Gå til innhold

Fjusking og høy tomgang på GT-R når den er varm

Ranger emnet


Darkstar

Anbefalte innlegg

Merket det i dag tidlig når eg kjørte til jobb, når bilen blir helt varm så begynner den å nøkk og fjuske med en gang den får ladetrykk. Men så plutslig fungerte den fint igjen. Men så når eg skulle parkere på jobb så gikk den med ca 2100 omdreininger på tomgang, akkurat som om den var kald og eg akkurat hadde startet.

 

Det samme skjedde når eg kjørte hjem fra jobb, og når eg var ute på en test runde i sted. Bilen går helt fint, og eg kan dra den ut på turtall helt til den blir skikkelig varm. Presser den selvfølgelig ikke hardt når den er kald, men kan dra den slik at den får ladetrykk uten noe fjusking.

 

Holder at den står i ro en liten stund med motoren av, og når eg startet igjen så går den helt normalt. Men når den har gått en liten stund så stiger turtallet fra ca 800 til ca 2100 på tomgang.

 

Noen som har noen gode forslag til ka det kan være?

 

Skal gå over alt av slanger og koblinger imorgen, håper det bare er en liten bagatell.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på med bilen en stund i dag, men finner ikke ut av de. Problemene kommer å går, både når eg kjører og står på tomgang. Må være en dårlig kontakt eller noe et eller annet sted.

 

Har sjekket kontakten på luftmendgemåleren, har vasket kontakten med elektrorens. Har prøvd å trykk den inn og bevege litt på den når den går på tomgang. Men blir ikke noe forskjell selv og eg gjør dette.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket pluggledningene dine? det er jo super sykdom på de bilene. Har skiftet på samtlige som jeg har skrudd på.... Hva med pluggene?

 

Og det at turtallet øker er ikke pga for mye bensin... det er pga for mye luft... altså falsk luft, eller kaldstart som kødder. For mye bensin kan ikke gi høyere rpm uten luft. Da ville den heller kvalt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på med bilen en stund i dag, men finner ikke ut av de. Problemene kommer å går, både når eg kjører og står på tomgang. Må være en dårlig kontakt eller noe et eller annet sted.

 

Har sjekket kontakten på luftmendgemåleren, har vasket kontakten med elektrorens. Har prøvd å trykk den inn og bevege litt på den når den går på tomgang. Men blir ikke noe forskjell selv og eg gjør dette.

 

Hadde det problemet på 1 av de gtr'ene jeg har hatt.

På min var det temp.føleren som styrer blant annet tomgangen som hadde røkket.Tok diagnosetest på mazda for og finne ut feilen.Gjør det du så får du nok det svaret :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det problemet på 1 av de gtr'ene jeg har hatt.

På min var det temp.føleren som styrer blant annet tomgangen som hadde røkket.Tok diagnosetest på mazda for og finne ut feilen.Gjør det du så får du nok det svaret :thumb

 

Hvor ligger denne føleren da?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ligger denne føleren da?

Nå er dette lenge siden.Men hvis jeg ikke husker feil,sitter den føleren med grønn inngang på under røret på innsuget sånn ca.Tror det sitter 2 følere som ser ganske like ut.Men Jeg husker ihvetfall at toppen på den føleren er grønn.

Vet ikke om dette hjalp deg no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår