hei hjelpsomme folk.

Skal sette i gang med å bygge nytt anlegg i bilen. Egentlig bare bygge om det som er der nå, men med en ny forsterker.

Pr. idag har jeg to "løse" 10" portede kasser koblet til en trekanals DLS forsterker (CA31). Den driver de to subbene og et sett PS6 komponentsett i bakdørene. Rimelig fornøyd med lyden. Nå har jeg fått meg en mono forsterker DLS CA12 til å drive subbene med.

Spørsmålene følger.

#Hvordan skal jeg koble opp?

#To signal kabler bakover, eller splitte signalet med Y-kabel?

#Hvor stor strømkabel trenger jeg?

#Hvordan skal jeg koble til kondensatoren. Nærmest mono- eller 3-kan forsterkeren.

#Hvor stor kasse bør jeg lage til subbene(de jeg bruker i dag er 26 el.29l)

Noen som har en ide om hvordan planløsning jeg kan bruke? Bagasjerommet skal også kunne brukes til daglig...med barnevogn!!!

Og det hele avsluttes med: Skal jeg trekke det i stoff/filt, skai, eller hadde det vært fint med å lakkere det. Kanskje legge glassfiber på toppen før det lakkes?

Takker for alle gode tilbakemeldinger!

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til subene?

Skal du få forslag til kasse så er det kjekt med T/S parametre.

En kan jo si at en lukket kasse på ca 30L vil være ok, men det kan jo også være riv hakende gæernt. Anbefaler at du kontakter sjappa du kjøpte subene hos for info om du ikke har specen på disse jeg :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det stod at de skulle ha 29 portet og 35 lukket kasse....

kan man bygge en på 70, eller må det være to på 35?

Har et rimelig godt forhold til de bilstereo folkene, men de hjelper meg liksom ikke å bygge. Fikk en info brosjyre med subbene, men hvor den ligger nå må gud vite...

Skjønner vel ikke stort av de tallene likevel, men akkurat det med liter i åpen og lukket kasse var forståelig.

Skal se om jeg finner en link.

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til sidene hos US Blaster:

http://www.usblaster.com/index.php?usblaster_Session=91df4f40ef35198607f01aa30388f2b5

har en del av sakene deres i butikken, og det virker som helt kurante greier. til en enda mere kurant pris.

Info på subene:

Nominal chassis diameter;254 mm

Nominal Impedance;4 ohm

Power handling RMS/Max/Watt;300/600 watt

Average Sensivity 1W/1m(db);86.61

Magnetic size/weight (oz);2 x 43.5 Oz

Voice Coil Diameter(mm);63.5 mm

Winding Material;copper

Former Material;ASV

Resonant Frequency;36.74 Hz

Voice Coil Resistance;4 ohm

Electromagnetic Q;0.4014

Mechanical Q;5.5814

Total Q;03744

Compliance Equivalent Volume;24.0827

VW Bora 2000 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålene følger.

#Hvordan skal jeg koble opp?

#To signal kabler bakover, eller splitte signalet med Y-kabel?

#Hvor stor strømkabel trenger jeg?

#Hvordan skal jeg koble til kondensatoren. Nærmest mono- eller 3-kan forsterkeren.

Har framdeles ikke fått svar på dette enda... noen som kan hjelpe?

VW Bora 2000 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...