farlig Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Hei! Clutchen min er ganske ny, men den tar veldig langt ute. Går det ann å stramme den, slik at den tar lenger inne? Hvordan? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 tror det er hydraulisk på alle 900. Den skal da stramme seg selv. Clutchen på min 940 er ganske ny, men har fått litt dårlig behandling ved en tidligere anledning, den tar ekstremt langt ute og har gjort det i over 50.000 km. Prøv å provosere den litt på 5 gir. Om den griper greit, ville jeg ikke bekymret meg. Min griper ikke med engang om jeg dumper cluthcen på 4K i 100 km/t på femte gir. Men den spinner dekka på tørr asfalt ved hard oppgiring til 2. gir. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Oktober 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Ok. Clutchen har tatt langt ute helt siden den var montert ny fra volvo. Clutchen griper fint, bare så irriterende at den tar helt ute. Hadde en 740 som tok helt inne, det var deilig! Så da det fint lite jeg kan gjøre? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Da clutchen ble byttet på min 940 for 65.000 km siden (den gamle clutchen hadde kjørt 250.000 og tatt langt ute siden bilen hadde gått 124.000, den slurte ikke men ble byttet da girkassa måtte byttes), tok den helt inne noen tusen km, før den begynte å ta ganske langt ute for en såpass ny clutch. Flere misslykkede burn-outs :) og clutchen begynte å ta så langt ute at du ikke tror den skal ta.... Dette har jeg kjørt med siden 260.000, regna da med å måtte bytte i løpet av 10.000. Bilen har nå gått 316.000, så vi får se. Blir ikke overrasket om den holder til 350. Snakket med volvo og de sa at det er helt vanlig at clutchen tar langt ute på disse bilene. Det var ikke noe problem i følge de. Men er enig at det er litt irriterende. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Alle 940 har hydraulisk clucth ,samme gjelder 740. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Ikke alle 740 har hydraulisk clutch.I hovedsak så er det vel egentlig 16V og turbo utgavene som har hydraulisk. Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Ikke alle 740 har hydraulisk clutch.I hovedsak så er det vel egentlig 16V og turbo utgavene som har hydraulisk. Vel ,min gamle 740GL med slapp forgasser hadde hydraulisk clucth. Kjenner til flere "vanlige" 740 med den. Tror det har med årsmodell å gjøre ,men min var -86. Turboen fra -86 som jeg hadde var også hydr. 240'en er vel den som er levert med wire som du justerer under( jupp grillet underarmen på exhausten noen ganger da ja.....) Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 jasså så jeg har kasnje hydr. klutsj på min!?:D en '89. med FSmaskina..noen som vet? regn med jeg må til å lese i boka nå fo å finne ut! *100% OT, men kveld/nattskift er fint, da kan en ha MASSE pils på torsdagskveld, for fredagen er fri! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 jasså så jeg har kasnje hydr. klutsj på min!?:D en '89. med FSmaskina..noen som vet? regn med jeg må til å lese i boka nå fo å finne ut! titt under bilen. Vaier krever som regel litt mere kraft å trykke ned Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 har du en slange fra bremsevæskebeholderen og ned på en liten sylinder i torp.veggen,så er den hydraulisk Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.