[kj] Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 Er det noen som har noe erfaring med og lage effektanlegg selv?? helt ifra motoren og bak... lage en thread her, med tips og triks!!1 Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 Jeg lagde mitt selv.. Da med god hjelp av en kamerat som sveisa :) Kosta meg vel irundt 2500kr tipper jeg.. 3" bend og rette rør og en stor demper, kjøpt hos bilspectra, pluss at jeg kjøpte et fremre rør med flenser som flissundet hadde liggende.. (som selvfølgelig ikke passet, og måtte moddes endel).. Er endel jobb, men et komplett anlegg tilmin kosta 17K hos ferrita da, og svendsen skulle ha 11K.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet April 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 koster ja!! hehe. er ikke helt inn i dette enda, men det er 3" som herkser??? eller..? sånn som DTM potter, det er en lydemper du får kjøpt på torshov for 2000,- også kjører man med 3"ifra motoren og dit..? eller?? hvilken dim. ere som er orgianlt da?? 2" ellerno'? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 holder vel med 2.5" rør på 100NX vil jeg tro. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 2" holder i massevis på en < 2.0l sugemotor. Det er lettere å tilpasse ett eksosanlegg dess mindre diam. det er på rørene. Sats heller på en fancy "backbox" med grovt enderør. :cool: Begynn forfra og jobb deg bakover, punkt i sammen hele anlegget først, før helsveising. Prøv også om anlegget fremdeles passer etter ett par helsveiser. Rørene kommer helt sikkert til å dra seg til den ene eller andre siden under sveisingen. Man bør seff legge inn en skjøt eller to der man benytter vanlige eksosklemmer. Alle festene på bilen bør benyttes. Det er ikke så vanskelig når man først begynner, det tar bare tre ganger lengre tid enn man først trodde.. :D Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 2.5" skal være best for ca 200-250 hester... Jeg bygde 2.5" på volvoen min, var en del jobbing, og det faktum at driten måtte over bakakslingen gjorde jo ikke tingene bedre.. Støtter han som foreslo å punktsveise først, jeg merket, kuttet, helsveiste og monterte fremste delen min, og det ble.. Skjevt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Vet at en del motorer går dårligere om man setter på større eksos... Mange motorer er avhengig av å få den motstanden som er i org. anlegg... Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet April 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 så vist jeg vil ha gromme enderør f.eks på min NX 1.6, så burde jeg bare bytte lyddemperen m andre ord...? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Er ikke helt sikker... Var i Ski på tirsdag og snakka med en kar på BILENS EKSOSANLEGG og han fortalte meg dette med motstand og sånt.. Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet April 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 skjønner... men vist jeg beholder selve anlegget, og driter i katalysatoren;) hehe og setter på en grommere lyddemper.. så kan d til helvette være m resten..?!!?? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Kan prøve det.. Tror det kan bli bra, jeg. :) Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Originally posted by Karlsen Vet at en del motorer går dårligere om man setter på større eksos... Mange motorer er avhengig av å få den motstanden som er i org. anlegg... Sånn jeg forstår det er det ikke snakk om motstanden i eksosanlegget, snarere gasshastigheten. Trikset er å holde gasshastigheten oppe og motstanden nede. Et 2,5" med slakke fine svinger, er bedre enn enn et 3" anlegg med krappe dårlige svinger etter min mening. Null problem å hente ut 300hk med et bra 2,5" anlegg på en gitt motor. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Originally posted by Larsern Sånn jeg forstår det er det ikke snakk om motstanden i eksosanlegget, snarere gasshastigheten. Trikset er å holde gasshastigheten oppe og motstanden nede. Et 2,5" med slakke fine svinger, er bedre enn enn et 3" anlegg med krappe dårlige svinger etter min mening. Null problem å hente ut 300hk med et bra 2,5" anlegg på en gitt motor. Jo, men en Sierra 2,9 jeg gjorde dette på skjedde det motsatte.. Den blei så lat og jævlig at jeg kjøpte org anlegg igjen og da kom piffen tilbake! Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 På biler etter 96, så mister du effekt. Eldre biler skyver effektkurven til høyere turtall og høyere effekt. Mekk ny eksos du! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.