Gå til innhold

Mista lappen i 6 mnd

Ranger emnet


sInnzYk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært sååå uheldig at jeg har fått vannplaning og kjørt av veien! Politiet mente jeg hadde kjørt uforsvarlig til forholdene, og mener jeg hadde for stor fart.. ut ifra forholdene.. Bilen ble totalvrak, men ingen personskader... jeg mista lappen i 6mnd.

 

Jeg tok så klart og sa nei til beslag av førerkort.. men ble senere innkalt til retten, der jeg forklarte meg!

 

Etter å ha venta lenge på svar derfra, fikk jeg til slutt svar.. mista lappen i 6mnd

 

Har noen spm:

 

Har jeg noen mulighet for å få igjen lappen før?

Fler enn meg som synes den dommen er drøy?

Har jeg lov til å øvelseskjøre?

Må jeg kjøre opp på nytt?

 

 

 

takker masse for svar :)

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mest sannsynlig får du ikke lappen tilbake før, noen ytterst få klarer å få den tidligere pga de trenger den i jobb osv, men jeg har hørt om flere saker hvor politiet da har svart at de må finne seg ny jobb...

 

Drøy og drøy, ingen av oss vet jo egentlig hvor fort du kjørte og hvordan forholdene var, så det er litt vanskelig å si. Men politiet er ofte veldig strenge med slikt, så da sier jeg ja :P

 

Nei du kan ikke øvelseskjøre i mellomtiden.

 

Du må ikke kjøre opp på nytt om prøvetiden din er over, og den er vel på 2 år slik jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. Om du må kjøre opp på nytt kommer vel an på om du er ferdig med prøvetiden på to år. Er du ikke det så tror jeg nok du må kjøre opp på nytt. Syns i utgangspunktet det er straff nok å få ødelagt bilen for min del .. (kommer vel igrunn litt an på situasjonen den der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. Om du må kjøre opp på nytt kommer vel an på om du er ferdig med prøvetiden på to år. Er du ikke det så tror jeg nok du må kjøre opp på nytt. Syns i utgangspunktet det er straff nok å få ødelagt bilen for min del .. (kommer vel igrunn litt an på situasjonen den der)

 

Jeg hadde hatt lappen i 1 år og 360 dager da jeg dro av, surt.. dem ser sikkert ikke mellom fingrene pga det men..

 

Hadde ik så stor fart.. men vitner har sagt jeg har grisekjørt.. noe som ikke er tilfelle.. jeg kjørte forbi noen biler før jeg dro av.. de bilene lå i 60 i 80 sona.. og j hadde nok ik mye over 80..

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forskjell på folk

 

Kondolerer med lappen.

 

Merkelig forskjell på straffer ute og går ja. Jeg totalvraka førstebilen min på glatt føre, innrømte til og med at jeg hadde kjørt for fort. Fikk 2500 i bot bare.

 

En kamerat gjorde akkurat det samme som meg noen måneder senere, bortsett fra under enda mer latterlige omstendigheter. Totalvraket bil og 4500 i bot.

 

 

Dette var på henholdsvis Årnes og Skarnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer med lappen.

 

Merkelig forskjell på straffer ute og går ja. Jeg totalvraka førstebilen min på glatt føre, innrømte til og med at jeg hadde kjørt for fort. Fikk 2500 i bot bare.

 

En kamerat gjorde akkurat det samme som meg noen måneder senere, bortsett fra under enda mer latterlige omstendigheter. Totalvraket bil og 4500 i bot.

 

 

Dette var på henholdsvis Årnes og Skarnes.

 

 

Ja, synes det er mye forskjell behandling.. hadde dem gitt meg 3 mnd.. hadde d vært greit.. det kom ingen personer til skade..

 

jeg som gikk i tap med 75000 :\ det svei

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den stemmer vell ikke helt? du må finlese dommen, der står det at du har mistet lappen din i 6mnd, og evnt. om du har mistet retten til bruk av alle motoriserte kjøretøyer ?

 

hmm, det er jeg ikke sikker på.. lurte egentlig på om jeg har lov til å øvelseskjøre med bil..

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og typisk nok er dette noe vi ikke ser en dritt om i avisene under overskrifter som "Ungdom mister jobben - Holdt fartsgrensa!" "Ingen personskader: 6 mnd! Personskader: 3 mnd!" osv osv..

Ungdom er forhåndsdømt i alle forseelser innenfor veitrafikkloven.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og typisk nok er dette noe vi ikke ser en dritt om i avisene under overskrifter som "Ungdom mister jobben - Holdt fartsgrensa!" "Ingen personskader: 6 mnd! Personskader: 3 mnd!" osv osv..

Ungdom er forhåndsdømt i alle forseelser innenfor veitrafikkloven.

 

sier jeg også.. vet om hundre tilfeller folk har kjørt av stygt.. og ikke mista lappen.. tror d hjelper veldig mye å være jente.. menmen... måtte le da jeg fikk dommen.. pga av likestilling og sånn må loven veie tyngst.. noe sånt sto det..

 

likestilling meg i ræva.. :boxing

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår