Gå til innhold

Skjermproblemer [Speilvendt bilde]

Ranger emnet

Tombra

Anbefalte innlegg

Fikk tak i en DVD/MP3/DivX spiller og en 7" skjerm til bilen.

Koblet opp alt, og alt så bra ut.

Men bildet er speilvendt damndamn

Noen som har vært borti dette? Gått gjennom alt av menyer både på skjermen og spilleren, uten å bli klokere.

Merket at om jeg hadde på tenninga litt, så startet motoren, rettet bilde seg i et par sekunder, før det "datt tilbake" igjen.

Får det til å virke som om det er noe med strømmen, men det virker jo litt rart det også.

HJELP :thanks

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en ledning som er tenkt for ryggekamera, altså en kobling som skal fortelle monitoren at du har på et ryggekamera og at den derfor skal speilvende bildet slik at du ser det samme som du ville gjort i et speil. Denne skal kun ha strøm når reversen legges inn, derfor kobles denne på ryggelyset vanligvis.

Mao. tror skjermen at du rygger hele tiden. Sjekk tilkoblingene dine og koble fra den som er for ryggefunksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan du være inne på noe ja!

Er 2 tilkoblinger på skjermen, og i følge koblingsskjemaet bruker jeg nå den til "Camera". Den andre er til "DVD/VCR". Grunnen til at jeg brukte Cameera er at jeg ikke fikk noe signal på den andre. Var kun 2 hunn-kontakter der, må få i meg et skjøtestykke. Prøvde med en 10 meter (!) lang videokabel, men 0 signal.

Hvor får jeg kjøpt et hann-skjøtestykke? Biltema har ikke, i følge katalogen iallefall.

Takker for hjelpen så langt!

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN hende skjermen din selv føler det er signal på kamera-inngangen, men jeg tenkte på en feilkoblet strømkabel!

Du kan kanskje bruke kamerainngangen til bilde fortsatt, men du har koblet en strømkabel fra skjermen til pluss som ikke skulle vært der. Altså en strømkabel som egentlig skulle vært koblet på ryggelyset. Det er nok også grunnen til at du ikke får signal på den andre kabelen, skjermen er som sagt helt sikker på at du rygger, og nekter å vise deg noe annet bilde enn det fra "kameraet"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider