jas Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 øøø, opel har aldri lagd Rekorden.. Dem har lagd Rekord..Treng ikke en sikker 240 når man har mine kjøreskills :) hehehe... that's the spirit! Siter 95' Opel Omega 2.5 V6 89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 øøø, opel har aldri lagd Rekorden.. Dem har lagd Rekord..Treng ikke en sikker 240 når man har mine kjøreskills :) 10 km/t under hastigheten, begge henda på rattet, stivt blikk rett frem hele tiden. :D Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Fatter ikke at volvo ikke produserer militære biler, hadde knust selv de største russervrak og tålt bilbomber :iconsm Har også sett i denne posten at folk snakker om hvor sikker den er i forrhold til andre biler, tror at hvis man spør de fleste som har kolidert med Volvo så får du nok samme svar hver gang. Altså andre bilen ble totalvrak mens Volvoen råna videre. :mat Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Fatter ikke at volvo ikke produserer militære biler, hadde knust selv de største russervrak og tålt bilbomber :iconsm Har også sett i denne posten at folk snakker om hvor sikker den er i forrhold til andre biler, tror at hvis man spør de fleste som har kolidert med Volvo så får du nok samme svar hver gang. Altså andre bilen ble totalvrak mens Volvoen råna videre. :mat Èr det mulig? :wonder Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Volvo 240 er og blir solid.. Dette har ikke en japse bil tålt for det smalt noe jævlig.. Hadde en toyota carina fra 86 som jeg planta inn i skogen, det siste jeg så på speedometret før det ble mørkt var 90.. det var etter at jeg hadde bremsa.... bilen pløyde 30 - 40 meter med kratt, småbusker og jordvoller.. bilen var så si like hel, knuste lyktene bøyde støtfangeren ganske stygt, men motoren starta på første forsøk.. dagen etter på var bilen banka ut igjen og den går den dag i da... det eneste som ikke ble fult så bra var den knuste nesa mi...hehe. men japser tåler juling de å!!! var en gang på siden også med den bilen alt som knakk var speilet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pals Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Skal man sammenligne biler, må det gjøres med biler av samme årsklasse. 240'n var kanskje den sikreste bilen når den ble lansert, men ville blitt skyldig stjerner hos NCAP hvis den hadde blitt testet i dag. Hadde jeg fått valget ville jeg ha foretrukket å sitte i en Hyundai Atos ved en krasj enn i toførr'n. Men ingen kan benekte at Volvo 240 var og er sikre og solide biler sammenlignet med tilsvarende biler. Poenget med at bilen kan kjøres videre etter en krasj? Det er jo meningen at den skal deformeres der det ikke går ut over dem som er inni. :volvsmile Siter Volvo 444ES -53, MB C180-00 MB SLK200K-09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pals Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Hørtes ut som jeg var negativ ovenfor Volvo nå.. Det er jeg IKKE. Bare så det er sagt. Siter Volvo 444ES -53, MB C180-00 MB SLK200K-09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroz Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Var ikke Volvo førstemann ute med å dytte motoren under bilen ved kræsj og ikke inn i kupeen? Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 hvorfor var det synd.. plager 240 deg, kunne faen gjort bilen din rammeskeiv med bare klistremerke for motor viften. Hahahahahaha! Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 stikker og kjører en tur jeg..... :ratatatat Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Poenget med at bilen kan kjøres videre etter en krasj? Det er jo meningen at den skal deformeres der det ikke går ut over dem som er inni. :volvsmile Akkurat som en SUV har jo Volvoen også deformasjonssoner, men de krever mer belastning enn en Atos for å deformeres bare. Men et annet spørsmål som jeg som amcarmann har stilt i alle år... Hva skal man med deformasjonssoner så lenge alle andre har det? Det er jo bare å benytte seg av de. Mange amcars har jo også fått et feilaktig rykte om sikkerhet. Kjører rett i fjellveggen i 120km/t også må man bytte lista på fangeren og den slags. Men det de "glemmer" å nevne er at all i bilen var stein døde... Og før noen nevner noe som helst vil jeg bare presisere at jeg hørt om flere amcars i fjellveggen der alle klarte seg enn det har blitt importert hit til landet, så den tror jeg ikke på lengre... ALLE kjenner noen som har gjort det. Merkelig nok er det som regel 78-85 Cutlass Cruiser/Pontiac LeMans/Chevrolet Malibu som har fårr gjennomgå, men det er vel fordi det lenge var den vanligste bilen her landet. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Blir oppgitt av uvitenheten hos enkelte her inne.. Men det er vel sånn at en støtter opp om det bilmerket en kjører stort sett. Problemet med 80's Volvoene er at dem er såpass stive at i en kræsj vil stakkarene inni bilen bli "ristet ihjel". Har dere ikke lurt på hvorfor man får indre skader? Menneskekroppen er ikke lagd for å absorbere x-antall g-krefter som oppstår i en kræsj der bilen IKKE deformeres. Når jeg gikk ambulansefag, nevnte læreren vi hadde i de praktiske fagene at Volvo 240/740 var blant de værste bilene angående indre skader. Men for all del, bare lev videre i drømmeverdenen deres. :popcorn Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Blir oppgitt av uvitenheten hos enkelte her inne.. Men det er vel sånn at en støtter opp om det bilmerket en kjører stort sett. Problemet med 80's Volvoene er at dem er såpass stive at i en kræsj vil stakkarene inni bilen bli "ristet ihjel". Har dere ikke lurt på hvorfor man får indre skader? Menneskekroppen er ikke lagd for å absorbere x-antall g-krefter som oppstår i en kræsj der bilen IKKE deformeres. Når jeg gikk ambulansefag' date=' nevnte læreren vi hadde i de praktiske fagene at Volvo 240/740 var blant de værste bilene angående indre skader. Men for all del, bare lev videre i drømmeverdenen deres. :popcorn[/quote'] Volvo-førerare :shake Neida.. Det at bilene deformeres, skyldes at de massive kreftene skal absorberes før bilen når kroppen, og at kroppen ikke skal kastes inn i beltet med ett rykk.. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Er vel en grunn til at nyere biler har ganske omfattende deformasjonssoner. Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Er vel en grunn til at nyere biler har ganske omfattende deformasjonssoner. Akkurat :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.