Gå til innhold

Sikringsholder til 70mm2

Ranger emnet

hansa

Anbefalte innlegg

Hvor finner jeg dette?

Billigst mulig åffkårs ;)

Og finnes det no sikring som holder til starteren på en gammel v8?

Har flytta batteriet baki biln, og vil jo gjerne ha no sikring på denne kabelen. :P

Et rele som fører strømmen forbi sikringen når man kjører starter er jo en ide, men det blir vel et voldsomt rele?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg dette?

Billigst mulig åffkårs ;)

Og finnes det no sikring som holder til starteren på en gammel v8?

Har flytta batteriet baki biln, og vil jo gjerne ha no sikring på denne kabelen. :P

Et rele som fører strømmen forbi sikringen når man kjører starter er jo en ide, men det blir vel et voldsomt rele?!

"gamle" amerikanske biler hadde et start relle som stå som regel skrudd på side i motorrom veggen. det hadde Fairline 65 og Torino74 til pappa mener jeg å huske. Disse rellene er det samme som tilsvarer den starter rellen som nå er "integrert" i selve starter motor, de tåler godt over 500A.

med batteri bak så ville jeg montert den relle der man vanligvis skulle hatt en sikring, og siden den skal bare koble strømmen på når starteren trenger det så skal ikke bare nødvendig med sikring...

sirking er bare nødvendig når spenning/strømmen skal være konstant i den kablen. Slik ville jeg tenkt logisk men her til lands må du vel kanskje høre først med "Trangsynet".... og spørs hva de sier da det ikke er sikkert at det skal være lov å tenke logisk... :hammer

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte RK fra jobben, og 70 var faktisk mye billigere enn 50. Men er jo ikke no problem å kvesse av litt i enden, så det tilsvarer 50.

Finnes det ikke med bolt-tilkobling, så man kan bruke kabelsko da?

Får prøve å få tak i et slik rele...

http://www.earlyford.no/div.html

Slikt et for eks.

kabeln som går fra batteri og fram skal ikke brukes bare til starter, så den må være tilkobla hele tiden, derfor kjekt med sikring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte RK fra jobben, og 70 var faktisk mye billigere enn 50. Men er jo ikke no problem å kvesse av litt i enden, så det tilsvarer 50.

Finnes det ikke med bolt-tilkobling, så man kan bruke kabelsko da?

Får prøve å få tak i et slik rele...

http://www.earlyford.no/div.html

Slikt et for eks.

kabeln som går fra batteri og fram skal ikke brukes bare til starter, så den må være tilkobla hele tiden, derfor kjekt med sikring..

jepp! det var den jeg tenkte på! da kjøper du 2 sånne og så har du en foran med en kabel ned til starteren og den andre i parallel med sikringen, slik at når du drar på starteren så blir sikringen kortsluttet rett og slett... trenger ikke gjøres vanskeligere enn det... :hammer

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider