Gå til innhold

lakkering av fire ting, div størrelse.

Ranger emnet


candi-kid

Anbefalte innlegg

hallo, fant ingen annen utvei enn å lage min egen topic for å få svar på dette. jeg skal lakkere spoileren, dørhandtakene, og en plate rundt bakskiltet i bilens farge, og som alle andre, lurer jeg hva prisen på dette vil være? eventuelt noen i drammens-området som gjør dette billig? alt kan være pussa og grunna fra før av, hvis dette er no særlig pengesparende. disse bildene burde vise det meste som skal lakkeres:

her synes dørhåndtak.

IMG_0965.sized.jpg

her synes vinga og plata (alt det svarte som går fra baklykt til baklykt)

IMG_0990.sized.jpg

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med lakkverkstedet nede i Arboalleèn i Drammen.

Arbo billakk... hyggelige folk.

 

dra ned til haraldsen maling...husker ikke hva gata heter men selv om du bor på andre siden av drammen tipper jeg du har vært på tangen? er i samme gata som drammenbilskade,han som lager skilter for vegvesenet, ligger inn gata før du kommer til rema...de er dyre, men kan tingene...de blander lakk etter fargen din så du får mer eller mindre akkurat...beste resultatet jeg har fått med boks og med mindre du er stein ræva så får du det nok ganske nice ut...gtn min hadde skader under fronten som jeg har sparkla og det syns ikke nå ;) men koster 129 kr per boks hvis jeg ikke husker feil...

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er på haraldsen maling jeg kjøpte fargen til bilen. 239 per 400ml kanne. gærent gikk det, og det hadde i grunn vært greit å vite hvor det gikk gærent. men i stedet for at folk gir meg mer tips om hvordan jeg skal gjøre det sjæl, hva med å gjette prisen på hva det ville kosta å få gjort dette profesjonelt? eller uprofesjonelt, av noen som kan sakene sine.

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er på haraldsen maling jeg kjøpte fargen til bilen. 239 per 400ml kanne. gærent gikk det, og det hadde i grunn vært greit å vite hvor det gikk gærent. men i stedet for at folk gir meg mer tips om hvordan jeg skal gjøre det sjæl, hva med å gjette prisen på hva det ville kosta å få gjort dette profesjonelt? eller uprofesjonelt, av noen som kan sakene sine.

 

hva gikk galt med vinga?

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er på haraldsen maling jeg kjøpte fargen til bilen. 239 per 400ml kanne. gærent gikk det, og det hadde i grunn vært greit å vite hvor det gikk gærent. men i stedet for at folk gir meg mer tips om hvordan jeg skal gjøre det sjæl, hva med å gjette prisen på hva det ville kosta å få gjort dette profesjonelt? eller uprofesjonelt, av noen som kan sakene sine.

 

gikk vel gærnt på kometansen ;) vil tippe noen laken, men i stedet for å sitte å dasse på forumet kan du heller spørre et lakkeverksted så du får prisen i stedet for å få folk til å tippe da ;) mjøndalen billakkering(tror det heter det) ligger ved rimi i mjøndalen er ganske rimlig, og kort vei fra deg ;) ellers har du sånne som meg som liker å gjøre det selv,men jeg hadde ikke giddi for mindre enn 1000 spenn + maling...er dritt å gjøre reint lakksprøyta :(

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ikke rart det gikk til helvete, jeg gikk bare til hylla og fant en lys gråfarge.;)

 

det som skjedde med vinga var at når klarlakken kom på, så var plutselig halve vinga ru, og ikke akkurat blank på de stedene.

 

BBandersen, hvis jeg bestemmer for for å ville ha det gjort av noen andre enn meg, så håper jeg det går greit at jeg sender deg en pm.

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ikke rart det gikk til helvete, jeg gikk bare til hylla og fant en lys gråfarge.;)

 

det som skjedde med vinga var at når klarlakken kom på, så var plutselig halve vinga ru, og ikke akkurat blank på de stedene.

 

BBandersen, hvis jeg bestemmer for for å ville ha det gjort av noen andre enn meg, så håper jeg det går greit at jeg sender deg en pm.

 

er det forskjellige farger? aha...derfor folk sier at bilen min er lakket med 2 forskjellige farger da :P hehe...syns bare du hadde en litt gretten tone så da er det alltid morsomt å svare med en negativ tone også :D men candi, tror jeg vet hva som var feilen da...eller...jeg kjeda meg en dag da, og tenkte...da lakker vi bilen! så jeg dro til øyvinds marked og kjøpte 8 bokser blank svart til 24 kr stk :P når jeg tok på dette så blei det ræva...eneste stedet det blei bra var bagasjelokket for der bestemte jeg meg for å teste litt....dussja litt fort, altså våt i våt...og der blei det veldig bra...så tror kanskje a: at du har fått en reaksjon mellom lakkene(noe som er rart hvis alt er kjøpt hos haraldsen. B: du har hatt på for tynt lag med klar lakk...gromeste lakkene har jo flere lag klar ;) jeg personlig bruker bengalakk:P helt til jeg har bestemt meg for fargen jeg vil ha, så lar jeg det falme, for så å legge på flakes sammen med klar lakk...du kan se forskjellen på bilen min, der den er svart er det dusja lett med boks, bagasjelokket er mye blankere...en orange og svart datsun 100a, er fra drammen og er mye i drammen i helger og sånt så du ser meg sikkert ;) tror du skal få det til ;) og husk at det er jo bare å pusse ned igjen så har du ikke skada spoilern ;) men hvis du ikke gidder/får det til så er det bare å sende en pm..men har en haug å subkasser og styling som skal mekkes (prøve å holde deadline for de fleste kundene :P) så må ha litt tid på ting ...just so u know...bra du tok bilde av gtn min på streetmeet btw ;)

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om det ikke har skjedd en reaksjon mellom lakkene da.. brukte massevis av klarlakk. og forresten, kun lakken er kjøpt hos haraldsen. grunninga ble kjøpt på thorshov, og klarlakken veit jeg ikke, den hadde vi hjemme. vi får se hva jeg gjør!

 

sorry om du synes tonen min var gretten, ofte vanskelig å få rett tonefall når man skriver på et tastatur :)

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om det ikke har skjedd en reaksjon mellom lakkene da.. brukte massevis av klarlakk. og forresten, kun lakken er kjøpt hos haraldsen. grunninga ble kjøpt på thorshov, og klarlakken veit jeg ikke, den hadde vi hjemme. vi får se hva jeg gjør!

 

sorry om du synes tonen min var gretten, ofte vanskelig å få rett tonefall når man skriver på et tastatur :)

 

ville pussa det ned, lagt på ny grunning og ny lakk + klar...alt fra samme forhandler...sjekk om de har fargekoden din på biltema så sparer du masse ;) vedder for at det er grunninga som har reagert med lakken eller lakken med klar...bomma på det jeg å en gang ;) ville anbefale biltema på det sterkeste da, der kan du kjøpe(kan det andre steder å da) flytende sparkel som du kan ha på etter nedpussinga...blir mye bedre resultat ;)

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår