hansa Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Hvor finner jeg dette? Billigst mulig åffkårs ;) Og finnes det no sikring som holder til starteren på en gammel v8? Har flytta batteriet baki biln, og vil jo gjerne ha no sikring på denne kabelen. :P Et rele som fører strømmen forbi sikringen når man kjører starter er jo en ide, men det blir vel et voldsomt rele?! Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Kan bli en utfordring med 70 mm2 kabel. Hvorfor bruke SÅÅ tykk kabel i utganspunktet? Det holder med 33 mm2 eller 50 mm2 til dette bruket. En 50 mm2 bør være godkjent for 450 A så dette burde gå greit. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Hvor finner jeg dette?Billigst mulig åffkårs ;) Og finnes det no sikring som holder til starteren på en gammel v8? Har flytta batteriet baki biln, og vil jo gjerne ha no sikring på denne kabelen. :P Et rele som fører strømmen forbi sikringen når man kjører starter er jo en ide, men det blir vel et voldsomt rele?! "gamle" amerikanske biler hadde et start relle som stå som regel skrudd på side i motorrom veggen. det hadde Fairline 65 og Torino74 til pappa mener jeg å huske. Disse rellene er det samme som tilsvarer den starter rellen som nå er "integrert" i selve starter motor, de tåler godt over 500A. med batteri bak så ville jeg montert den relle der man vanligvis skulle hatt en sikring, og siden den skal bare koble strømmen på når starteren trenger det så skal ikke bare nødvendig med sikring... sirking er bare nødvendig når spenning/strømmen skal være konstant i den kablen. Slik ville jeg tenkt logisk men her til lands må du vel kanskje høre først med "Trangsynet".... og spørs hva de sier da det ikke er sikkert at det skal være lov å tenke logisk... :hammer Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Kjøpte RK fra jobben, og 70 var faktisk mye billigere enn 50. Men er jo ikke no problem å kvesse av litt i enden, så det tilsvarer 50. Finnes det ikke med bolt-tilkobling, så man kan bruke kabelsko da? Får prøve å få tak i et slik rele... http://www.earlyford.no/div.html Slikt et for eks. kabeln som går fra batteri og fram skal ikke brukes bare til starter, så den må være tilkobla hele tiden, derfor kjekt med sikring.. Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Kjøpte RK fra jobben, og 70 var faktisk mye billigere enn 50. Men er jo ikke no problem å kvesse av litt i enden, så det tilsvarer 50. Finnes det ikke med bolt-tilkobling, så man kan bruke kabelsko da? Får prøve å få tak i et slik rele... http://www.earlyford.no/div.html Slikt et for eks. kabeln som går fra batteri og fram skal ikke brukes bare til starter, så den må være tilkobla hele tiden, derfor kjekt med sikring.. jepp! det var den jeg tenkte på! da kjøper du 2 sånne og så har du en foran med en kabel ned til starteren og den andre i parallel med sikringen, slik at når du drar på starteren så blir sikringen kortsluttet rett og slett... trenger ikke gjøres vanskeligere enn det... :hammer Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg