eirikXR2 Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Hei! Gikk til innkjøp av min førstebil for ca en måned siden, en Ford Fiesta XR2. Kjøpte den av broderen til en kompis for 3000 inkl årsavgift og alu. felger, bilen hadde stått iro i 2 år og har gått litt i overkant av 200000km. Sitter i en 1600 CVH motor som yter 96hk org. Er endel rust på bilen, mest overflaterust og ene hjulbuen er katastrofal. Må også skifte begge demperfjærene framme, som er knekt( gudene må vite hvordan det er gått til) samt behandle bilen under med tectyl. Liste over hva som skal gjøres(førsteprioritert): - Sveise/ bruke glassfiber til å fikse hjulbue. - Lages nye fester til sideskjørt. - Ny radiator - Understellsbehandling - Nye demperfjærerer - Ny simmering til fordeleraksling Har så smått begynt å få tectyl på under, har også ribbet ned interiøret og behandlet med tectyl. Har også fått nye bensinslanger og filter til forg./bensinpumpe. Kommer til å oppdatere listen med hva som skal gjøres kontinuerlig, finner stadig nye ting som må byttes;) Håper dere vil få glede av prosjektet mitt, har som sagt hele vinteren og våren neste år til å gjøre den ferdig. Trenger også tips fra dere om hva som må gjøres, skal fullt inrømme jeg er ganske fersk på bil( har skrudd moped i 3 år though), så hadde satt pris på at dere ikke slakter meg for feil osv;) mvh Eirik Pihlstrøm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikXR2 Skrevet September 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikXR2 Skrevet September 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Har begynt å pusse ned overflaterusten noen steder nå. Har også tatt ut radiatoren som er tja, lettere sagt ødelagt( se bilde, noen som vet hvor man får kjøpt ny?) Har også gjort meg ferdig med interiøret nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 har du neon planer for motor,felger,farger o.s.v??? kan bli veldig fet denne.. artig liten sak:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikXR2 Skrevet September 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Tja, i første omgang blir det vel hovedsakelig å konsentrere seg om de mest vesentlige tingene, altså rusten, radiatoren og fjærene framme... Men etter det skal det styles!! Har store planer;) tenker på å bestille dekalsett fra dekaltrim.nu wtf? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 hold den så original som mulig du. Det er mitt råd hellothere Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Lekker bil! XR2 er tøff! Gikk/går mange bra i England trur jeg, fått inntrykk av det. Men skikkelig tøff 80's gateracer! Stell den pent! Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Ordet "Fiesta" syser av respekt bare i seg selv :D Blir kult dette! Viktig å ta mange bilder, og gi oss updates ;) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikXR2 Skrevet September 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Takker for all respons:) Går masse av disse i england ja, tror vi finner majoriteten av Xr2ene der, masse folk som har lagd nettsider om bilene sine osv, samt endel engelske motormagasiner som har omtalt disse bilene. Skal holdes så original som mulig ja, skal beholde originalfargen men vurderer å sette på noe harry med tiden;) Bilder skal komme imåren, da skal jeg og fattern på biltema:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Riktige felger og senk kombinert med strøken bil med original styling syns jeg ser best ut! Og dekaler... Hvor skal jeg begynne..? Men motor messig så kan du jo skifte til en RS turbo motor. Samme CVH dritet! Eller så kan du sette i en ZVH sak med litt ombygging. Tror man får et kit på det i England!:) Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikXR2 Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Update! Må bare få begynne med å takke så mye for alle kommentarer, det er akkurat slik respons som får en til å ville jobbe videre! Jaja, back to the car;) Liste over hva jeg har gjort: - Fikset liten jordingsfeil som gjorde at fremre blinklys ikke fungerte. - Penslet over små flekker med overflaterust på karroseriet med rustdreper. - Smurt tectyl under bilen, kanaler osv, snart ferdig. Drittjobb!! - Koblet bryter til voltmeter i bilen. - Forsøkt å reparere lås i bakluke, dessverre uten suksess. - Erstattet ledninger fra startmotor til dynamo, disse var katastrofale! (se bilde) - Tatt motorvask, faen til effektivt!:D Ja, det var vel det jeg har gjort denne helgen....ble litt lite, får bare si at fylla har skylda;) Mine neste planer blir: - Bestille nye demperfjærer framme( orginale, blir lav nok da..hehe) - Reparere hjulbuen, jeg og fattern skal begynne. - Prøve å fikse den helvetes låsen bak. - Tette igjen hull i bakluke. Kommer ny oppdatering så snart som mulig:) mvh Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikXR2 Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikXR2 Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Noen flere bilder, bla bilde etter motorvask. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Billy_The_Kid Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Hei, flott prosjekt.. har en Fiesta selv, 1988 1,4i... Når du rustbehandler så pass på for rust i dørken på bilen.. Gikk over min, og måtte skjære ut rusten med vinkelsliper og sveise inn nytt stål.. Kjøp ny radiator hos veng.. http://www.veng.no Billig og utrolig bra service.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikXR2 Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Hehe, ja har behandlet dørken, var heldigvis ikke hull der da, bare overflaterust, så jeg pusset vekk den rusten og tok tectyl oppå....hehe... Tar en tur innom huggeren å ser etter fin radiator først, hvis ikke bestiller jeg derfra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg