Gå til innhold

Ang. sony-forsterkere

Ranger emnet

Golf IV driver

Anbefalte innlegg

Hei..

Driver å planlegger anlegg i en Volvo 850 nå. Tenker der å ha tre Dynabel d-12 subber. Forsterkern jeg vurderer å bruke er to stk. av denne:

www.strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=49_114&products_id=305

Det jeg lurer på er om disse forsterkerne vil klare å drive disse elentene? jeg tenker evt. å paralellkoble kanalene, slik at jeg bruker 6 av de totale 8 kanalene. De resterende to skal jeg benytte til frontsett.

Subbene skal ha minst 100 watt hver rms, etter samtale med Eltek gutta. Vil dette alternativet klare dette, og også "orke" over tid?

Lurer på dette ettersom jeg synes det virker som et greit alternativ med tanke på pris. Har hørt litt av hvert om sony fra før, men har ingen erfaringer..

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsterkeren er en 4kanaler, ikke 8?

men den forsterkeren klarer nok ikke å levere 100WRMS til hvert element i tilegg til frontsettet.... du kan brokoble til 125Wrms, men da skal disse Wène deles på 3 subber. Om du kobler ned til 2 ohm(hvis det går, er ikke så inn i det greiene der) så har du fortsatt langt igjen til 300Wrms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Driver å planlegger anlegg i en Volvo 850 nå. Tenker der å ha tre Dynabel d-12 subber. Forsterkern jeg vurderer å bruke er to stk. av denne:

www.strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=49_114&products_id=305

Det jeg lurer på er om disse forsterkerne vil klare å drive disse elentene? jeg tenker evt. å paralellkoble kanalene, slik at jeg bruker 6 av de totale 8 kanalene. De resterende to skal jeg benytte til frontsett.

Subbene skal ha minst 100 watt hver rms, etter samtale med Eltek gutta. Vil dette alternativet klare dette, og også "orke" over tid?

Lurer på dette ettersom jeg synes det virker som et greit alternativ med tanke på pris. Har hørt litt av hvert om sony fra før, men har ingen erfaringer..

Mvh

Det vil jo bli å kjøre dem på sparebluss...

Det finnes uendelig mange forsterkere jeg ville valgt før denne.

Helix Dark Blue f.eks. skal fint klare å drive alle 3 ganske bra.

Så kjøper du en seperat 2-kanaler til frontsett ;)

Sorry at jeg anbefaler noe som koster en del mer enn det du ser på selv, men du får det du betaler for... At Sony'en har en førpris på 1990,- betyr ingen ting, den er ikke verd det uansett.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider