Gå til innhold

100A Dynamo fra nyere--> volvo på 240 motor

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Har da fått fatt på en fin 100A dynamo, den er mest sansynelig fra en nyere volvo, siden hele konstruksjonen er anneledes.. + at det står made in japan.

 

Er vel Denso den heter.. (ikke bohckckk)

 

Det jeg lurte på var om noen vet om det blir vanskelig å montere den, eller om den passer rett i skru hulla på vanlige feste braketten :)

 

Å hvordan skal ledningene kobles på ? Litt dumt spm. men er litt u-sikker her.. Regner med + skal inn på den polen det er svart plastik rundt. Men hvor skal - hen?

Og hva er det "hullet" der det skal en kabelsko på til ?

Trengst det andre ting for å bruke denne ? Eksternt laderele vist det er noe som heter ? Mener på å ha hørt noe om det tannløs Mulig jeg roter nå..

Bilder:

DSC06500.JPG

 

DSC06502.JPG

 

DSC06504.JPG

 

Noen som kan forklare meg dette? :)

:cool:

 

EDIT:

Et par bilder til:

dyn1111.JPG

 

dyn222.JPG

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør jo passe rett inn. er samme tilkoblinger som den gamle. den skrua med mutter på som er isolert bak der går ladespenninga ut. kabelsko-tappen det er indikering av ladespenninga til voltmeteret/ batteri-lampa i dash'en. Mulig du ikke kan bruke den tappen, men prøv... Sjekk tråden om 740'n min, der ser du bilde av dynamoen jeg har.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår