Gå til innhold

Kjøpe mx-6

Ranger emnet


Crazytaxi

Anbefalte innlegg

Hey

Går med planer om å kjøpe en mx-6 med V6 motor (selvfølgelig.. hehe)

Og lurte på hvordan holdbarheten på disse motorene er, for de som jeg ser annonsert har jo gått alt fra 100 000 til 250 000. og lurte da på hvor man burde sette "grensa" hehe..

Og hva prisnivået burde være, for det er jo ikke akkurat som om du får de kastet etter deg. (les:golf hehe ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, disse motorene går evig, bare den får olje og vedlikehold. Broren min sin 626 V6, har nå gått 295 000 km. Den går som en skikkelig kule fortsatt. Men den er da såvidt innkjørt;) Den går ihvertfall problemfritt.

 

Du bør få en fin en, til 90-100 000 kr. Som har gått under 200".

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Ja v6 motorene er slitesterke de. Men jeg var litt uheldig og ødela en råde. Men kanskje en kombinasjon av litt lite olje og 3dager på Artic Crircle Raceway er grunnen:) men var strålende fornøyd med den motoren. Har byttet til den japanske kl-ze motoren nå nemlig:) 200hk i den :)

 

Det som er så tøfft med mx6 er jo at den er så skjelden. Det er jo flere skyliner og supra`er i norge enn mx6 :) Å når det kommer styling på mx`n så er det jo enda tøffere :) ikke mange som klarer å se hvilken bil det er :p

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet den er sjelden, det er nettopp derfor jg har lyst på den... :wave

når jeg forteller folk at jeg går med planer om å kjøpe mx-6 så er svarene jeg som regel får: Hva er det? eller Er ikke det den cabrioleten?

så er det noen punkter man bør se etter ellers da?

Hehe...de tenker på mx-5`en da:) men faktisk så har mazda laget en prototype av 2.gen mx-6 cab :) har ikke bildet her men jeg vet det er noen som ar det her??

 

Spørs hvor du importerer ifra. Er det Tyskland så sjekk tripptelleren for skader. De er eksperter på å stille tilbake km-stand. Prøv heller Sveits.

Ellers så sjekk for rust fra bakhjulene og bakover, spesielt etter rust over hjulbuene bak. Salteteveier er noe dritt og det er som regel der du ser det.

 

Motor: V6-motorene til mazda har en tendens til å tikke. Så ikke fortvil viss det er noen tikkelyder, dette mener jeg er "normalt". Jeg fant ut at den beste oljen å kjørte på var Castrol RS Formula. Ihvertfall den oljen motoren lagde minst tikking:)

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... cab av mx-6'en... kan jo være lovende... ;)

Nei.. det er vel hydrauliske ventilløftere på den motoren som det er på FE motoren som sitter i 2.0i 16v'en min, høres ut som den har skikkelig ventiltikking før den blir varm og får ordentlig oljetrykk.. hehe...

 

oki, den rusta der er vel standard på de fleste mazda.. har den selv.. hehe..

men hvordan er det å ta inn en delebil fra japan da? m tanke på klze motoren og j-spec lampene, og kanskje et pent interiør.. ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... cab av mx-6'en... kan jo være lovende... ;)

Nei.. det er vel hydrauliske ventilløftere på den motoren som det er på FE motoren som sitter i 2.0i 16v'en min, høres ut som den har skikkelig ventiltikking før den blir varm og får ordentlig oljetrykk.. hehe...

 

oki, den rusta der er vel standard på de fleste mazda.. har den selv.. hehe..

men hvordan er det å ta inn en delebil fra japan da? m tanke på klze motoren og j-spec lampene, og kanskje et pent interiør.. ;) hehe

 

Jo seffølgelig, men det er jo "ventilbank" i den fortand.

 

Det du kan gjøre er å se om du finner et front-cut, altså en hel front. De kapper den av like før framruten. Så alt fram til fronten følger med. Men har selv letet en stund men ikke funnet. Vet ikke om jeg synes de lyktene er noe spessielt pene. Motor får du tak i angrov på ebay. Der jeg kjøpte min

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it! kjøp mx6! ;) Knall bil, men litt stiv pris på deler... Men de er hvertfall ikke vanskelig å få tak i nye! går bare et par dager hvis de ikke har det inne...

Så er det jo litt gøy at en s13 ikke klarer å kjøre fra deg med stressvifta si da.. ;) selv om du bare har n/a (ikke turbo). Real Muscles baby, yeah! :D

'93 Mazda mx-6 2,5 V6 24v blå yodude

'92 Mazda mx-6 2,5 V6 24v sølv (knust i tunnelvegg..)anger2

'02 Yamaha Virago 125 cc (solgt) :cool:

Mods: Carbonrace vinge, Jamex 35mm senkefjærer, Tokico dempere, stabsstag foran/bak, Akimoto airfilter, NGK sparkplug wires, 18x8" Mangels felger, blått neon underdash, lakkert int., Sparco-pedaler

Videre: CM stage III clutch, Alu flywheel, Alu reimhjul, Polyuretan motorfester, lykter. Resten lagt på is gr. Ing. Bat. Skjold... asshole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår