morten pettesen Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Gutter! Har lest igjennom denne tråden.... Har noen av dere selv fått "badet" en bil?? Det ser helt forj... ut etterpå, tyter syre å skit ut i alle skjøter, De som har fått gjort det,må kline på nøytraliseringvæske...å for min del så hadde ikke jeg gjort det med mine biler... Hadde jeg har valget, så hadde jeg levert den til blåsing! Finnes MANGE dyktige sandblåsere som vet å bruke riktig middel og blåse redskap. Har en her i Porsgrunn på Vold havneterminal som har blåst 4-5 biler for meg, utvendig som innvendig, å kliner på zink etterpå! Å med zink på toppen, ja da er vel godbilen rustfri i mange år fremover! Å hva kostet det? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake89 Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 lurer på det samma hva koster det ca å sende bilen på sandblåsing? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Gutter! Har lest igjennom denne tråden.... Har noen av dere selv fått "badet" en bil?? Det ser helt forj... ut etterpå, tyter syre å skit ut i alle skjøter, De som har fått gjort det,må kline på nøytraliseringvæske...å for min del så hadde ikke jeg gjort det med mine biler... Hadde jeg har valget, så hadde jeg levert den til blåsing! Finnes MANGE dyktige sandblåsere som vet å bruke riktig middel og blåse redskap. Har en her i Porsgrunn på Vold havneterminal som har blåst 4-5 biler for meg, utvendig som innvendig, å kliner på zink etterpå! Å med zink på toppen, ja da er vel godbilen rustfri i mange år fremover! Jeg har hatt bil hos bs-teknikk og vil anbefale det på det sterkeste! Jeg ville aldri ha sendt bilen min til noen form for blåsing. Bilen min ble veldig ren og den var helt tørr når jeg hentet den. De har på et middel på bilen/delen som holder rusta borte en liten stund såfremt den ikke blir utsatt for vann eller veldig fuktige omgivelser. Jeg kjørte bilen min hjem pakket inn i presenning på åpent lasteplan. Til tross for noen regnbyger underveis så var det ikke noe oransje farge på bilen når jeg kom hjem. Og skulle det bli litt rust så er det så mikroskopiske mengder at det ikke er noe å snakke om. Når jeg fikk bilen hjem pusset jeg lett over den før den ble grunnet. Det var litt behov for sveising på bilen men pusset jeg bare vekk grunninga på det aktuelle stedet. Funker kalas det. For de som lurer på hvor bs-teknikk ligger så er det godt gjemt bak golfsenteret/hallen på fornebu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papi. Skrevet November 13, 2009 Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 Når det gjeld syrebad, korleis går ein fram om ein ynskjer å syre ting sjølv? Kvar får ein tak i syre, og kva kostar det? Tenkte på mindre ting, som kalipperar, topper, slike ting. Siter Bilforumet.noModerator: Annet bilrelatertPapi Media Productions @ Youtubewww.youtube.com/user/PapiMediaProductionsI <3 CAKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Mai 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2010 Gammel tråd men bumper den med mitt spørsmål jeg :) Er det en ide å først syrebadet en bil så sveise hull etter rusta så da syrebad igjen samt grunne rett etterpå? Eller blir det smør på flesk? Ser for meg at man da har god tid til å sveise alt og at man har en 100% rustfri bil etter 2. gangs bad. Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2010 dypp den i syre. grun den med f.eks epoxy. så sveiser du rusta :) og kliner på igjen epoxy :) trenger ikke dyppe den for hver gang. koster jo flesk :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Mai 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2010 Blåsing tar kun bort ting på overflaten, Syre tar bort alt innvendig i kanaler, plateskjøter med mere. Kostnaden med å blåse en hel bil bra uten å skade paneler med friksjonsvarme er mye dyrere enn ved å syrevaske en bil. Hvis noen krever mindre så blir resultatet deretter.. Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mai 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2010 en ting du IKKE vil er å sanblåse! jeg har blåst min bil for halvannet år siden. etter uendelig vasking og støvsuging renner det enda sand overalt! du kan ikke sandblåse tak og dører. skjermene blir ødlagte og bulkete. det er for grovt. skal du gjøre det skikkelig bør du bruke noe mykere som f.eks bakepulver blåsing. jeg peronlig ville tatt syrebad om du har rå til det. koster ca 18.000kr sandblåsing kan du fikse for under 8. men det er IKKE verdt det! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mai 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2010 Når det gjeld syrebad, korleis går ein fram om ein ynskjer å syre ting sjølv? Kvar får ein tak i syre, og kva kostar det? Tenkte på mindre ting, som kalipperar, topper, slike ting. dette hakke du hverken plass , rå eller tid til. bilen dypped i et bad. se for deg 30.000l syre bilen din heises nedi. dder skal den stå gjerne noen dager eler en uke. når det er gjort må den spyles med en spesiell væske sm gjør at bilen ikke begynner å ruste. så kan du gjerne gå løs med syregrunning før du begynner å bearbeide bilen Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mai 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2010 Jeg har hatt bil hos bs-teknikk og vil anbefale det på det sterkeste! Jeg ville aldri ha sendt bilen min til noen form for blåsing. Bilen min ble veldig ren og den var helt tørr når jeg hentet den. De har på et middel på bilen/delen som holder rusta borte en liten stund såfremt den ikke blir utsatt for vann eller veldig fuktige omgivelser.Jeg kjørte bilen min hjem pakket inn i presenning på åpent lasteplan. Til tross for noen regnbyger underveis så var det ikke noe oransje farge på bilen når jeg kom hjem. Og skulle det bli litt rust så er det så mikroskopiske mengder at det ikke er noe å snakke om. Når jeg fikk bilen hjem pusset jeg lett over den før den ble grunnet. Det var litt behov for sveising på bilen men pusset jeg bare vekk grunninga på det aktuelle stedet. Funker kalas det. For de som lurer på hvor bs-teknikk ligger så er det godt gjemt bak golfsenteret/hallen på fornebu. jeg ville ALDRI i helvete brukt zink på bila! det er en grunn til at galvaniserte biler nå til dags har lakk slipp!! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.