Gå til innhold

Pioneer P770MP Bra anlegg?

Ranger emnet

Howie

Anbefalte innlegg

P770MP har vel etpar mangler i forhold til den europeiske P7700MP vil jeg tro.

Jeg vil på det sterkeste anbefale et godt komponentsett eller etpar gode koaxer fremme istedet for 6*9 bak.

Hvilken bil er det, hva har du plass til fremme og hva slags lyd er du ute etter?

Har du oppgraderingsplaner?

Les gjerne denne tråden også :)

P770MP blir levert med Europeisk radio.

Bilen jeg har er Opel Vectra A 94.

Har orginale høytalere i bilen nå.

Et par bak i hattehyllen og et par i hver sin dør fremme med to små diskanthøytalere på hver side av bilen oppå dash-bordet.

Det er fin og riktig lyd slik som det er nå. Men de høytalere bak skurrer og er sprengt.

Jeg hører mest på rock/pop, og ønsker meg litt mer kvalitet av lyden og litt mer bass, men ønsker samtidig ikke en stor stygg bass-kasse og dyr forsterker ligende og slengende bak i bagasjerommet heller, så viktig er ikke lyden! KVALITET og ikke dunk dunk!

Hørte anlegget til en kompis i hans audi og det var drit bra. Det han hadde var Pioneer DEH-P80MP med pioneer høytalere bak i hattehyllen og så hadde han fremdeles sine orginale høytalere fremme i dørne og diskanter på dash-bordet... Drit bra lyd! Mer en godt nok for meg! Derfor er jeg så gira på dette tilbudet...

Men vist det nå blir stor lydforskjell fremme og bak, så blir det nok at jeg kjøper nytt fremme og, bare det ikke blir for dyrt, er tross alt snart jule-innkjøp. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MrJay

Sant det, har fjerna den der nå.

Jeg står nå fortsatt på mitt mhp høyttalerplassering.

Spillern er god den, men personlig hadde jeg heller gått for godsaker fremme og evt. en liten og grei forsterker med stor lyd :)

Men om du mener at lyden vil være bra nok for deg så er det jo ikke noe å spekulere på.

Finner du ut at det må oppgraderes fremme så kommer det en tid etter jula også hehe ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp handla en Pioneer p80Mp fra usa nå.. spent opå hvordan den fungerer..

en kompis av meg sier at Pioneer er noe av de beste på lyd.. han hadde prøvd bl.annet Alpine å de var ikke i NÆRHETEN av Pioneer...

men siden den er kjøpt i usa, får jeg vel ikke inn radio i norge (hørt rykter nemmlig)..

den kosta i allefall 1500,- :-)

tror Pioneer er et bra valg når d gjelder Cd/Mp3 spillere.. ikke mye som er bedre i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp handla en Pioneer p80Mp fra usa nå.. spent opå hvordan den fungerer..

en kompis av meg sier at Pioneer er noe av de beste på lyd.. han hadde prøvd bl.annet Alpine å de var ikke i NÆRHETEN av Pioneer...

men siden den er kjøpt i usa, får jeg vel ikke inn radio i norge (hørt rykter nemmlig)..

den kosta i allefall 1500,- :-)

tror Pioneer er et bra valg når d gjelder Cd/Mp3 spillere.. ikke mye som er bedre i allefall!

Du får inn radio i norge!!

Eneste er at du ikke har RDS og at den søker kun på oddetall... det betyr at du får inn radiokanalene anyways men ikke alltid optimalt.

1500? skaff meg en også da... så skal du få 7600mpen min ;)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får inn radio i norge!!

Eneste er at du ikke har RDS og at den søker kun på oddetall... det betyr at du får inn radiokanalene anyways men ikke alltid optimalt.

1500? skaff meg en også da... så skal du få 7600mpen min ;)

bruker sjelden radio, men er jo kjekt at den funker da!!

skulle egentlig kjøpe stereo fra http://www.sonicelectronix.com men de sa de ikke tok "PayPal" , synd fordi de har MYE rått!!

så jeg søkte på ebay og fant et firma der...

kjøpte den nevnte spillern, kenwood 2 kanaler (500w rms brokobla på 4 ohm, som er d jeg må ha) og 2 6,5" RF Punch... kom seg på 3900.- inkl frakt (og frakta var på 1200,-!!! uansett: det er billig)!

så etter jeg hadde bestillt fikk jeg mail fra sonicelectronix at NÅ tok de paypal... litt seint, men da veit jeg d til neste gang!!

aldri hat pioneer spiller, så er spent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker sjelden radio, men er jo kjekt at den funker da!!

skulle egentlig kjøpe stereo fra http://www.sonicelectronix.com men de sa de ikke tok "PayPal" , synd fordi de har MYE rått!!

så jeg søkte på ebay og fant et firma der...

kjøpte den nevnte spillern, kenwood 2 kanaler (500w rms brokobla på 4 ohm, som er d jeg må ha) og 2 6,5" RF Punch... kom seg på 3900.- inkl frakt (og frakta var på 1200,-!!! uansett: det er billig)!

så etter jeg hadde bestillt fikk jeg mail fra sonicelectronix at NÅ tok de paypal... litt seint, men da veit jeg d til neste gang!!

aldri hat pioneer spiller, så er spent :-)

Gled deg :D kan du sjekke opp hvor mye en p80mp kommer på inkl. frakt?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg :D kan du sjekke opp hvor mye en p80mp kommer på inkl. frakt?

fra de rjeg har kjøpt blir d følgende:

Spillern: 1594,- (Frakta er på $199.99, men om d er pga at jeg har 3 varer (tunge) veit jeg ikke.. usikker på om d er samme pris i frakt bare for spillern)

men vi tar utgangspunkt i det.

Frakt 1300,- (lønner seg nok å kjøpe fler ting samtidig)

Mva: 398,- (får krav på d om 1 mnd eller 3 ;) )

Total: MAKS 3292,- .... (har du firma elns, får du jo fradrag på momsen)

håper detta hjalp..

mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patetisk idioti å kjøpe sekunda vare fra USA. Vil du ha europeisk P80MP med RDS til 3250,- er da ikke dét noe problem å finne. Hvor mange skal du ha?

driter i din mening, og om det er RDS eller ikke... bruker aldri radio uansett!! :hammer

btw: Hva er sekunda vare ?? (ikke helt inne på slikt :P )

mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke rettet mot deg som sådan, mer på prinsippet at man MÅ kjøpe ting rett fra USA, for da er det tydeligvis automatisk billigst...

Hva er lettest å selge brukt f.eks? En europeisk versjon med RDS eller en amerikansk versjon du knapt får hørt på radio på. Hvilken får du mest for? Og når de koster det samme nytt, hvorfor skal man da kjøpe den amerikanske??? Jeg begriper ikke logikken!

Sekunda vare regner jeg her som alt man ikke får brukt slikt det er ment å skulle bli brukt. I dette tilfelle da en radio som ikke mottar svært mange av de radiostasjoner vi har i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transmedia: Det er ikke ofte Norge er billigere men, den JVC KD-G612 din, så billig den var? Får man stillt mye på lyden? åssen farge er det på displayet?

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare de vanlige justeringene, med bass og diskant, samt noen forvalgte lydfelt, som Rock, Jazz osv. Og loudness selvfølgelig. :D

Har man gode høyttalere godt plassert og godt montert, behøver man ikke stille så mye på lyden, da kommer musikken av seg selv.

Det er ikke mulighet for å velge farge på displayet, det er hvitt og blått det går i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider