Gå til innhold

En del spørsmål om basskasse

Ranger emnet

Sly

Anbefalte innlegg

Har en del spørsmål og basskasse jeg ikke har funnet andre steder rundt på forumet, eller som jeg ikke er helt sikker på.

Samler derfor alle spørsmålene mine her.

1. Hvordan bør en basskasse settes for best lydutbytte i en golf??

2. Skråvegger - har fått med meg at det lønner seg med en skråvegg for å få bra lyd, men hva med en basskasse med to skråvegger??

DVS. skrå i bakkant og fremkant (trekantformet for eksempel).

3. Lønner det seg å kvitte seg med hattehylla for best lyd, eller har ikke det så mye å si for en som ikke er for kravstor??

Hvis noen lurer, så er dette tankene jeg har sittet med:

Basskasse inn mot baksete ryggen, skrå foran og bak, så den pekker litt opp og "ut", med en forsterker på hver side - innebygd...

Og oppe under setebeltene (der hvor de dekslene hattehylla ligger på er) 6×9" høytallere, litt skrått bakover, uten hattehylla, slik at det ser stilig ut bakfra...

Også blandet med litt neon da...

Hvis noen har kritikk eller gode forslag tas dette imot med STOR takk...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer meget bra å ha subbene inntil baksetene, spillende bakover mot luken.

Å ha to skråvegger er ingen dum ide, men ikke nødvendig. Litt vanskeligere å få det skikkelig blir det jo...

Hattehyllen i Golf'en betyr ikke så mye, men det finner du ut av selv hvis du lurer. Tar bare 10 sek å hive den ut ;)

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer meget bra å ha subbene inntil baksetene, spillende bakover mot luken.

Å ha to skråvegger er ingen dum ide, men ikke nødvendig. Litt vanskeligere å få det skikkelig blir det jo...

Hattehyllen i Golf'en betyr ikke så mye, men det finner du ut av selv hvis du lurer. Tar bare 10 sek å hive den ut ;)

Mvh

Stian

Takk - forresten veldig fin guide du har laget til... :pray

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider